Film betyg

| Filmbetyg



5/5 hjärtan
15-åriga Trife är en Londonbo som slits mellan att sköta sig och att falla in i ett liv av missbruk, våld och kriminalitet. Samtidigt som pressen ökar alltmer från hans kriminella farbror, försöker Trife att finna en väg ur eländet. När en skolkamrat tar livet av sig får sig alla en tankeställare, men i en värld som styrs av gatans regler, där droger och vapen är lika tillgängligt som ett glas vatten, är det inte så lätt att dra det tunga lasset och vända det enda sättet man känner ryggen. Och faran är ständigt närvarande.

tryck här för att se trailern.


När jag hörde talas om den här filmen på matilas blogg var jag först väldigt tveksam. Jag brukar inte gilla den här typen av filmer men jag hade tråkigt och tog min tid att läsa igenom vad den handlade om och kolla på trailern. Jag tyckte den verkade ganska bra så jag ladda ner den. Och jag ångrar mig verkligen inte. Det är verkligen en av de bästa filmer jag någonsin sett. Jag menar det verkligen även om jag gett många filmer 5/5. Det finns även en fortsättning på denna film som jag kommer skriva om senare.

E M A . W O R L D

JA:D eller alltså jag har typ världens bästa lärare så jag vet inte hur dom andra är:o

elina

den vill jag oxå se :D

elina

jao, lägger till dej nu (A) ;D

emma

svar:jadå den har varit bra :D

E M A . W O R L D

Byt inte då. Bara ett tips :)

Netty♥

sv' :)

sandra

sv: haha jag orkar inte det:P

elina

lagt till mej?;)

julia och hazal-skoliosbloggen

sv: Jag ( hazal ) går i nian och julia går i ettan! :)

D A N I E L A ♥

- hihi gör du annars?:)

E M A . W O R L D

Men nu får du betyg och allt:p och du ska verkligen inte byta sen när du börjar 9an :p

elina

härligt!:D

sandra

sv: aa får nog göra deT:)

E M A . W O R L D

1. Ja det kan man väll säga att jag har :)



2. Nja, det beror på vad man tycker är svårt. Men nej, knappt någon skilland på 7an och 8an tycker jag. Förutom att du får g, vg eller mvg på prov osv :)

elina

händer imorgon då?:D

sandra

sv: är det skola som gäller i morgon eller? :)

E M A . W O R L D

Haha men ja jag har bra betyg :)



hahah jaså :D då ska du inte byta skolan iaf

sandra

sv: okeej :)

jag vet inte vad som händer faktiskt, mitt sommarjobb är ju över nu så blir väl att ta det lugnt hemma :)

soofie

sv: härligt :), jodå de är bara bra :),

ja att man har ett kort linne till typ som på bilden :)

Linn

ska verkligen göra dem, älska choklad! haha! :D



min dag har varit motsatsen till din :P hahaa. Stressig.

Dolly

kom precis hem, dura



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: