Filmbetyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Billy “The Great” Hope är regerande mästare i lätt tungvikt, och har med sin oortodoxa boxningsstil, gjort sig känd som en brutal och offensiv fighter. Sporrad av sin egen känsla av otillräcklighet och starka behov av kärlek, pengar och berömmelse har han kämpat sig till allt han drömt om. Men en dag inträffar en tragisk händelse som får Billys liv att rasa samman. Från att ha varit på topp, både i och utanför ringen, förlorar han allt och hans dagar blir en tjock dimma fylld av sorg, alkohol och droger. Billys nedåtspiral blir allt värre, tills den före detta boxaren Tick tar på sig att få honom på rätt köl igen. Billy tvingas nu möta sina demoner, och inse att ibland är man sin egen största motståndare.
 
 
Först tar vi en tyst minut för hur snygg Jake Gyllenhaal är.
Jag såg den här filmen när den gick på bio och den var så jäkla grym. Från att gå från ingenting, nå toppen och sen hamna på botten igen. Det måste verkligen vara en sjuk känsla. Halva filmen ville jag helst bara lägga mig ned och gråta. Det gjorde ont i hjärtat på grund av hur jobbigt och sorgligt allt var. När man hamnar i en sån där situtation som Billy gjorde finns det nog inget viktigare än att fokusera på vad man har kvar och på det som fortfarande ger en ljus i livet, i det här fallet Billys dotter. En sån sjukt bra film som förtjänar all beröm i världen.
 Bild lånad från google.
NICOLE

Måååste se denna!!

Pauline Hurtig

den lät bra! :D

Viktoria Eriksson

den måste jag ta och se nu! :)

Flix

Tack :) ååh den ska jag spana in, älskar boxning!

N A T H A L I E

Denna verkar såå så bra, grymt bra tips! :)

Boel

Verkar himla bra!

jonna

Åh, håller med dig. Sjukt bra film :)

Anita

Något man borde se kanske :)

Verkar bra :)

Sanna | Beauty & Bride

Åh, denna vill jag så gärna se :) Ska kolla om killen vill kika i helgen :)

linah

åhh! den måste jag se! <3

NICOLE

Hoppas din kväll blir bra =D

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Åh den vill jag se! Verkar riktigt bra!

Josefine

Älskar dina filmtips!!

sv: Eller hur :)

Henrik Olsson

Den skulle man nog se! :)

MALIN

Denna filmen vill jag gärna se, och nu känner jag att jag måste! Jake är ju så himla läcker också! Kram

Amanda Forsman

Kul med ett bra tips :)

Isabella

bra tips! :)

Elin

Vill se =)

Nimo

Måste se den! Tack för tipset!

Sara Ekman

Bra tips :)

Louize

Jag har länge velat se den, tack för påminnelsen:)
Han e ju så läcker jake



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: