Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Solomon Northup är välutbildad och har talang för musik. Han bor med sin fru och sina barn i Saratoga i New York. En dag blir han kontaktad av två män som påstår sig jobba för en cirkus och Solomon tackar ja till att ackompanjera deras cirkusnummer på fiol under en kort period. Men efter att ha tagit ett glas med männen vaknar han omtöcknad och bunden och ställs inför den fasansfulla sanningen: han ska transporteras till södern som slav.
 
 
Den här filmen önskar jag nog att jag inte hade sett. Inte för att den var dålig, tvärtom. Den var jätte bra men den var alldeles för brutal och hemsk. När jag tycker filmer är obehagliga och sorgliga så brukar jag kunna trösta mig med att det inte är på riktigt utan bara en film, men det gick ju inte här eftersom den är verklighetsbaserad. Det är otroligt grova scener och det är omöjligt att släppa en tår. Solomon är så himla stark, han gav aldrig upp, han kämpade hela tiden, varje dag. Slutet var så vackert. Åh den var så himla jobbig. Tänk att det var så här på riktig förut!!
Bild lånad från google
♫♪ sandra - en musikblogg

bra tips, vill se!

Kimmey ~ Kung varje dag

Den får jag nog ta och se!

Macky

vill se den, men ska jag verkligen... kommer säkert må jätte dåligt efteråt :( haha

Isabelle

Har hört så himla mycket om den här filmen och jag måste nog ta och se den. Så hemskt att den är verklighetsbaserad :(

V I L M A L A ♔

Tack för tipset, har faktiskt tänkt på denna med c:

milina.blogg.se

den verkar jättebra!

LIENE

Det är nog så här fortfarande, särskilt i Indien där det finns en under kast som inte betyder något, man får inte ens hjälpa dem :( men det finns underbara människor som ställer upp att betala stora pengar för att få ut tjejer ur prostitution: alltså, sexslaveri.

LORISSA LOVEBOMB

fy så hemskt, jag lever också in mig sådär - samtidigt är det viktig del av historia och nutid att veta hur det har gått till och fortfarande har tendenser att gå till..

sv: Hahahaha, tack ;)

Maja

Har hört att den ska vara bra, skulle nog inte klara av att se den själv :)

Natalia

Måste se till o se den! Är det våld o sånt med?

Den skulle jag vilja se! Men jag skulle nog ångra mig efteråt jag också... Samma sak med filmen "Soraya M." och "säg att du älskar mig"...

Kristina

Sv: ja :)

Den filmen verkar riktigt bra :)

Emelie

bra film tips!!=)
Sv: åh ja visst är den!=)

En plats i solen

usch det är såna filmer man egentligen inte vill se, men gör ändå

FlizanLizan

sv: ja eller hur :)

den filmen vill jag oxå se!

chanelle

Måste se den! :)

Julia Hill

sv; Åh tack!! Den där filmen vill jag så gärna se!

Ida Lindborg ♡

Den verkar vara bra :)

Sv: hihi ja! :'D kram

sannas rum

Den filmen vill jag verkligen se!

Kashaya

Låter som en bra film.

a g n e s

- hihi ja :)
har du en bra måndag?
verkar som en bra film!!

liborius

Åh jag mår så dåligt när jag ser sådana filmer:/

M A T I L D A ♥

låter ändå rätt bra, lite jobbigt att det är verklighetsbaserat för jag burkar vanligtvis gråta till de filmer om de är för hemska :/

ANGELICA - mot ett hälsosammare liv!

bra tips :D

Emelie

Har varit väldigt sugen på att se den där filmen!

Linda

den ska jag nog se:D

Fanny

Måste helt klart se den!
kram

Amanda

Åh, vill se!

FrökenTV, bloggen om tv och film

den är väldigt hemsk men bra

JOHANNA

Jättefin blogg!

Liza

Det här blir kvällens film! Den verkar verkligen vara superbra! :)
Kram♥

Isabell

Man får kanske ta och kolla på den filmen då! :)

Johanna - A dream as a model ♥

Den låter ju bra, ska nog se den!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: