Although time may take us into different places, I'll still be patient with you

| Vardag
Hej alla fina! Hur är det med er? Med mig är det toppen för idag fick jag semester!!
Det ska bli så himla skönt. Jag är bara ledig i två veckor men hade ju fem dagar när vi var på Gotland och en vecka i september när vi ska till Kroatien. Så jag lever ändå. Har däremot jobbat 16 dagar i rad och det känns i både kropp och själ.

Förra veckan var jag ju ute på landet och jobbade. Det var hur skönt som helst, trivs så bra där ute. Både att vara på landet och på jobbet där. Daniel kom dit under helgen, vi åt middag hos mamma och mormor på fredagen. Sen var det spelning i Simpnäs på kvällen så då mötte vi upp de andra och krökade där. I lördags efter jobbet grillade vi med Linus och Matte, sen på fest hos Elg. Så det var kul! I söndags efter jobbet åkte vi med familjen plus familjekompisar med båten till Lidö för att äta middag på deras skärgårdskrog. Hur bra som helst innan vi åkte hem till Stockholm igen!

I fredags mötte jag upp Alicia för middag och lite drinkar. Vi satt på uteservering och umgicks. Senare kom Anna, My, Felicia och Madde så det blev en grym kväll. Stötte på många andra också så det var kul men jobbade i lördags så drog hem rätt tidigt. Igår firade vi Annie som fyller 20 på tisdag. Så det var mingel, lekar, middag och häng hemma hos henne innan vi styrde upp Klubb Göta haha. En toppen helg helt enkelt. Puss&Kram

Money rains from the sky above but keep the change cuz I've got enough

| Resor, Vardag
Hej alla fina! Hoppas ni har det bra. Vi hade det helt underbart på Gotland. En ö jag verkligen trivs på. De sista två dagarna åkte vi mest runt med bilen och besökte lite olika platser. Vi kollade på raukar, badade i Blå lagunen, spelade minigolf, åt god mat och bara njöt av sol och värme. Vi kom hem sent på torsdag kväll. I fredags var jag ledig, skjutsade familjen till båten, solade med Emelie och sen kom Daniel till mig. Vi lagade middag, fixade oss och åkte sedan in till Söder. Mötte upp hans kompisar och senare kom My och Victoria. Det var release fest på Klubb Göta så vi hängde resten av kvällen/natten där.

I lördags jobbade jag 12-17.30, det var en hyfsat lugn dag på jobbet. Åkte hem, åt middag och sen mötte jag och Daniel upp My en stund. Tog något glas och satt mest och pratade innan vi åkte hem igen. Jobbade samma tid på söndagen, då var det lite mer folk så jobbade över kanske 20 min men det gjorde inte så mycket. På kvällen tog jag det mest lugnt.

Jobbade i måndags på Fryshuset, min sista dag tillsammans med tjejen som lärt upp mig. Sedan går hon på semester och sen föräldraledighet. Det har ärligt talat känns så där bara för vi stött på en hel del problem sen jag började. Dessutom ska det införas nya regler när jag kommer tillbaka från semestern i Augusti. Men jag tror nog att det kommer gå bra ändå och i måndags kändes det faktiskt okej. Så jag är peppad på att göra ett grymt jobb!

Trodde i alla fall jag skulle jobba till kanske 4 men vi blev klara redan halv 12 så åkte hem, åt lunch och sen började jag styra bilen ut till landet. Stannade i Gåsvik påvägen på mammas landställe. Vi åt mjukglass i Älmsta, plockade svamp, handlade lite på Edblads och sen åt vi en super god middag i solen i trädgården. Jag åkte hem runt 20-21 för var bjuden på fika hos Farmor efteråt (som också har landställe här ute).

Jobbade igår på caféet i Simpnäs, där jag jobbat under fem somrar. Kändes härligt att vara tillbaka, ovant från början men allt kom tillbaka till mig vart eftersom. Så ikväll ska det nog gå bra att stänga tillsammans med en ny kille. Åt middag tillsammans med Athina igår kväll också på thairesturangen nere i Simpnäs. Efteråt kom Frida, vi satt på en klippa och pratade och senare åkte vi hem till mig. Då kom även Helena så det var super mysigt. De åkte hem runt 23 tiden. Nu ska jag äta frukost. Puss&Kram

Gotland i mitt ♥

| New in, Vardag

New in.

Hej alla fina i sommarvärmen!
Jag har inte bloggat sedan några dagar efter midsommar och det är helt sjukt. Men ni kan nog räkna med att det fortsätter så här under sommaren, tyvärr har jag inte alls något sug och sen så jobbar jag en hel del. Och när jag inte gör det vill jag ta vara på tiden med familj och vänner.

Den här veckan, eller måndag-fredag har jag semester. Så jag befinner mig på Gotland med familjen. Hur mysigt som helst! Jag verkligen älskar Gotland. Vi kom hit igår förmiddag, då strosade vi runt i Visby, åt glass nere i hamnen, shoppade lite, gick längst stranden i Tofta och åt god mat.

Idag har vi precis ätit frukost och vädret är blandat solmoln så idag lutar det mot att shoppa, åka till lite outlets, kanske en tur till Krusmyntagården och så. Vi är här till på torsdag, sen åker vi hem. Jobbar lördag och söndag på EH och sen på måndag kväll åker jag upp till landet för att jobba den veckan där ute. Sen har jag semester v. 31 och 32. Längtar så himla mycket :)

Vad har hänt annars då? Var hos läkaren på återbesök för mina fötter och röntgen visade ingenting speciellt så det är ju skönt men betyder också att det inte finns någon lösning på mina problem. Nu kommer jag inte på något mer jag har gjort, man glömmer lätt bort när man inte bloggar haha. Men ha det så himla bra så hörs vi så småningom! Puss&Kram

Recept på köttfärspaj

| Recept
Pajskal:
100 g smör
3 dl vetemjöl
3 msk vatten

Gör så här:
Blanda samman ingredienserna med hjälp av en matberedare. Tryck ut degen i en smörjd paj- eller springform och nagga botten med en gaffel.

Fyllning:
Salt och svartpeppar
2 dl riven ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Finhacka löken och fräs den tillsammans med köttfärsen tills den blir grynig. Krydda färsen med paprikapulver. Tillsätt de passerade tomaterna, matlagningsgrädde och köttbuljongen. Koka upp och låt puttra i ca 10 min för att få bort lite vätska. Smaka av med salt och peppar. Häll fyllningen i pajskalet och sprid ut osten ovanpå. Grädda pajen i mitten av ugnen i 25-30 min. Serveras tillsammans med en fräsch sallad.

Tips
- I det här receptet står det att man ska använda en matberedare för att blanda ingredienserna. Men jag gjorde en liknande paj fast en annan fyllning för ett tag sedan och då knådade jag degen med händerna i en plastpåse så det borde gå lika bra.
- Jag skippade att smörja formen innan jag tryckte ut degen eftersom det redan är en hel del smör i degen.