I'll dance like no one's watching

| New in, Vardag
Köpte lite flytta-hemifrån porslin på Gotland, åh vill flytta nu så jag kan använda allt jag sparat!

I fredags var jag och Hanna på Klubb Göta, träffade en massa sköna människor och vid 3 när klubben stängde drog vi vidare till Marquise och var kvar där till stängning. Kom hem vid 6 någon gång. På lördagen vid 1 drog vi på baby shower hemma hos Fanny som väntar barn i oktober. Det var så himla mysigt och vi gjorde flera roliga tävlingar, åt god mat, umgicks och kollade på hennes söta baby kläder hon fick av oss.

Efter det drog jag och Filippa hem till mig. Tog en powernap och köpte sedan pizza till middag. På kvällen mötte vi min syster på söder, drog till Neverland och efter en stund kom Elin och Annie. Vid 23-tiden gick jag, Elin och Annie till Klubb Göta. Där festade vi och hade roligt till stängning och då fick vi skjuts hem.

I söndags var planen att dega i soffan hela dagen men vid halv 5 mötte jag Elin och vi åkte till Globen. Åt donken och när Annie slutat hängde vi kvar en stund innan vi åkte hem till henne. Åt lite mat, kollade på Studio Paradise och Kristallen och sen kom Hanna.

Idag har jag jobbat på Folksams cafeteria. Började 7 så vid 5 ringde min klocka imorse. Hade en grym dag där och slutade vid 2. Mötte då mamma, lämnade in min telefon ännu en gång, kollade i butiker och fikade. Har resten av kvällen chillat hemma hos Filippa med My som precis flyttat in, Lisa var här också. Efter en stund kom Simon och Ruben och senare även Emelie. Ruben och Lisa drog för några timmar sedan och vi andra har suttit bänkade framför Paradise hotel. Imorgon är jag ledig, så himla skönt. Puss&Kram

Kos i bilder, del 1

| Resor
På de här bilderna är vi på båtutflykten som jag har berättat om i tidigare inlägg. För er som inte minns eller är intresserade kan klicka er in på min kategori resor och bläddra ner. Det var så himla vackert och vattnet hade verkligen en helt otroligt fin, blå färg. Det var helt kristallklart och det var så mysigt att få kliva av på ön som man ser på sista bilden och kolla runt. Jag längtar verkligen tillbaka!

He got me tripping higher than the ceiling, baby it's the ultimate feeling

| Resor, Vardag
I lördags kväll åt vi middag på en libanesisk resturang där vi beställde in en massa smårätter, som tapas. Maten var himla god och resturangen var mysig. Därefter gick vi till Munkbro källaren och drack några drinkar. På söndagen checkade vi ut från hotellet vid elva och sen åkte vi runt med bilen på Gotland resten av dagen. Besökte flera ställen, bland annat Blå lagunen, Botaniska trädgården i Visby och Lärbo. Vi åt glass nere i hamnen i Visby, åkte turist tåg runt muren, spelade äventyrsgolf på Kneippebyn o.s.v. Båten på kvällen gick vid halv 8 så kom hem vid tolv tiden.

Igår åkte jag och Hanna in till stan vid ett. Jag lagade batteriet på min telefon och köpte present till My. Körde även mitt tredje pass för Majola på Tele2 arena, jobbade på Derby matchen som fast food kock. Det gick helt okej förutom att jag glömde mitt körkort i mina arbetsbyxor, åkte hem efteråt och duschade innan jag mötte upp Lisa och Hanna. Vi åkte till The central bar, tog några öl och sen kom Felix. Umgicks en stund med honom innan han skjutsade oss hem.

Jag sov hemma hos Hanna och idag har vi kollat destinationer vi vill åka till i Asien, degat i soffan, kollat på gårdagens avsnitt av Idol o.s.v. Vi var även inne i stan en snabbis med Filippa och Annie och köpte present till Fanny. Var hos tandläkaren en snabbis vid halv 6 också på en vanlig kontroll. Nu ska jag kolla på kvällens avsnitt av Idol eftersom jag missade det. Puss&Kram

Älskade, vackra Gotland ♥

| Resor, Vardag
Hej vänner! Vi kom till Gotland vid åtta igår på kvällen. Åkte till vårt super fina hotell som heter Tott, ligger på vägen mot Snäck. Lämnade våra väskor, bytte om och rörde oss sen in mot Visby stad. Åt middag på Visby hotells uteservering, det var super mysigt men blev lite kyligt av blåsten. Kom hem vid 23-tiden, gick och la oss och vaknade upp vid åtta imorse. Åt en super god hotell-frukost och sen gick vi mot Visby stad igen. Så idag har vi strosat runt på Visbys gator, gått i butiker, ätit crepés på Creperie & logi och så. Kom tillbaka till hotellet vid fyra och medan de andra gick ner till poolen för att sola och bada så somnade jag i soffan en timme. Så småningom ska vi nog göra oss i ordning för att gå ner mot stan igen. Hoppas alla får en grym lördagskväll ♥

I should've gone home, how hard can it be to say no?

| New in, Vardag
New in.

Igår jobbade jag mitt första pass för Majola. Jag jobbade 5 timmar på en resturang i Kista där jag fick lägga upp mat på tallrikar, förbereda, städa o.s.v. När jag kom hem sen såg jag något avsnitt av Orphan Black innan jag handlade mat och gick till Filippa. Vi lagade spagetti carbonara till middag och så kollade vi på Idol. Kom hem vid halv 11, gick direkt och la mig.

Klockan 6 ringde min klocka imorse för ännu ett jobb. Kvart över 7 åkte jag hemifrån för att vara framme vid Rosersbergs slott halv 9. Började jobba 9 och idag har jag serverat, plockat disk, putsat bestick, dukat o.s.v. Det var ett otroligt vackert område men väldigt långt att åka. Slutade 4 och hamnade såklart i köerna på E4:an på vägen hem, vilket jag även gjorde på vägen dit så kom hem ungefär halv 6. Nu på kvällen har jag, syster och mamma varit i Tyresö och ätit på en resturang. Det var super mysigt men nu är jag så pass trött att jag håller på att slockna. Imorgon åker jag till Gotland också! Puss&Kram

Filmbetyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
17-åriga Mia Hall står inför vad hon tror är sitt livs viktigaste beslut. Ska hon följa sina musikaliska drömmar och ta sin plats på Juilliard eller ska hon följa sitt hjärta och stanna hos sitt livs kärlek? Alla valmöjligheter kastas dock omkull när hon och hennes familj hamnar i en allvarlig bilolycka, och nu hänger Mias liv på en skör tråd.

Tryck här för att se trailern.

Alltså jag gråter aldrig till filmer, verkligen aldrig. Jag grät inte ens till "The fault in our stars". Men jag var nog lite extra känslig när jag såg den här för i slutet rann mina tårar som en flod. Den var så himla fin och hemsk på en gång. Kärlek kan verkligen vara det bästa och sämsta som finns. Mia var både söt och vacker på samma gång och en pojkvän med Adams utseende skulle man inte tacka nej till. Jag älskar att Mia verkligen försöker passa in för Adams skull trots att han inte ens ber om det. Något annat jag tyckte om med filmen är att det pendlade mellan tillbakablickar och nuet, det kan vara förvirrande ibland men framgick tydligt i den här filmen när det var dåtid och nutid. En film som bara måste ses!
 Bild lånad från google.

I didn't pay attention to the light in the dark

| Vardag

I fredags morse landade vårt plan från Kos till Arlanda. Fick skjuts hem av Filippas familj, somnade direkt och vaknade upp några timmar senare fortfarande helt slut. Låg i soffan och degade hela dagen, packade upp, packade om och tvättade. Åkte vid 18-tiden till Hanna för att äta tacos till middag och sen åkte jag till landet. Stannade på vägen hos mamma och mormor för lite ost&kex, vindruvor med mera.

Jobbade på caféet på lördagen och sen kom My upp. Vi två jobbade på kvällen på en kräftskiva och fick sluta strax efter tolv på natten. På söndagen jobbade vi båda i caféet och när vi väl slutat där åkte vi direkt hem. Jag skjutsade hem henne, åt middag där och sen åkte jag också hem. Låg i soffan och kollade på serier resten av kvällen.

Igår var jag på arbetsintervju på ett bemanningsföretag som heter Majola. Jag fick jobbet och är nu en av deras anställda, när jag däremot jobbar mitt första pass har jag ingen aning om. Han skulle kontakta mig sen så får vi se. Mötte sen My i Nacka forum, var inne på ungdomsmottagningen en snabbis och så tog vi en fika efteråt. Åkte och handlade mat med pappa och klippte gräset när jag kom hem. Vi grillade till middag och kollade sen på Idol. Har även suttit i timmar och fört över bilder från mobil, dator och kamera till min externa hårddisk. Nu ska jag äta lunch innan jag möter Hanna för att åka till stan, puss&kram

Jag skulle inte tveka en sekund på att åka tillbaka

| Vardag
En hel vecka sedan det dök upp ett inlägg här på bloggen och jag säger varje gång att jag ska försöka skärpa mig men det blir som det blir. När suget och inspirationen kommer tillbaka kommer även jag tillbaka på heltid igen. Tills dess får det duga med ett inlägg då och då.

Resten av veckan i Kos var grym. Vi hade även 30 grader på dagarna och på kvällarna kändes det lika varmt. Båtutflykten jag och tjejerna var på var så himla mysig. Vi stannade vid någon by där vi fick kliva av och titta, bada o.s.v. På de andra två stoppen stannade vi bara vid någon ö så fick man bada från båten, snorkla och simma i land om man ville. Vi såg även delfiner men de var väldigt långt bort tyvärr. Vi åkte strax före 10 på morgonen och kom hem vid 17-tiden på eftermiddagen så det var gosigt.

De resterande dagarna på ön gjorde vi ingenting speciellt egentligen. Vi badade, solade, hängde flera timmar ute på havet på våra madrasser, träffade människor, åt god mat, drack drinkar och dansade loss på de klubbar som hann bli våra favoriter. Resan blev väldigt lyckad och jag är så glad och tacksam för de underbara människorna jag har omkring mig.

Jag ska försöka få upp alla bilder från Kos och Torrevej så fort jag får tillfälle men tar så lång tid när jag behöver lägga upp de i flera inlägg på grund av att de är så många.

Kos 2015

| Resor
Hej kompisar! Jag har helt glömt bort att berätta att jag befinner mig i Kos just nu, åkte hit i torsdags med Filippa, Hanna, Annie, My, Emelie och Höglund. Vi har väldigt dåligt internet på hotellet och lämnar mobilen hemma på dagarna när vi är på stranden, därav den dåliga uppdateringen och så kommer det nog tyvärr att fortsätta tills jag kommit hem till Sverige igen.

Men hittills har vi i alla fall solat, badat och festat. Igår åkte vi ring bakom en motorbåt fast det var mer som en rund soffa, det var jätte kul men läskigt. Ikväll har vi tagit det lugnt och mest druckit drinkar eftersom vi imorgon ska upp tidigt för att åka på båtutflykt. Jag hoppas alla har det så himla bra, ska försöka uppdatera något mer och hemma sen kommer massa bilder. Puss&kram

Caseapp - designa ditt eget skal

| Samarbeten
"Gör enkelt ditt egna mobilskal eller skin med vårt unika designverktyg. Finns till bla iPhone, iPod, iPad, Samsung Galaxy, MacBook mfl."

Jag har nyligen fått hem ett skin till min Macbook från Caseapp som jag har designat själv. Det var så himla kul att sitta och pyssla och trixa med collaget, ville göra så himla mycket samtidigt som jag ville ha en väldigt enkel design. Jag valde till slut att göra ett collage med fina motiv och stunder från mitt liv.

När jag fyllde 18 fick jag även ett eget designat skal av min vän Filippa. Jag tycker att det är så himla kul att kunna designa iphoneskal och skin med bilder, motiv, texter o.s.v.

Om det finns ett intresse har jag även fått möjlighet att lotta ut ett presentkort där vinnaren får designa ett eget skal eller skin. Hur rolig tävling som helst! Vill nästan vara med och delta själv och utse mig till vinnare för att kunna få fler designade skal.

För att få 20% i kassan på Caseapp kan ni ange rabattkoden: AMANDAL20

Inlägg i samarbete med Caseapp.se

You were scared that I would shine without you, so you held me down

| Vardag
I måndags åkte jag, Athina och Frida till Grisslehamn och åt middag på en resturang precis vid vattnet istället för att grilla på någon klippa. Det var hur trevligt och mysigt som helst, tog en promenad efteråt innan vi åkte tillbaka Björkö där vi har landställe. Drog till Matte och krökade en stund innan vi avslutade kvällen tidigt.

I tisdags hände inget speciellt efter jobbet, tog en powernap, gick en promenad och så. I onsdags gjorde jag inte heller något speciellt, gick förbi farmor och hämtade ett par jeans och så. I torsdags fick jag sluta 17 istället för 18.30 som jag gjort resterande dagar denna vecka så åkte hem och kollade på film en stund innan jag tog bilen till mammas landställe. Åt middag där, spelade lite spel och umgicks innan jag vid 22-tiden åkte tillbaka till pappas landställe igen.

I fredags kom Sebbe hit när jag slutat jobba. Åt middag och så innan Matte, Alicia, Linus och Karro kom. Resten av kvällen spelade vi beerpong, körde några drickspel och så. Jobbade igår som vanligt och efter jobbet gick jag och Karro ner till hamnen. Där var det hamnfest så vi åt middag, var med på några lotterier och så. Drog sen hem till oss och en stund senare kom Linus och Matte. Vi spelade beerpong och så, Frida kom förbi en stund också. Gick och la mig runt halv 3, var så himla trött redan vid 23-tiden så slocknade direkt. Om en kvart ska jag åka till jobbet så nu måste jag skynda mig, puss&kram