amanda tycker till

| Åsikter

- om rökning !

jag tycker att det är en riktigt dum grej, tobak borde förbjudas ! jag förstår inte varför det är tillåtet när så många drabbas och blir sjuka. det är inte bara dom som röker utan också de i sin omgivning.. min gammel mormor till exempel dog av rökning. hon hade rökt så länge jag kunde minnas, inomhus. jag kommer ihåg att väggarna och taken hemma hos henne var helt gula. min gammel mormor fick i allafall bröst canser och så fick hon kol, vet ni inte vad det är så googla. hon hade som ett stort sår på benet, men som inte kunde läka pågrund av att hon inte fick något blod där typ .. menmen, det finns så mycket som kan hända. när jag ber någon av mina vänner sluta röka så gör jag inte det för att vara elak, som ni säger "sluta bry dig" o.s.v men jag bryr mig .. för ni är mina vänner. jag vill inte att ni ska få sjukdomar och dö i förtid. jag önskar jag kunde göra något åt saken men det finns nog inte så mycket. jag hoppas mina vänner förstår allvaret och slutar i tid. det är farligt och smakar skit, så varför ?


bilder lånade från google
thinne

tage lyssna på amanda och det gjäller dej också pavel



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: