Filmbetyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
För miljoner människor världen över står Mandela för triumf och hopp istället för förtvivlan och hat. I denna avslöjande film får vi ta del av händelserna som slutligen tog honom från fängelseön Robben Island till den yttersta makten och avskaffandet av apartheid samt hans väg till att bli en internationell ikon. Vi får också lära känna en Mandela som förblivit okänd för större delen av världen – mannen som älskar snabba bilar och kvinnor, boxningsentusiasten, den skicklige advokaten och den beväpnade frihetskämpen.
 
Tryck här för att se trailern. 
 
Den här filmen har jag velat se hur länge som helst. När jag i skolan skulle skriva ett ledarskapsporträtt så passade Mandela perfekt och jag fick äntligen chans att se filmen. Jag tycker så himla mycket om filmen och jag tycker så himla mycket om honom. Mandela kämpade för det som var rätt, han vägrade ge sig, han stod på sig själv och sina värderingar trots alla motgångar. Han var så sjukt modig och jag älskar att han idag är en välkänd symbol för mänskliga rättigehter. En sevärd film till hundratio procent. 
 Bild lånad från google.
MALIN

Denna har jag hört väldigt gott om! Ännu mer sugen på att se den nu :) Kram

N

den borde man nog se!

Henrik Olsson

Den måste jag se!

Netti Starby

Vilket bra filmtips! Kram

juliette

jag håller med dig!!

jag har sett denna film flera gånger pga att den är så bra!

Hanna

ja eller hur!
hoppas du får en toppen fredag fina du :D

FannyFredrica - [Fotografering]

Så bra tips! :D

Amanda Jönsson

Den blev jag pepp på att se!

linah

åh, himla bra tips! <3

Carolina Thoor

Ja, den här filmen är grymt bra! Jag har bara sätt delar då jag somnade på filmen, vaknade och såg lite och upprepade det här ett antal gånger. Men så gott som jag såg på den var den väldigt bra! :D

Sv; ja, det är otroligt segt. Men dagen efter blev vi istället för många haha xD

CAMILLAESI

Den filmen verkar så bra <333

Amanda CL

den har jag missat helt! Ska se någon dag :)

sv: tack :D

Tuva Björnwall

åh den lät bra!! :)

Filippa

Kanske borde kolla på den! :)

N A T H A L I E

Åh denna måste jag se! :) kram

MATILDA

kul med filmtips!

marina

Något som jag skulle vilja se också!

Tea Rajkovic

Vad bra den verkar!

Carina Marianne Holst

Jag tyckte att det var en riktigt bra film..Ha en fin söndag! Kram! :)

Hillevi

Måste se!

Josefine Arvehall

Den e så bra!!

ISABELLA

Bra tips! :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: