Recept på nutellabullar

| Recept
Här är ett recept på nutellabullar som jag hittade på Vardagsmat a la Jess som jag testade på idag. Receptet räcker till cirka 40 bullar.
 
Ingredienser:
150 g margarin
5 dl mjölk
50 g torrjäst
1/2 tsk salt
1 dl socker
13 dl mjöl
1 tsk kardemumma
 
Fyllning:
1 liten burk nutella
Flytande margarin 
 
Gör så här:
Smält smöret tillsammans med mjölken tills det når fingervärme.
Blanda samman mjöl, torrjäst, kardemumma och socker i en stor bunke. 
Tillsätt smör/socker vätskan och knåda till en smidig deg. 
Låt degen jäsa under en handduk i 30 min. 
 
Knåda degen på en lätt mjölad bänk. Dela sedan degen i fyra delar. Kavla ut varje del till en rektangulär kaka. 
Rör samman nutella och lite margarin. 
Bred ut fyllningen i ett jämt lager på varje del. 
Rulla ihop degen och skär cirka 2-3 cm breda bitar av varje rulle. 
Ställ bitarna i pappersformar.
Låt bullarna jäsa under handduk i ca 30 min till. 
 
När det är ca 10 min kvar på jäsningen kan du sätta på ugnen på 250 grader. 
Pensla bullarna med uppvispat ägg och strö sedan på pärlsocker. 
Grädda mitt i ugnen i ungefär 7-8 min tills de får en fin färg. 
 
 
Receptet kommer härifrån
Boel

Mums vad gott! Måste testa någon dag :D

Anita

Gott :)

Sofia

OMG vad gott!!

Jhennifer

Åh låter inte helt fel! Det här ska jag absolut testa någon cheat day :D

Cecilia

Så gott det ser ut och vara!! Måste testas!

sandra

Men mums!

linah

åh va gott:D grymt att du skrev receptet:D måste testa! älskar nutella hihi

Jeanette

Men åh så gott! Det där måste jag testa :)

N A T H A L I E

Men åh va gott!! :)

Sarah

Ja har inte testat o bakat de men ja älskar Nutella så måste göra de nån gång :) Tack för teceptet :)

Linnea

Åh, gott! Måste prova!

Pauline Hurtig

mums!

LINNEA

ÄE vilken perfekt bulle! Tack för tipset måste testat någon dag ! :D

Viktoria Eriksson

Åh, nam så gott! :)

Isabella

men guuud så gott!!

linnea

mums :D

Julia

Åh så gott!

Sandra

Mm vad gott det lät :D

Terese

Oooh vad mumsigt :)
Kram

miningalinn

Så goda dom ser ut, kan vara värt att testa på jullovet!(:

Felicia

Åh ser såå gott ut!

MALIN

Mums, vad gott! Detta måste jag prova en dag! Kram

Amanda♥

Ser mumsiga ut :)

MATILDA

Men guu så gott :D

Ida - foto & häst

Gud så gott, älskar nutella :'D

Celine

Åh så gott!

knaperbloggen - illustratör <3

Ser så otroligt gott ut!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: