Ett nytt kapitel

| Natur, Vardag
Hej! Nu kan jag äntligen meddela att jag fått ett nytt jobb! Jag var på intervju på Hötorget fredag 11/8, jag fick direkt en jätte härlig känsla när jag kom in. Kände att wow här kan jag se mig själv i framtiden. Det var hyfsat litet men väldigt mysigt. Fick träffa chefen och ekonomiansvarig. Efteråt sa de att jag hade helt rätt inställning och var väldigt positiv men att de kände att jag kanske saknade lite erfarenhet. 
 
Så jag gick därifrån nervös och förväntansfull med så mycket hopp men ändå med en känsla av att de skulle hitta någon annan med mer kunskap. Jag var den första de träffade. Men så ringde min kontaktperson på bemanningsföretaget i måndags och sa att jag hade fått det! Blev så himla glad, så där börjar jag jobba redan på fredag nästa vecka. Kan berätta mer efter jag har börjat men kommer jobba som ekonomiassistent. 
 
Det är jag och en tjej till som kommer sköta ekonomi för två företag så jag hoppas på breda arbetsuppgifter, ansvar och tempo. Tror att det kommer vara hur roligt och lärorikt som helst. Stort grattis till mig själv!
 
I måndags åkte jag hem till Sofia, vi satt i solen på hennes balkong, kollade på tv, lagade mat och så tog vi en promenad. I tisdags mötte jag Daniel efter jobbet, handlade lite mat och åkte hem till honom. Rensade lite lådor, drack mousserande och skålade för att jag precis hade skrivit avtal för nya jobbet och så gjorde vi en budget inför hösten. 
 
Fick även reda på samma kväll att jag kommit in på ekonomiprogrammet på Gotland. Helt sjukt alltså, precis efter jag hade skrivit avtal. Kändes sådär, kul att veta att jag kom in men gav mig ännu mer ångest. Har redan haft ångest i princip hela sommaren för jag varit så osäker på hur det kommer bli inför hösten. Jag har bestämt mig för att ta jobbet i alla fall, hade jag däremot fått svar från skolan tidigare så hade jag kört på utbildningen. Men jag är fortfarande ung, kan faktiskt plugga om några år om jag skulle vilja det. 
 
Igår gick jag hem redan vid halv ett, hade inget att göra på jobbet så fick godkänt av min chef. Åkte hem till Filippa och hängde, sedan mötte jag upp My i nacka forum för att handla mat. Skjutsade hem henne och sen hämtade jag Annie, vi åkte hem till Daniel. Lagade middag, snackade skit och kollade på Idol. 
 
Idag har jag varit hemma från jobbet, har det som sagt väldigt lugnt idag. Var ute på långpromenad imorse, träffade Sofia vid halv ett för lunch, pluggade matte i några timmar och sedan kom Filippa. Köpte present till My som vi ska fira imorgon och sen åkte vi hem. Ska kolla på Suits nu, puss&kram
Asylmammaallts%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525E5%252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520fy%252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520bad

Vad kul med det nya jobbet! Grattis💕 Jättekul med skolan också, men den finns ju kvar👍🏻

Ida

Åh grattis!! :)

Clara

Grattis till jobbet! Förstår att det kan kännas lite omtumlande att få reda på det där med utbildningen precis efteråt, men som du själv sa så finns det ju alla möjligheter att plugga någon annan gång i framtiden. Nu får du erfarenhet och ett jobb på CV:t, det är inte fy skam! :D

Amanda

Å så kul med nytt jobb!! Grattis :)

Julia

Kul med nytt jobb!

Linda

Grattis va spännande!

Julia Svensson

Åh så fina bilder!

elin

Åh så kul med ett nytt jobb!<3

Pauline Hurtig

hoppas det kommer kännas bra!

Netti Starby

Men vad roligt och stort grattis! :-D Kramis

NICOLE

Men å vad kul! Grattis!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: