Siem Reap

| Resor
Samma kväll vi kom till Siem reap tog vi en promenad och upptäckte väldigt snabbt att vi bor bara några minuter från nattmarknaden, bargatan och själva "stan". Perfekt att slippa behöva åka tuktuk överallt. Så vi knallade runt och sen drog vi tillbaka till hotellet för att gå och lägga oss. 
 
Dagen efter, alltså i tisdags var vi på utflykt till Ton le sap som är en sjö. Vi blev hämtade på hotellet, åkte minibuss dit och så hade vi en guide med oss som berättade en del. På sjön fanns de ett floating village, alltså som en by fast på vatten. Med skola, restauranger, boenden och polisstation. Det var riktigt coolt att se, käkade middag på en av restaurangerna på sjön. 
 
Vi tog det bara lugnt resten av kvällen, jag köpte ett armband med små elefanter på nattmarknaden, köpte glass och tog en öl på en bar med live musik. 
 
Igår åkte vi till Angkor som är ett gigantiskt stort tempelområde. Så hyr man en tuktuk som kör en runt mellan templena. Var där i kanske 5 timmar, åkte sedan hem och tog det lugnt. Drog ut på kvällen, dansade och umgicks. Kom hem vid 2 ungefär på natten. 
 
Idag har vi bara tagit det lugnt, vaknade ganska sent. Hanna gick till en salong och gjorde nya naglar medan jag passade på att kolla ett avsnitt av Homeland. Vi tog en fika när hon var klar och just nu sitter vi på en resturang och äter middag. 
 
Imorgon går planet till Bangkok, därifrån ska vi ta buss eller liknande till Koh Chang. Vi kommer stanna i Thailand i ungefär tre veckor. Hör av mig nästa gång vid tillfälle. Puss&kram 
miningalinn

Skönt att kunna gå lite!(:

N A T H A L I E

Åh va härligt, underbart!:) kram

Anita

Så härliga bilder!! :-)

Henrik Olsson

Ruiner är nog något av det häftigaste att se och utforska! :)

Sandra

Härliga bilder! :)

Tuva Björnwall

åh vad coolt med en by på vatten!!

Linnea Aurora

Hahaha jag läste fel först! Där du skrev: "jag köpte ett armband med små elefanter" läste jag: "jag gick arm i arm med små elefanter" HUR!? tänkte jag sedan hahaha. Mycket coola byggnader btw!

Maja

Åh vad kul!! :)

Amanda Forsman

Härligt det ser ut!

ISABELLA

Vilket häftigt ställe! :)

Linn Strömberg

Vilka häftiga bilder!

Natalie

Vad häftigt, fina bilder:D

Åh så härliga bilder :). Ser underbart ut verkligen :).

Elsa

Wow vad häftigt det ser ut! :)

Chanette Persson

Så många häftiga platser ni sett! Kul att följa dig här!!

Viktoria Eriksson

Låter underbart! Härliga bilder :)

Louise

Vilka fina bilder!

Skogsraah

Vad häftigt :)

N

Fortfarande lika avis haha!!

Angelica

Ser helt fantastiskt ut!

Boel

Åh så vackra bilder :D

Natalie Salazar

ååh läskigt men så häftiga bilder :) så kul att följa din resa :D



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: