Tips på serier x8

| tips
How to get away with murder
Det här är en ny favoritserie. Från första avsnittet fastnade jag och ville bara se mer och mer. Den lockar tittarna genom framåtblickar och spänning på alla möjliga sätt. Att serien dessutom handlar om advokater, juridik och olika fall gör serien extra bra. Jag väntar spänt på nästa säsong!
 
 
 
The killing
Sarah Linden, polis, ska inom kort flytta från Seattle tillsammans med sin son. De ska starta ett nytt liv i Los Angeles. Först har hon dock en sista arbetsdag att klara av – en dag som förändrar allt. Tonåriga Rosie Larsen hittas död, mördad, drunknad i en bil tillhörande borgmästarkandidaten Darren Richmond. En rookie på mordroteln, Stephen Holder  ska ta hand om fallet. Men polischefen vill gärna att Linden inledningsvis hjälper honom. Det dröjer inte länge förrän Linden blir mer indragen i fallet än vad hon först hade planerat, och plötsligt verkar flytten till Los Angeles bli uppskjuten på obestämd framtid. 
 
Min åsikt: 
Helt ärligt började jag först och främst följa den här serien för att Joel Kinnaman var med i den. Ett tag trodde jag att den va svensk men den utspelar sig i USA. Jag har bara sett en säsong än så länge, den är väldigt spännande och jag tycker om att man får mer information för varje avsnitt. Jag ser fram emot att få reda på vem mördaren är och varför hon/han gjorde det. Däremot är det en serie som inte riktigt ger mig något sug att se på nästa avsnitt. Jag kollar hellre ett avsnitt av någon annan serie men jag hoppas att det är något som ändrar sig för jag tycker om den. 
 
 
 
Lost
Lost är en amerikanks tv-serie som följer de överlevande från en flygolycka på en mystisk tropisk ö. Avsnitten innehåller vanligtvis en huvudhistoria som utspelar sig på ön, samtidigt som man får följa en sekundär berättelse från en annan tidpunkt i en rollfigurs liv. 
 
Min åsikt:
Jag har inte hunnit kolla långt på den här serien heller. Men den är än så länge otroligt bra. Det händer saker hela tiden, den är spännande och den har ett sug. Den handlar ju om hur de här karaktärerna ska överleva på ön och man får en inblick in vilka de var före craschen. Förstår ni om man skulle hamna i den här situationen själv? F*n vad sjukt. Rekommenderas!
 
 
 
Grey's anatomy
Min åsikt:
Grey's anatomy sände sitt första avsnitt år 2005 och har idag tolv säsonger. Jag har under lång period sett några avsnitt hit och dit och tyckt de varit spännande men inte funderat mer på det. För någon månad sedan skrev jag upp den på min "måste ses" lista men hade egentligen aldrig tänkt att se den på grund av att den har för många säsonger. Jag hade tråkigt en dag och bestämde mig för att om första avsnittet är riktigt bra då fortsätter jag att se den annars skiter jag i det. Klappat och klart, jag älskar den! Jag är som fast och på jobbet sitter jag och tänker på att jag vill åka hem och titta mera. Man får följa de på sjukhuset, utanför sjukhuset, deras framgång, relationer och olika händelser och operationer på arbetet. En lockande serie som visar lite väl "äckliga" scener ibland men jag älskar den! 
 
 
För att se mina andra 23 serietips, klicka här och bläddra ner. 
ISABELLA

åh älskar verkligen how to get away with murder, fastnade direkt!! :)

MALIN

Jättekul att se! Grey's Anatomy och Lost är två serier som jag verkligen tycker om! Kram

CAMILLAESI

Lost är en sjukt bra serie men man bli så förvirrad efter ett tag tycker jag. Hänger inte med om det är nutid eller dåtid det utspelar sig om du förstår vad jag menar

Agnes Lithner

Åh greys är ju så himla bra :) Kan sträck-kolla den i evigheter haha!!

Bambi

Greys Anatomy <3 Jag älskar den serien alltså!

Polly Svensson

jag har faktiskt inte sett nån av dem. Bra tips och förklaring vad du tycker. Kran

Netti Starby

Vilka bra tips! Kram

sandra.

Älskar såna här inlägg, för jag älskar verkligen att kolla på serier :) så serie tips uppskattas verkligen :D

VERONICA - fashionblog

Ååååh älskade serier! Sett alla dessa. Stora favoriter! Värda att se om :)

Pauline Hurtig

kul och bra med serie tips!

Carolina Thoor

Roligt med lite tips! Jag har alla lost serien hemma, men har aldrig sätt på den. Men jag är sjukt sugen eftersom att Ian Somerhalder är med i serien + att den verkar sjukt bra. Så kanske blir nya serien att börja följa! :)

Sv; jag förstår det. Men du åker väl inte kommunalt då?

Amanda Jönsson

Själv är man ju helt besatt av one tree hill!

tess

Oh vad roligt med lite bra serier, har haft lust att se den där "How to get away with murder" men har så många serier som jag påbörjat redan, haha

Amanda Forsman

Kul tips :)

Angelica

Älskar Lost!

Linda

the killing och greys brukar jag kunna kolla på ibland när det finns tid till det, annars följer inte jag några serier direkt. hoppas du haft en bra fredag!

LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Bra tips! Några har jag inte sett, men som jag ska kika in! Älskar serietips!

Beatrice

Bra tips, hört mycket bra om första serien :D

Ida - foto & häst

HTGAWM är sååå himla bra! :D

Anita

Bra tips :)

Theresia

Vilket bra inlägg, jag som inte har någon koll på serier tycker det är kul att veta lite vad de handlar om ifall man ska börja kolla på någon ;)

Josäfin Andersson

HOW TO GET AWAY WITH MURDER ÄR FAN GUULD!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: