Tips på serier x3

| tips
The mentalist
Serien kretsar kring protagonisten Patrick Jane. Han är en självständig konsult åt California Bureau of Investigation. Tillsammans med sin chef Teresa Lisbon och sina kollegor Kimball Cho, Wayne Rigsby och Grace Van Pelt, löser han mordgåtor som den lokala polisen inte klarar av. Scenerna utspelas ofta i deras kontor på CBI's högkvarter i Sacramento, Kalifornien, men också på diverse brottsplatser samt misstänktas och anhörigas hem. En röd tråd genom alla avsnitt är deras jakt på seriemördaren Red John.
 
Min åsikt:
En spännande serie som påminner lite om Nikita. Man behöver inte riktigt ha sett avsnitten efter varandra för att hänga med eftersom alla avsnitt handlar om ett nytt uppdrag. Det är ett plus att ha sett från början och följt serien men man behöver inte göra det. Men det kan även vara negativt eftersom man då inte blir lika dragen till att se flera avsnitt. 
 
 
The Walking Dead
Småstadspolisen Rick Grimes blir skjuten och hamnar i koma, en dryg månad senare vaknar han upp på ett övergivet sjukhus. Hans familj är borta, hans hemstad ser ut som en krigszon och verkar ha övergivits i all hast. Men det är inte det värsta, det går omkring halvruttna människor överallt, människor som borde vara döda men som ändå lever, de är hungriga och farliga. Snart får Rick reda på att något slags virus har spridit sig, ett virus som förvandlar människor till zombier. All media har upphört att sända och civilisationen har fallit samman. Rick måste nu försöka hitta sin familj och överleva i denna fasansfulla värld där döden lurar överallt. Men kanske är inte de levande döda det värsta hotet, utan rent av de människor som fortfarande lever.
 
Min åsikt: 
Egentligen så gillar jag inte zombies men valde att börja kolla på serien i alla fall eftersom jag har hört mycket gott om den. Och jag är mycket nöjd med mitt val. Visst är det alldeles för äckliga scener ibland och visst får man lite små ångest och ligger och tänker på "the walkers" på kvällarna men den är så spännande. Man kan absolut inte gissa på vad som kommer att hända vilket är väldigt bra. Jag gillar att de visar scener från deras liv innan allt föll samman. Ju längre man kommer, ju bättre blir den. 
 
 
New Girl
En komedi med Zooey Deschanel i huvudrollen. Hon är en quirky och söt tjej i 20-års åldern som efter att blivit dumpad flyttar in med tre singelkillar. Där stöter de på svårigheter då de ska vänja sig vid att leva tillsammans, samtidigt som killarna gör sitt bästa för att muntra upp henne och få henne ut på banan igen.
 
Min åsikt:
En skön, rolig serie. Den har inte kommit så långt än så länge men jag hoppas på många fler. Den bjuder på mycket skratt vilket jag gillar skarpt. Tycker om att det är vuxna människor i serien, vilket det i och för sig är i alla jag tipsar om i det här inlägget men har kollat på så många tonårs/high school serie så tröttnat på det. Jag rekommenderar verkligen serie trots att jag bara har sett 1 säsong än så länge. 
milina.blogg.se

Tycker New girl är skit tråkig haha.. ;/

FrökenTV, bloggen om tv och film

Har försökt se new girls flera gånger men det gåår bara inte, inte min typ av serie tydligen ;)stör mig så mycket på henne. Vet inte om de är hennes karaktär eller själva skådisen.. Typ inte sett henne i något annat så.
Funderar även på att se The Walking Dead, så många verkar ju tycka att de är bra :), har bara sett första avsnittet för några år sedan.

sv: Jo, sedan halloween avsnittet har det ju blivit mycket bättre kan jag verkligen hålla med om :). Tyckte förra säsongen hade endel brister, inte så pass mycket att de blev dåligt enligt mig men det fanns endel men nu har vi ju fått reda på så mycket mer än innan känns det som, haha.

sandra

har inte sett någon av dem ^^

ami

Tänkte tanka ner walking dead nu faktiskt, blir spännande!

Amanda

Åh New girl är så roligt :D

hanna

jag kollar mest på walking dead av alla dom här :D
en bra serie!

Madeleine

åå älskar new girl

Malin

New girl verkar bra!:)

Caroline Blomberg

åh tycker verkligen om new girl, skrattar alltid när jag ser på det!
kramkram

The Mentalist är bäst ! :D

LORISSA LOVEBOMB

Älskar new girl :D

sv: Tack ska du ha!

Agnes Eriksson

sv: ååh ja eller hur blir så förbannad!
åh love New Girl! kram

isabella

Bra tips! :D

Erika

The mentalist är bra :)

MATILDA

Bra tips :D

En plats i solen

Tack så mycket. Har bara sett den sista

Johanna - A dream as a model ♥

new girl gillar jag sätt typ alla säsonger :D

älskar the walking dead <3

SV: Åå, älskar blueberry muffin teét och grönt te! *-*

Sofia

Bra tips. :)

Jenny Karlsson

sv: tack! Tyvärr inget för mig men tack för tipset :)

Ida Lindborg ♡

De verkar vara bra!

Sv: Tusen tack! :D

linnea

bra tips! har sett tvåan och trean, men ska nog se the mentalist nångång också :)

Carro

Man måste ju ha med Akward och Greys Anathomy som nr 4x och 5x

Gillar du allt som har med mat, bakning, tårtor, tips o bilder att göra? Så måste jag tyvärr be dig om att kolla in hos mig, då det är allt jag håller på med ;)

Carolina Thoor

Ja det var det verkligen! Åh, älskar the mentalist ! :D <3

sannas rum - DESIGNUTLOTTNING I BLOGGEN

New Girl är sååå bra :)

josefine

älskar new girl!

Celine

New Girl är en så sjukt härlig serie haha! :)

frida christina

Sjukt bra tips, älskar the mentalist och new girl!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: