Gott nytt år ♥

| Vardag
Gott nytt år och god fortsättning! 
Hur känner ni över att 2016 är över och att vi har påbörjat ett nytt år? Jag tycker att det känns bra. Jag är förväntansfull inför nya utmaningar och möjligheter. Det går framåt på båda mina jobb och jag utvecklas hela tiden. Jag får ta mer och större ansvar, jag får bredare arbetsuppgifter och jag känner att jag åstadkommer något. 
 
2016 har varit ett lärorikt, äventyrligt och faktiskt riktigt bra år. Jag var ute och backpackade med Hanna i nästan tre månader. Kom hem och var arbetslös i max en månad innan jag fick två nya jobb. Jag har under 2016 upptäckt en del av världen, jag har upptäckt nya saker med mig själv och hur jag fungerar på andra sidan jorden, så långt ifrån familj, vänner och pojkvän. Även fast det var riktigt tufft så är jag taggad till hundra för att bege mig ut på en sådan resa igen. 
 
Vad mer har hänt då? Jo min pojkvän flyttade hemifrån till en riktigt fin och mysig lägenhet. Där trivs jag bra, även fast den ligger lite för långt bort för min smak. Jag har fått vara med och inreda den och det är jag riktigt glad över. Jag tycker om att se mina egna saker hemma hos honom. Det gör att jag själv känner mig ännu mer hemma där. 
 
Inför 2017 har jag mål och jag ska göra mitt bästa för att nå de. Jag behöver börja träna och bli mer hälsosam. Redan idag var jag ute och gick/sprang nästan sju kilometer så jag ska försöka hålla i detta nu. Jag har slarvat alldeles för länge. Motivationen har inte funnits där och det gör den inte riktigt nu heller, men det är ändå dags. Jag behöver känna mig duktigare, piggare och gladare. 
 
Ett annat mål inför 2017 är att ta tag i mina betyg/mitt resultat på högskoleprovet. Jag vill börja plugga och just nu kan jag inte läsa det programmet jag vill utan att leverera riktigt bra på högskoleprovet eller höja mina betyg. Att höja mina betyg känns som en bra strategi förutom att det kommer bli riktigt kämpigt då det bara är prövningar någon gång per termin. Högskoleprovet ger mig riktig ångest så det vill jag helst slippa. Att läsa någon enstaka kurs bara för kunskapens skull är också ett mål. Det tror jag skulle vara nyttigt och kul. Jag sökte in redan nu till våren men gjorde en sen anmälan så hamnade tyvärr som reserv. 
 
Jag tror att 2017 kommer att bli ett bra år. Det blir lite vad man gör det till. Jag vill resa, och jag hoppas att årets första resa kommer att ske redan i april då jag och min pojkvän har planer på att åka till New York tillsammans. USA har alltid varit mitt stora drömland och äntligen fyller jag snart 21, det känns lite mer värt att åka då. Spara pengar för att resa och köpa lägenhet, min största prioritet. 
Julia Svensson

Åh så fin bild!

Henrik Olsson

Det är alltid spännande med ett helt nytt år framför sig! :)

Josäfin Andersson

Hoppas 2017 blir ett bra år!!
(also, så snygg bild???)

ajlimullersandvik.blogg.se

Det låter som toppenbra mål! Vilken utbildning vill du gå? :D

Shahrzad Garoosi

gott nytt år

Åh låter som du hade ett fantastiskt 2016 hoppas 2017 blir lika bra för dig.

Linda

God fortsättning :-)

MALIN

God fortsättning fina du! Kram

Mikaela

Så fin bild! <3

Pauline Hurtig

god fortsättning! så fin bild :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

skönt med nytt år tycker jag

miningalinn

Känns bra att 2016 är över samtidigt som det känns helt sjukt. Men jag ser också framemot 2017!(:

Boel

Hoppas du får ett bra 2017 :)

carolines

Vilken vacker bild :)

Polly Svensson

Det lät som ett härligt år och att du har bra planer för 2017. Kramis

Anita

Fin bild :D

N

New york vill jag verkligen också till!! Hoppas ni kommer iväg! :D

Josäfin Andersson

Sååå fin bild!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: