Tips på serier x2

| tips
Jag tänkte tipsa om lite fler serier då jag vet att många gillar det. Det är svårt att hitta handlingar till serierna eftersom det är olika för varje säsong. Men för att hitta det andra inlägget med tips till serier så klicka här!
 
Nikita
Som en orolig tonåring räddades Nikita från döden av Division, en hemlig amerikansk myndighet som senare utbildade henne som en lönnmördare och spion. Efter det att byrån svikit henne, tillbringade Nikita tre år på flykt. Nu söker hon hämnd. Samtidigt fortsätter byrån att rekrytera och utbilda nya unga medlemmar för att radera deras förflutna och för att göra dem till kallblodiga mördare.
 
Min åsikt:
Det tog mig 4 dagar att kolla klart på första säsongen. Jag älskar serien och satt som fastklistrad dag och natt. Det finns bara fyra säsonger och den slutade på ett grymt sätt. Jag älskar både Nikitas och Alex's personlighet. Jag tycker att det som Nikita gör är modigt och riktigt coolt, att hon senare i serien får hjälp gör allt mycket bättre. Jag älskar att det är så mycket action, och att det blandas med lugna, romantiska stunder. Varje avsnitt är det ett nytt uppdrag, vilket kan kännas lite uttjatat men det är det som serien går ut på och man tänker inte så mycket på det. Se värd serie!
 
 
Sons of Anarchy
Sons of Anarchy handlar om ett motorcykelgäng i den lilla staden Charming, CA. Det är såklart inget vanligt motorcykelgäng som gillar att meka hoj och dricka en öl tillsammans utan det är ett gäng med vapenhandlare och mördare. En tv-serie om motorcyklar,våld, sprit och brudar skulle lätt kunna bli väldigt grabbig och töntig, men så är inte fallet här. Sons of Anarchy handlar om relationer först och främst. Visst är det våldsamt, men det är inte det som är huvudhandlingen det är mer en backdrop för att föra relationerna vidare.
 
Min åsikt:
Jag hade hört mycket bra om den här serien när jag bestämde mig för att ge den en chans. De första fyra avsnitten på serien var ganska sega och jag blev väldigt besviken när jag insåg att den utspelades i en liten stad som man inte ens känner till. Men jag ångrade mig snabbt. Den är riktigt spännande och att huvudpersonen är världens pudding gör ju allt mycket bättre. Det finns många säsonger vilket är bra och jag gillar att istället för korta och många avsnitt så är det få men långa. Säsong 5 eller om det var 6 gjorde att jag tappade lite fokus och det började bli lite för mycket drama så den blev lite seg, alldeles för många som dog. De sista avsnitten på säsong 6 var helt galna och grät mig igenom det allra sista. Men det är en grym serie med killar i fokus. 
 
 
Gossip Girl
Den populära amerikanska ungdomsserien Gossip Girl handlar om ett gäng överklassungdomar i New Yorks Upper East Side. Man får följa ungdomarnas liv som krestar kring fester, pengar, droger och vänskap.
 
Min åsikt: 
Länge sedan jag såg den här serien eftersom det var ganska så länge sedan den avslutades. Men den är otroligt bra. Jag älskar alla huvudpersoner, Blair och Serena är så snygga. Även Chuck och Nate är världens puddingar. Älskar sista avsnittet när man får reda på vem Gossip Girl är. Jag gillar även Chuck och Blairs relation, de måste vara med varandra! Och jag diggar Serena och Nate bäst. Älskar all drama och spänning. En ganska "tjejig" serie men finns många killar som gillar den också. En serie som bara måste ses!
Emelie

Åh älskar GG!!:D
Sv: åh ja visst är dem!

Amanda

Bra tips :D

♫♪ sandra - en musikblogg

sons of anarchy är så bra!

V I L M A L A ♔

Gossip girl är så jääävla bäst! chuck bass ♥♥♥♥
tack för de andra tipsen :)

Isabelle

GG är ju bästa serien :)!

Inga-Linn

Den enda jag följer är PLL!:)

Madeleine

åå jag blev ju riktigt sugen på att se alla 3. även om jag redan sett gg :D

milina.blogg.se

kollar inte på några av dom där :)

jonna

älskar gossip girl och sons of anarchy :) hehe! SÅ bra!

Lillablå♥

Jag har faktiskt inte sätt någon utav dem :)

Jaha okej, jag ska dricka klart kaffe och njuta lite hemma, sen ska jag börja städa mitt rum :)

Johanna - Jojjoworld

Den första serien tyckte jag lät riktigt spännande :)

Amanda

Har aldrig hört talas om Nikita :) Men den verkar bra!!

aina [fotoblogg]

Bra tips :)

Linnéa

Grymma serier där <3

Linnéa

Hoppas du haft en fin dag annars <3

thea och johanna

Nikita verkar jättebra :)

Hanna

Ja men visst var det vettigt med bilder!:) bra tips på serier!

Alice

Älskar verkligen serie, bästa som finns!

LORISSA LOVEBOMB

sv: Tack ska du ha :)

Älskar gossip girl! Så ångestladdad på något vis.

natalia

Ska kika på den ;D

Princess Lilla Lii

Åh, älskar gossipgirl! Kollade ut det för ett tag sedan, sen var jag tvungen att kolla igenom den en gång till när jag fick reda på vem gossip girl var, haha! :D Älskar blair och chuck, så otroligt söta!

Svar: Tack så otroligt mycket, vad glad jag blir! :)

sandra

bra tips :)

Kristina

SV: Hehe tack :)

Får nog ta och kolla på någon av de serierna :)

Nikita vill jag se!

Ida

Bra tips. Sådana kan man behöva ibland!
Dock tycker jag Pretty Little Liars skulle varit med ;).
Så himla spännande!!!
Kramisar <3

Åsa

Är beroende av allt för många serier.. :P

Sv: Tack!!
Kram

FrökenTV, bloggen om tv och film

säsong fyra av nikita har redan gått ju :) det var sista säsongen. Gick mellan november - december 2013

Chanelle

Har intr sett någon av alla du nämner, men funderAr på att kolla på gossip girl någon gång :)

bex

Älska sons of anarchy

Liza

Teen wolf och True blood är två superbra serier :)
Kram

B E A T R I C E

Älskar gossip girl:)

sv: tack så mycket:) Kramisar♥

Macky

bra inlägg! :D

Mikxki

Riktigt bra serier :)

Johanna

av dessa serier brukar jag se på gossip girl, så himla bra, älskar den serien!

sannas rum

Bra tips :)

MIna tips är How I Met Your Mother, Bones, Game of Thrones, Breaking Bad & New Girl :)

underbara gg!<3

Celine

Jag kom till säsong 5 i Gossip Girl förra året men sedan gav, stör mig så sjuuukt mycket på det och vill fortsätta att se men har inte haft ork att börja igen haha! :)

Marlene S.R

gg är så bra!:)

Ping Lowhngren

Chuck & Blair är ju helt underbara! :D



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: