Just hum with me til the morning comes

| Natur, Vardag
Hej! Här under kommer resten av bilderna från vår båtluff. I torsdags åkte jag, Daniel, Tisse, Karro och Mårten till Väddö gårdsmejeri. Där köper man bondens egengjorda glass som görs på bondgården mitt emot. Så får man glassar stora som hus med godis, grädde, såser och allt möjligt på. Vi åkte vidare till Grisslehamn och spelade minigolf, jag kom på delad första plats med Tisse :)  Efteråt satte vi oss på marinan och åt middag i kvällssolen. Vi åkte tillbaka till landet och lite senare kom Frida förbi, så vi krökade lite och spelade spel.

I fredags åt vi frukost och sedan åkte vi hem till Stockholm. Jag skulle fira Annie så kom dit vid fem, vi umgicks, spelade musikquiz och frågesport om henne. Åt middag och bara hade roligt, drog till Collosseum och fortsatte kvällen där.

I lördags åt jag lunch hemma hos Filippa, kollade film och sen åkte bilen mot landet igen. Vi stannade på vägen hos mamma för att äta middag. Fick tilltugg först med lite snittar och korv, sedan rökt aborre som de hade fiskat tidigare under dagen. Grillat till middag och en helt fantasiskt efterätt.

Igår åkte vi återigen till Grisslehamn, åt lunch nere i hamnen och tittade lite. Stannade på Väddö gårdsmejeri och åt glass på vägen tillbaka. Sen blev det yatzy, grillade till middag, spelade med andra ord. Gick och la oss ganska sent faktiskt för en sådan lugn kväll.

Idag har vi haft toppen fint väder. Så vi var ett helt gäng som åkte ut med båtarna. La oss i en vik, badade för tredje gången denna sommar haha och solade. Vi åt en sen lunch på Lidö värdshus och avslutade dagen på sjön med mousserande och ett sista dopp innan vi åkte hem igen. Planerna för kvällen är lite luddiga som vanligt när man är här ute på landet, man planerar inte så mycket utan tar allt som det kommer. Men ska kolla ett avsnitt av Stranger things nu i alla fall som vi började kika på häromdagen. Kramisar ♥
Dessa bilder är från Gällnö ↑

Grinda ↑

Sandhamn ↑

Båtluff i Skärgården

| Natur, Vardag
Hej på er! Hur är det med er?
Jag har haft en helt fantastisk semester än så länge och den fortsätter att rulla på. Jag ska erkänna att jag är väldigt orolig och stressad inför hösten och allt nytt som ska, eller inte ska komma. Men försöker koppla av och ta en sak i taget.

Första dagarna av min semester följde My med ut till landet. Vi åkte båt, låg bredvid någon ö och solade, fikade på Simpnäs café, åt lunch på Barnens Ö Scen & Krog, grillade och spelade spel. Hur mysigt som helst! Åkte sedan till mammas landställe, vi var nere i Grisslehamn och fikade och tittade runt. En dag åkte vi till Sandviken och solade. Vi var även inne i Norrtälje en dag, åt lunch och fikade sedan hemma hos min kära syster.

I lördags kom även Daniel och Mathias upp till landet och i söndags åkte vi ut på båtluff. Vi har haft sån himla tur med vädret, strålande sol och super varmt. Vi badade till och med två gånger.

Vårt första stopp var Finnhamn, åt en härlig lunch och begärde oss sedan till vandrahemmet. Där lämnade vi våra väskor, bytte om till badkläder och sedan gick vi ut. Knatade runt i skogen och till slut hittade vi en helt fantastiskt ställe som kallades Paradisviken. Hur mysigt som helst, perfekt väder och kall dryck som vi kylde i havet. På kvällen åt vi middag på värdshuset och efter tog vi en promenad och upptäckte resten av ön.

Dagen efter gick vi upp halv sex för att hinna med den tidiga båten till Gällnö. Där hade vi en ganska lång promenad med tunga väskor innan vi kom fram till vandrahemmet. Det låg en vagn där som de hade gjort om till ett café så där köpte vi kaffe medan vi väntade på att receptionen skulle öppna. Vi hade tur och fick tillgång till stugan tidigt trots att det var incheckning flera timmar senare.

Efter vi lämnat väskorna i stugan gick vi och köpte mat. Vi grillade korvar till lunch på en klippa vid vattnet och på kvällen grillade vi utanför vår stuga, kokade färskpotatis och så. Vi låg även vid havet och solade, sen spelade vi kort, drack mousserande och löste korsord.

I tisdags gick båten till Grinda. Där hade vi inte lika tur med incheckningen. Först satt vi i en timme och väntade på att receptionen skulle öppna, fem minuter efter de skulle öppna men fortfarande inte kommit så upptäckte jag att man kunde lämna väskorna på baksidan av huset. Alltså hade vi suttit där en timme i onödan. Men inga sura miner, vi knatade bort till cafét och köpte frukost. Hur mysigt och gott som helst! Kikade runt lite och sen bytte vi om till badkläder och la oss vid vattnet.

Vid fyra gick vi ner till Framfickan, en resturang/loungebar som ligger precis vid gästhamnen. Drack några drinkar, sedan högg vi in på deras grillbuffé. Prisvärt och super gott, sedan drack vi lite mer drinkar innan vi gick hem igen.

Idag åkte vi till Sandhamn. Båten hem igen skulle gå ganska sent så då valde vi Sandhamn som dagsutflykt. Vi hade flyt och lyckades lämna ifrån oss väskorna på hotellet utan kostnad direkt när vi kom fram. Sedan åt vi lunch på värdshuset, tog en promenad och lite senare åt vi glass i solen. Tog en till promenad och sedan spenderade vi fyra timmar på båten för att komma hem igen.

Daniel åkte hem en snabbis för att hämta sina räkningar så han borde komma tillbaka snart. Mathias åkte också hem men förhoppningsvis kommer han tillbaka igen imorgon. Annars så åker jag hem till Stockholm på fredag för att fira Annie och sen åker jag tillbaka igen på lördag. Nu ska jag gå och lägga mig, puss&kram
Dessa bilder är från Finnhamn, fler kommer senare.

When every star falls from the sky and every last heart in the world breaks

Hej på er!
I fredags köpte jag en ny kamera, en Canon G5X, den är helt fantasisk. Förälskad vid första ögonkast men väldigt dyr. Men jag väljer att se på den som en inverstering. Har lagt fotograferandet på hyllan ett tag för att jag varit för lat för att bära på min systemkamera och tycker min andra digitalkamera är för dålig. Det är nog även anledningen till att jag slutat blogga, för att jag inte har några bilder att visa och då blir det inte lika kul.

I fredags skulle jag ha gått på semester, men jobbar extra denna helg på Espresso house. Så imorgon kväll kommer jag se ljuset. Jag har tre veckor och det ska bli så himla skönt. Ska redan på måndag åka upp till landet med My, hon stannar till på onsdag och sedan åker jag till mammas landställe. Kommer va där några dagar och sedan på söndag nästa vecka åker vi till Finnhamn. Ska åka med Waxholmsbolaget, sova där en natt sedan åka vidare till Gällnö. Stanna en natt och sist men inte minst åker vi till Grinda. Ser verkligen fram emot vår lilla båtluff i Skärgården. Det är jag, Daniel, Mathias och förhoppningsvis Annie som åker.

Efter det har vi inte så mycket planerat, det va prat om att bila ner till Tyskland men vi får se. Jag var även på ännu en anställningsintervju i torsdags på ett bemanningsföretag inom ekonomi och ska på en till intervju på måndag på ett annat företag innan vi åker till landet så det är jätte spännande!

Kanske även borde nämna något om antagningsresultatet eftersom jag skrev om det häromdagen. Jag hamnade på ganska hög reservplats på de skolorna jag helst ville gå på. Jag har sökt både ekonomi och juridik. Jag blev antagen till en ledarskapsutbildning på Uppsala universitet fast Campus Gotland. Blev väldigt ledsen när jag blev struken från utbildningarna som låg under ledarskap. Jag visste inte att det va så det fungerade och är inte så sugen på att plugga ledarskap. Så istället har jag gjort en sen anmälan till ekonomiprogrammet på Gotland och hoppas på den istället. Sedan får vi se vad som händer, kan tänka mig att jobba 6 mån - 1 år till, spara pengar och hoppas på att jag kommer in på t ex Stockholms universitet istället.

Nu tänkte jag kolla på filmen Moonlight, hoppas alla får en mysig kväll ♥

Tankar

| Människor, Vardag

Här är några bilder från midsommar som spenderades på landet med härliga människor ♥

- Jag har känt mig konstant trött varje dag de senaste veckorna. Undra varför när jag sover bra..
- Ser så mycket fram emot semestern nästa vecka. Hoppas på bra väder och många äventyr.
- Har äntligen börjat läsa lite igen, beställde två böcker i söndags.
- Jag var på anställningsintervju imorse och om två dagar kommer antagningsbeskeden till universitet i höst.
- Jag shoppade i fredags, åtta plagg fick jag med mig hem. Jag som inte brukar shoppa mer än ca en tröja i månaden.
- Skulle så himla gärna vilja köpa en ny kamera så jag får motivation till att börja fota igen.
- Nu tänker jag mysa ner mig i soffan med en film och en kopp te.