Recept på amerikanska chokladrutor

| Recept
 
Ingredienser:
100 g nötkärnor
150 g smör
3/4 dl kakao
3 ägg
3 dl socker
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader. Smöra och mjöla ett bakplåtspapper och lägg det sedan i en form/långpanna. Hacka nötterna. Smält smöret och tillsätt kakaon, rör om tills smeten är slät. Låt den svalna. Blanda sedan ägg och socker vitt och pösigt. Tillsätt sedan chokladblandningen, mjölet och bakpulvret. Tillsätt nötterna och bred ut smeten i formen. Grädda i cirka 25-30 min, låt det svalna en aning och skär sedan i rutor. 
 
Tips
- I receptet står det nötkärnor, jag använde mig utav hasselnötter men t ex valnötter går lika bra. 
- Pensla på lite smält blockchoklad och valnötter för att få mer brownie stuk. 
- Grädda mer eller mindre beroende på hur kladdig du vill ha chokladrutorna. 
Jossie

Åh tack gånger 1000 för receptet!!

Rebecka

Ser sjukt gott ut!

Caroline Blomberg

måste testa, ser för gott ut!

F E L I C I A

gud så gott det lät och såg ut!
Bakade kladdkaka idag, det var också gott!

Netti

Mums vad gott :-)

♫♪ sandra

men mums!

FitnessRebecka

Mums vad gott det där såg ut!

KassandraPalma

sparade detta receptet då jag har bakelse/kak-förbud fram tills juni hehe

Amanda Jona [SPONTAN]

Men alltså åh vad gott det där lät!

Jeanette - Livet i London

Åhh, det där ser så gott ut! Vill ha! :)

Liborius

Men åh vad gott:D skicka hit några!!

MALIN

Men nej, vad gott! Skickar du några åt mig? ;)

Johanna

Åhh vad gott det såg ut att vara!

Robyn

Åhhh va gott!!

Karin

Mums!

Elin

Åhhh vad gott det såg ut! :D

♀ THE REVOLT ♀

Så gott!:D Ska göra sådana ngn dag ^^ Såg sjukt goda ut :DD

Lydia Elstig

vad gott!

Malin Lundgren

Åh gud så smarriga!

Gott gott!! :)

Céline

Men gud så gott det ser ut!! :)

Emma Ekstén

Åh vad gott! Mums!

miningalinn

Se grott ut,metodisk inte omöjlig skulle gilla, är inget fan av pannkaka!(:

Denise

Men åh så goda dom ser ut! :D

Hanna

Men ååh så gott!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: