Min resa till Prag

| Resor

Hej! Jag kom hem från Prag med pappa i söndags kväll så tänkte berätta lite om vad vi gjorde :)

Dag 1: Klockan ringde kl fyra på morgonen och halv fem åkte vi hemifrån. Det var kolsvart ute och regnet bara öste ner. Taxichafförer var lite nervös och vi fick vattenplaning vid ett tillfälle men allt gick bra! Vi landade runt nio, tog en taxi till hotell, lämnade våra väskor och tog oss ut på stan. Vi bodde på Hotel Atlantic. På stan började vi med att ta en fika och sen strosade vi runt. Det är så sjukt fina gator och byggnader i Prag, man ville bara stanna och fota allihopa. Väldigt vanligt med chokladfabriker också, vi var inne i en stor som var super rolig. Tittade i några små butiker och sen tog vi oss ner till Gamla stadens torg som vi bodde väldigt nära.

Vid 12 på dagen gick vi på guidad rundtur i byggnaden bakom det Austronomiska uret som är Prags rådhus. Vi var där inne i cirka en timme och det var häftigt att se. Kan rekommenderas om man är där. Gick och åt lunch efteråt. Strosade runt ännu mer och tittade, tog en drink på någon uteservering och sen gick vi hem och vila en stund. Gick ut på kvällen igen, åt middag och drack några drinkar innan hemgång.

Dag 2: Vi gick upp hyfsat tidigt för hotellfrukost. Tillbaka på rummet fixade vi oss och sen ut på stan. Vi rörde oss mot Slottsområdet som består av både slott, katedraler och borgar. Det låg väldigt högt upp så promenaden dit var lagom lång och vacker. Det var hur fin utsikt som helst och Vituskatedralen var otroligt vacker! Vi hade inte uppfattat att man behövde köpa biljetter för att kunna ta sig runt innanför alla byggnaderna. Man kom i alla fall in i katedralen och såg det mesta men för att gå runt fritt behövde man biljett. Vi var där i några timmar och sen rörde vi oss vidare, köpte lunch och tog det lugnt ett tag. Strosade vidare ner mot Karlsbron. Satte oss vid en servering där vid vattnet och vid tre tiden tog vi en båttur på floden. Efteråt rörde vi oss sakta hemåt igen. På kvällen gick vi till en lite finare resturang, åt tre rätters och drack en flaska Prosseco. På vägen därifrån hittade vi en Irländsk pub som var super trevlig så vi satt där ett tag.

Dag 3: Den här dagen kändes det som att vi redan hade gjort i princip hela Prag. Det fanns inte många fler sevärdigheter som tidigare besökare hade tipsat om. Så vi satt på uteserveringar och drack gott och åt gott. Var på massage och blev helt söndermosad så vi båda hade ondare efteråt än vi hade före. Kollade i affärer och shoppade lite. Gick tillbaka till den irländska puben på kvällen.

Dag 4: Gick ner och åt frukost, gick tillbaka till rummet och tog det lugnt ett tag. Packade och sen checkade vi ut. Lämnade väskan och gick ner till Gamla torget, fikade lite och strosade runt tills de va dags att åka till flygplatsen. Kl 17 gick planet och vi landade på svensk mark vid 19. Daniel hämtade oss och så åt vi middag på vägen hem.
Felicia

så underbart med resa :D

Pauline Hurtig

vad mysigt :D

Amanda

Så kul inlägg! Prag verkar så himla fint och mysigt, och så fina bilder<3

LIL' BABUSTYLE - Here's my story

Fina bilder! Låter som en bra resa!

Josäfin Andersson

men åh vad härligt! har sådant res-sug just nu haha

Clara

Det låter superhärligt! Både självaste upplevelsen av Prag men också att åka taxi när spöregnet smattrar mot rutorna och det är så mörkt att man bara ser gatlyktorna utanför. Jag tycker sådant är supermysigt haha

Netti Starby

Oj vad roligt att du har varit i Prag! :-D Kramis

Julia Svensson

Såå fina bilder

Henrik Olsson - Föreläsningar

Jag hade gärna besökt Prag någon gång :)

NICOLE

Å så härliga bilder, Prag verkar underbart :) Vi har pratat om att åka dit =)

Amanda CL

jsg var där för 10 år sen. tyckte det var väldigt mysigt :)

sv: med mig är det sådär men det går

Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas