Båtluff i Skärgården

| Natur, Vardag
Hej på er! Hur är det med er?
Jag har haft en helt fantastisk semester än så länge och den fortsätter att rulla på. Jag ska erkänna att jag är väldigt orolig och stressad inför hösten och allt nytt som ska, eller inte ska komma. Men försöker koppla av och ta en sak i taget.

Första dagarna av min semester följde My med ut till landet. Vi åkte båt, låg bredvid någon ö och solade, fikade på Simpnäs café, åt lunch på Barnens Ö Scen & Krog, grillade och spelade spel. Hur mysigt som helst! Åkte sedan till mammas landställe, vi var nere i Grisslehamn och fikade och tittade runt. En dag åkte vi till Sandviken och solade. Vi var även inne i Norrtälje en dag, åt lunch och fikade sedan hemma hos min kära syster.

I lördags kom även Daniel och Mathias upp till landet och i söndags åkte vi ut på båtluff. Vi har haft sån himla tur med vädret, strålande sol och super varmt. Vi badade till och med två gånger.

Vårt första stopp var Finnhamn, åt en härlig lunch och begärde oss sedan till vandrahemmet. Där lämnade vi våra väskor, bytte om till badkläder och sedan gick vi ut. Knatade runt i skogen och till slut hittade vi en helt fantastiskt ställe som kallades Paradisviken. Hur mysigt som helst, perfekt väder och kall dryck som vi kylde i havet. På kvällen åt vi middag på värdshuset och efter tog vi en promenad och upptäckte resten av ön.

Dagen efter gick vi upp halv sex för att hinna med den tidiga båten till Gällnö. Där hade vi en ganska lång promenad med tunga väskor innan vi kom fram till vandrahemmet. Det låg en vagn där som de hade gjort om till ett café så där köpte vi kaffe medan vi väntade på att receptionen skulle öppna. Vi hade tur och fick tillgång till stugan tidigt trots att det var incheckning flera timmar senare.

Efter vi lämnat väskorna i stugan gick vi och köpte mat. Vi grillade korvar till lunch på en klippa vid vattnet och på kvällen grillade vi utanför vår stuga, kokade färskpotatis och så. Vi låg även vid havet och solade, sen spelade vi kort, drack mousserande och löste korsord.

I tisdags gick båten till Grinda. Där hade vi inte lika tur med incheckningen. Först satt vi i en timme och väntade på att receptionen skulle öppna, fem minuter efter de skulle öppna men fortfarande inte kommit så upptäckte jag att man kunde lämna väskorna på baksidan av huset. Alltså hade vi suttit där en timme i onödan. Men inga sura miner, vi knatade bort till cafét och köpte frukost. Hur mysigt och gott som helst! Kikade runt lite och sen bytte vi om till badkläder och la oss vid vattnet.

Vid fyra gick vi ner till Framfickan, en resturang/loungebar som ligger precis vid gästhamnen. Drack några drinkar, sedan högg vi in på deras grillbuffé. Prisvärt och super gott, sedan drack vi lite mer drinkar innan vi gick hem igen.

Idag åkte vi till Sandhamn. Båten hem igen skulle gå ganska sent så då valde vi Sandhamn som dagsutflykt. Vi hade flyt och lyckades lämna ifrån oss väskorna på hotellet utan kostnad direkt när vi kom fram. Sedan åt vi lunch på värdshuset, tog en promenad och lite senare åt vi glass i solen. Tog en till promenad och sedan spenderade vi fyra timmar på båten för att komma hem igen.

Daniel åkte hem en snabbis för att hämta sina räkningar så han borde komma tillbaka snart. Mathias åkte också hem men förhoppningsvis kommer han tillbaka igen imorgon. Annars så åker jag hem till Stockholm på fredag för att fira Annie och sen åker jag tillbaka igen på lördag. Nu ska jag gå och lägga mig, puss&kram
Dessa bilder är från Finnhamn, fler kommer senare.
Dixi Wonderland

Celine

Ser så härligt ut!

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Alltså åh, vilken idyll! Låter verkligen så härligt! :)

Henrik Olsson - Föreläsningar

Så härligt väder ni haft! :)

Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas