French toast rollups med nutella & jordgubbar

| Recept
 
Ingredienser:
Vitt form bröd
Nutella
Jordgubbar
Ägg
Mjölk
Socker
 
Gör så här:
Skär bort kanterna på brödet. Kavla ut brödet så det blir plattare. Bred på nutella och lägg jordgubbar längst ena änden. Rulla ihop och fortsätt sedan med så många mackor du vill. Kläck två ägg i en bunke, blanda ner ca 1 dl mjölk och 3/4 dl socker. Dessa mått är på ett ungefär. Doppa sedan rullarna i äggblandningen innan du steker de i margarin. När de fått en fin yta och blivit lite krispigare är de klara. Serveras med jordgubbar och florsocker. 
 
Tips
- Rullarna är små men väldigt mättande.
- Det går att byta ut jordgubbarna mot till exempel banan om man föredrar det. 
Beatrice

Åh, så underbart gott! Gjorde detta för någon vecka sedan, en favorit!

Sarah

De där e så himla gott :)

Anita

Men omnom :D

Filippa

Vad gott!

CAMILLAESI

gott :D

Natalie

Men duu!! Hur gott såg inte det där ut då!! Nutella e de bästa:D

tess

Såg när de gjorde det där på instagram! Vet inte vart, men dem gjorde det, och jag ville göra likadant! Haha!

Tilda Barkselius

Men gud så gott, vill testa!

miningalinn

Åh, vad gott!:D

Amanda Jönsson

Åh va gott!

N A T H A L I E

Gud va gott!! :) Kram

Bambi

Åh ja!!!! Dom där såg jag i någon video på facebook eller vad det var. Dom ser SÅ goda ut. Måste testa dom. Tack för receptet.

MALIN

Detta måste jag prova! Muuuums! Kram

Linda

Det där såg gott ut! Jag är ju helt kär i nutella!

Henrik Olsson

Det där såg inte äckligt ut :)

Tuva Björnwall

men gud vad gott det såg ut!!

RM

åå gott det ser ut :) kanske ta å göra det till frukost eller mellanmål någon dag

♫♪ sandra

men gu så gott!

Tilda

Åh måste prova! :)

Pauline Hurtig

men gu så gott det lät och ser ut!

Ida - foto & häst

åh de är så himla gott! har själv gjort såna, rullade dem dock i kanel oxå hehe ;) och hade vaniljsocker och sånt i med haha :D



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: