When you leave me all alone, I'm like a stray without a home

| Vardag
I fredags var det spelning i Simpnäs, alltså på caféet där jag jobbar. Så åkte ner till Frida för att föra lite innan vi gick till caféet. Mötte upp en massa andra vänner, krökade där och vid 1-2 tiden åkte vi till Victor för efterfest. Kom hem vid 3-4 någon gång. Jobbade på lördagen och på kvällen sen var jag, Athina och Frida hos mig och spelade monopol. Det var super mysigt och efter de åkt hem kom Matte, Alicia och Jonas och hängde en stund.

Igår jobbade jag som vanligt, åkte hem och åt middag, plockade kantareller och så innan jag åkte till Matte och Alicia. Vi spelade kort och bara umgicks, Jonas kom efter någon timme också. Idag är jag ledig så vi ska åka upp till Älmsta som är "centrumet" här ute, där tänkte vi spela minigolf och äta lunch. Ikväll var planen att jag, Frida och Athina skulle grilla men nu funderar vi på att äta något annat istället eftersom det inte är bästa vädret. Hoppas alla får en grym dag! ♥

Spanien i bilder, del 2

| Resor
Under de här dagarna hade vi besökt en strand som det var en bit att gå till från parkeringen. Påvägen dit och tillbaka såg vi flamingos. Vi var även i Torreveija stad, gick förbi ett tivoli, käkade på en super mysig resturang och gick längst strandpromenaden. Bilderna hamnar inte i ordning eftersom jag fotar med både min systemkamera och min digitalkamera.

Du swipa höger och jag swipa dig tillbaka

| Natur, Vardag
I lördags på landet krökade vi igen. Jag, syster, Felicia, Linus, Fabbe, Linnea och Carl. Tony kom förbi lite senare också. Spelade kort, yatzy och så. Jag gick dock och la mig tidigare än alla andra eftersom jag var så himla trött. I söndags när jag slutat jobba gick jag, syster och Fabbe och fiskade. Sen åkte vi ner till caféet, köpte varsin glass och en latte. När Felicia kom tillbaka gjorde vi en supergod pastasallad till middag. Fiskade senare på kvällen igen och Frida kom förbi.

Igår fick jag sluta halv 3 istället för 5 så åkte direkt hem till Stockholm. Lämnade bilen hemma och gick sen över till Elin och Emelie. Höglund firade år så ett stort grattis till henne på 20-årsdagen! Vi var ett helt tjejgäng där som spelade pekleken, krökade och så. Drog hem vid tolv och tog en öl med syster och hennes vänner när jag kommit hem.

Idag har jag varit på en resturang i Stadshagen och provjobbat. Vill fortfarande inte berätta för mycket då inget är klart än. Drog hem vid 2, åkte förbi mamma och sov sen i två timmar när jag väl kommit tillbaka till pappa. Nu ska jag hem till Filippa på middag. Imorgon bitti åker jag tillbaka till landet igen. Puss&Kram

You're a perfect construction of our complicated minds

| Vardag
I onsdags efter jobbet åkte jag hem till Stockholm och jag lämnade min dator på landet, på grund av det har jag inte bloggat de senaste dagarna. Har inte suttit en enda minut framför en dator heller så. I onsdags när jag kom hem så plockade jag upp Emelie, köpte godis och glass och åkte sen till mig. Annie kom någon timme senare så vi låg i soffan och kollade på Johan Falk.

I torsdags var jag på två arbetsintervjuer. Först på ett café på Söder och sen en resturang vid Stadshagen. Vill inte uttala mig för mycket om jobben eftersom min blogg faktiskt är öppen och kommer upp om man söker på mitt namn på google. Men efteråt åkte jag och Emelie hem till henne, somnade i soffan och ca en timme senare kom My. Vi lagade middag och sen fixade vi oss och drog till Hellströms. Efter en stund kom Elin också. Det blev en jätte trevlig kväll, kom hem strax efter ett på natten och strax efter 8 på morgonen satt jag i bilen på väg till landet.

Jobbade till stängning igår, åkte hem och bytte kläder sen åkte jag och familjen till Percy's som är en thairesturang. Hedda kom och vi åkte tillbaka till oss. Linus, Felicia och Fabbe kom så vi tog några öl och spelade lite kort. Åkte sen ner till Simpnäs där det var spelning och plockade upp Malin på vägen. Krökade, lyssnade på de som spelade, umgicks med andra som var där o.s.v. Gick och la mig strax före 3 inatt så idag mår jag som jag förtjänar när jag börjar jobba om 40 min. Hoppas alla får en bra lördag ♥

I couldn't leave even if I wanted to, 'cause something keeps pulling me back to you

| New in, Vardag
New in, tidig namnsdagspresent av mormor&mamma.

I fredags efter jag kommit tillbaka från Norrtälje tog jag och familjen båten över till Gräddö. Där var det spelning på ett café så det var riktigt trevligt. På lördagen låg jag hemma efter jobbet och kollade på film, var så himla trött och utmattad efter att det varit Simpnäsdagen som är en av de dagar vi har sjukt mycket gäster på caféet där jag jobbar. På söndagen efter jobbet hade vi gäster här på landet, grillade till middag och så bakade jag en rabarberpaj på kvällen. Igår efter jobbet hade andra gäster kommit, så vi umgicks, bakade kladdkaka och så.

Idag fick jag sluta 1 h och 30 min tidigare så tog en fika med syster och Niclas. Vi åkte sedan hem en snabbis och bytte kläder innan vi åkte vidare till Barnens Ö krog och scen. Där åt vi en super god middag precis vid vattnet. Åkte sedan till stranden och badade/lekte med Niclas hund. Han åkte precis hem så nu sitter vi mest och hänger. Tror att vi ska över till Linus om någon timme och umgås när han har kommit ut. Hoppas alla får en fin kväll ♥

En lista om mig

| Bekännelser

10 saker jag vill göra innan jag dör: Resa jorden runt, komma in på juristprogrammet, flytta hemifrån och inreda mitt alldeles egna hem, arbeta eller plugga utomlands, gå på så många konserter som möjligt, åka på festival och sova i tält, lära mig fler språk flytande, gifta mig, ta dykcertifikat och få barn.

9 saker om mig: Jag värderar ärlighet väldigt högt, svenska var mitt starkaste ämne i skolan, jag älskar att fotografera, kolla på serier och träffa nya människor, jag vill lära mig att dansa, jag är kallblodig och fryser nästan hela tiden, jag tycker inte om att bada i Sverige för att det är så kallt i vattnet, jag äcklas av att använda handdukar som redan är blöta och det kan ta mig flera timmar att dricka upp en cola burk.

8 sätt att vinna mitt hjärta på: Var charmig, få mig att skratta, tyck om att resa och träffa nya människor, var ärlig, ge mig komplimanger, ha ett fint leende, ha åsikter och komplettera min personlighet.

7 saker jag ofta grubblar på: Vad jag vill göra i framtiden, om jag vill åstadkomma något speciellt med mitt liv, om jag kommer hitta ett jobb som jag tycker att det är roligt att gå till varje dag, kärlek, varför det alltid är så kallt, pengar och vad jag ska äta.

6 jobb jag skulle kunna tänka mig: Advokat, fotograf, cafébiträde, inom marknadsföring och ekonomi, assistent och försäljare.

5 saker jag aldrig skulle vilja göra: Bli fet, ta droger, skada någon, bryta något och förlora mitt körkort.

4 saker jag köpt den senaste månaden: Linnen, kajal, parfym och solglasögon.

3 kändisar jag tycker är snygga: Blake Livley, Zac Efron och Angelina Jolie.

2 sätt att få mig att skratta: Bjud på dig själv och dra skämt.

1 sak folk inte vet om mig: Jag är jätte besviken över att jag inte kom på linjen/universiteten jag sökt till trots att jag visste att chansen var otroligt liten att jag skulle komma in.

Drink until we drop, let's take another shot, we don't give a fuck, now take it from the top

| Vardag

Igår var det väldigt lugnt på jobbet. Det pendlade mellan sol och spöregn hela tiden så det slutade med att vi stängde cafét en timme tidigare på grund av så lite folk. Kom hem strax efter halv 6 och satt efter det i någon timme och letade/sökte jobb. Åt middag och åkte efter det hem till Frida. Vi åt bullar, drack te och pratade om allt möjligt. Åkte hem strax före halv 12 på grund av att jag var så himla trött.

Idag är jag äntligen ledig! Åt frukost med familjen, duschade och sminkade mig innan jag tog bilen till mamma&mormor. Ska äta lunch tillsammans med de och umgås en stund innan jag åker vidare till Norrtälje. Där ska jag bjuda farmor på försenad födelsedagsfika, byta några sena studentpresenter och så. Vad som händer senare ikväll är lite oklart men det blir nog bra. Hoppas alla får en jätte fin fredag ♥

Tidinställt inlägg.

When the lights go down in the middle of the night, where will I hide?

| Vardag

Igår jobbade jag 9,5 timmar, åt direkt middag när jag kom hem. Gick igenom bilderna från Spanien och kollade på Johan Falk innan jag tog bilen till Frida. Vi drack te, åt popcorn och pratade. Åkte hem igen strax efter tolv. Började jobba nio imorse och slutade fem, tog bilen till mammas landställe för middag. För er som inte vet har jag två landställen som ligger ungefär 30 min ifrån varandra. Jag bor på pappas landställe eftersom det är här jag jobbar men åker över till mammas ibland på middag och så. Så vi åt förrätt, varmrätt och efterätt. Gick på en promenad runt kanalen, spelade kort o.s.v. Jag kom precis hem och tänkte fortsätta kolla på tredje Johan Falk filmen innan jag går och lägger mig. Puss&kram

Spanien i bilder, del 1

| Resor
Här kommer första delen av bilderna från Spanien. Bilderna är tagna vid huset vi hyrde. Vi bodde så himla fint och att ha en egen pool var riktigt lyxigt. Det passade perfekt för mig som inte tycker om sand men trots det spenderade vi mer tid på stranden än vid poolen men när vi väl var hemma i huset så var det riktigt bekvämt.

Sun is shining and so are you

| New in, Resor, Vardag
Bloggandet går verkligen otroligt dåligt just nu. Inte för att den har varit speciellt bra det här året överhuvudtaget men inget inlägg på 5 dagar är lite överdrivet. Trots att jag är inne på bloggen orkar jag knappt gå igenom kommentarerna och då orkar jag inte blogga heller, men jag är så himla glad och tacksam för er som fortfarande går in här, läser och kommenterar!

Sist jag uppdaterade var jag i Spanien och skulle till ett shoppingcentrum för just shopping. Fick med mig några plagg hem som ni kan se här i inlägget. I torsdags låg vi på stranden och solade och badade i flera timmar. När vi kommit hem blev det lite städning och packning innan vi fixade oss för att åka förbi Jennys (min morbrors sambo) pappa som bor där och hälsa på. Sen åkte vi vidare till Torreveija stad för middag, tivoli, marknad och strandpromenad. I fredags vid 19-20 tiden gick vårt plan hem till Sverige så innan dess låg vi vid poolen, åt lunch på stan, packade och städade.

I lördags var jag med Filippa och Emelie på dagen. Vi var förbi Strandvägen och pokerrun för att kolla lite båtar, köpte kulglass och kollade i några affärer. Sen köpte vi jordgubbar och åkte hem till Emelie, kollade på Johan Falk och sen gick jag hem. My kom till mig och vi åkte in till stan för att käka middag. Vi åt på Neverland, drack lite och sen kom Lisa och Filippa. Vi gick till Hellströms och drack lite sen drog alla, jag mötte Annie och vi gick tillbaka till Neverland. Kom hem vid 4 någon gång på morgonen.

Igår vid 10 tiden tog jag bilen ut till landet. Började jobba klockan 12 och slutade strax före 19. Packade upp alla mina väskor eftersom jag ska vara kvar här nu och jobba fram tills augusti. När föräldrarna kom hit några timmar senare spelade vi lite yatzy, åt ost med kex, jordgubbar och så kollade jag klart på Orange is the new black och började kolla på första Johan Falk filmen. Har nyligen kommit hem från jobbet och tänkte fortsätta kolla på filmen. Hoppas alla har det super bra, bilderna från Spanien kommer upp lite senare ♥

New in.
Klänning köpt på en marknad och kimono från Kappahl.

Flippflopp från Carrefour.

Linne från lft (tror jag) och linne från Berskha.

Skärp och solglasögon från Primark och kajal, nackellack och dagkräm från Make up store.

Armband/fotarmband från Koala Bay och parfym från taxfree:n.

Linne från en marknad.

Sol, bad och en extrem värme

| Resor, Vardag
Här i Spanien är det otroligt varmt men så härligt. Vi har cirka 33 grader på dagarna och 28 på kvällarna. I lördags var vi på en marknad där man fick med sig lite allt möjligt som jag kommer visa bild på när jag har tillgång till dator. Sedan stor handlade vi, badade vid poolen och grillade till middag. Jag, syster och kusin gick ner till stan på kvällen och tog varsin drink.

I söndags låg vi på stranden la zenia stora delar av dagen och sen åkte vi till ett jätte stort shopping centrum som hette zenia boulevard, åt lunch och kollade lite. Chillade bara resten av dagen, tog en promenad och skrev vykort.

I måndags var vi på en annan strand, såg flamingos på vägen dit och hem så det var kul. Åt middag på resturang på kvällen och sen gick jag, syster och kusin och tog varsin drink.

Igår åkte jag, kusin och morbror en timmes roadtrip. Vi åkte till Cabo de Palos, tog lite bilder och åt lunch på en resturang. Åkte vidare till en stranden calblanque där vi badade och solade i ungefär en timme innan vi stannade igen påvägen hem, köpte glass och gick förbi en marknad. På kvällen åt jag, syster och mamma på en resturang och tog sen varsin öl innan vi gick hem igen.

Idag har vi varit på stranden la mata men det var röd flagga och blåste massa sand så vi åt lunch och sen åkte vi hem till poolen istället. Ikväll ska vi åka till la zenia boulevard igen för shopping. Hoppas alla har det bra, kramis!