Tips på serier x9

| tips
The 100
Det har gått 97 år sedan ett kärnvapenkrig utplånade allt liv på jorden, men i omloppsbana ovanför hade 12 nationer bemannade rymdstationer som slog ihop sig till en stor kallad "Arken" där mänskligheten försöker överleva i väntan på att jorden återigen ska bli beboelig så att de kan återvända. Men Arken är nu döende och ledningen bestämmer sig för att skicka 100 kriminella ungdomar från Arken till jorden för att undersöka om den har blivit beboelig. Väl där nere inser de snart att allt liv på jorden är långt ifrån utplånat och att de inte är ensamma. De kommer att bli testade av sig själva, av naturen och av de människor som lever på ytan. Många hinder måste övervinnas om en ny civilisation ska kunna byggas.
 
Min åsikt:
Jag skrev upp den här serien på min "vill se" lista för att jag hörde att den var bra. När jag sedan skulle välja mellan att börja kolla på den här eller Bloodline tyckte jag att Bloodline's handling kändes mer lockande. Min pojkvän tyckte däremot den här så vi började titta. Första säsongen tog oss med storm. Den var sjukligt bra. Spännande, rolig, det är action och kärlek. Vi ville hela tiden se fler avsnitt. Nu däremot några säsonger senare har det strulat varje gång vi ska kolla på dreamfilm så vi har tappat intresset lite, serien spårar verkligen ur. Men ska ta mig tid att kolla klart på den snart!
 
 
Devious maids
Följ fem målmedvetna latinamerikanska kvinnor som arbetar som hemhjälp åt de rika och berömda i Beverly Hills, samtidigt som de har egna ambitioner och drömmar.
 
Min åsikt:
Det är fyra huvudpersoner i den här serien och jag tycker verkligen om de allihop. De är så olika men kompletterar varandra perfekt. Marisol är så himla fin och snäll medan Carmen är en riktig bitch men med fint hjärta. Jag älskar verkligen serier för att man får lära känna alla karaktärer på djupet och följa deras liv i längre perioder. Det är en drama serie med mycket som händer hela tiden. Den har fyra säsonger så den har perfekt längd också. 
 
 
13 skäl varför
Hannah Baker, 17 år gammal väljer att ta sitt eget liv. Förvåning bland föräldrar och klasskamrater. Men förklaringen till varför finns – Hannah har lämnat efter sig kassettband där hon pekar ut tretton personer som har mer eller mindre skuld till hennes beslut. De tretton personerna måste lyssna på banden, följa Hannahs instruktioner och den karta hon har gjort – annars offentliggörs hemligheterna. När vi kastas in i berättelsen är det dags för Hannahs polare Clay Jensen att lyssna. Clay har svårt att förstå varför han har fått banden, än mindre hur han kan vara en anledning till Hannahs självmord.
 
Min åsikt:
Det är väl ingen som har missat denna serie? Det är en väldigt rörande film som tar upp ett viktigt ämne. Det finns många känsliga klipp och de varnar för det i början av avsnitten. Man blir väldigt berörd och det är viktigt att man pratar om sexuellt utnyttjande, utanförskap och depression.
 
 
Guilt
När en rik amerikansk tjej blir huvudmisstänkt i ett mordfall och måltavla för skvallertidningarna i London kan en skum advokat visa sig vara räddningen.
 
Min åsikt:
Huvudpersonen i denna serie heter Grace och det är alltså hennes bästakompis Molly som blivit mördad. Den här serien är extra spännande eftersom hon blir anklagad för sin kompis mord. Grace och hennes syster Natalie har en sån himla fin relation och hennes advokat är riktigt rolig. Serien har bara en säsong och hade ett avslut som gjorde mig helt förtvivlad. Hoppas på en ny säsong men har tolkat det som att det inte kommer en. Varje avsnitt är spännande och det dyker upp fler och fler ledtrådar och potentiella mördare. Lätt sevärd!
 
 
För att se mina andra serie tips, gå in i kategorin "tips". 
MALIN

Grymma tips! Det behövde jag verkligen! Kram

Jennifer

Bra tips :D

Celine

Älskar The 100!

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Tack för tipsen! Jag älskade första säsongen av The 100, men sen spårade den tyvärr :(

Carolina Thoor

The 100 är en super bra serie och om min kille ser den som avskyr serier, då är den bra! Likadant med 13 reason why - super bra för de som har problem i tidig tonåren! :)

Sv; tackar :)

Dixi Wonderland

The 100 är en av mina absoluta favorit serier. Sån jävla girl power <3 2 första säsongerna finns på Netflix.

13 reasons why är en av de bästa serierna som jag har sett! Fruktansvärt hemsk men så fin på samma gång :)

Days by Johanna

Aldrig fel med lite tips. Inte sett någon av dem

Denise

Man behöver alltid nya tips på bra serier! :D

Amanda

Så kul inlägg och så många bra tips<3

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Så bra tips, precis vad jag behöver! :)

Henrik Olsson - Föreläsningar

Så "13 skäl varför" för någon månad sedan - riktigt bra, men samtidigt oerhört tragisk!

Josefine

Bra tips!

Julia

Åh älskar the 100!

Ida - foto & häst

Superbra tips!! :)

Clara

The 100 lät riktigt spännande! Tack för tipsen!

Josäfin Andersson

Devious Maids är en såå underskattad serie! Så bra :D

LIL' BABUSTYLE - Here's my story

Den sista verkar bra!

Pauline Hurtig

åh kul och bra inlägg!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: