Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
 
(Lite rörigt inlägg men eftersom filmerna i gamla ville jag inte ha de i skiljda inlägg. Här nedan skriver jag om 1an och 2an)
 
The fast and the furious: 
Polisen Brian O'Conner infiltrerar Los Angeles streetracing-gäng för att avslöja en brottshärva där en rad lastbilar kapats. För att komma åt gänget måste Brian gå undercover. Han börjar med att bevaka ett café som drivs av gängledaren, Doms, syster. På nattens streetrace tar Brian en chans och tävlar för att förlora sin bil. Brian lyckas ändå komma in i gänget då han räddar Dom från polisen. Inifrån streetracegänget försöker Brian hitta bevis som kan binda gänget till de många stölderna men blir mer och mer involverad och klarar snart inte av att hålla isär uppdraget från sina privata intressen.
 
Jag hade länge velat se de här filmerna innan jag tog mig i kragen och såg den första. Jag hade ingen aning att filmerna handlade om bilar så när jag fick reda på det blev jag ganska chockad. Men den här första var riktigt bra. Brian var så himla söt, och Don var snygg! Jag älskar scenen när Don får reda på att Brian är polis, klockrent. Och jag älskar  vad Brian gjorde för Don i slutet av filmen. Jag måste även passa på att erkänna att deras bilar är riktigt feta :D
 
Tryck här för att se trailer till film 1 och  2 här. 
 
2 fast 2 furious:
Polisen Brian O’Conner tvingas motvilligt, efter att han åkt dit för street-racing, ta uppdraget att infiltrera ett brottssyndikat i Florida. Han anlitar sin kompis Roman Pearce, en tidigare fånge. Duon transporterar en sändning av svarta pengar åt den skumma internationelle återförsäljaren Carter Verone, medan de arbetar tillsammans med den hemliga agenten Monica Fuentes för att störta Verone.
 
I den här filmen blev ju Brian av med sin polisbricka, vilket inte alls var så konstigt med tanke på slutet i första filmen. Men jag gillar att han samarbetar med poliserna trots allt. Roman var riktigt skön och jag älskar deras samarbete. Trots allt som hände mellan de och den långa tiden som gått så mäktes det att de växt upp tillsammans. Den bästa scenen var när Brian och Roman åkte in i garaget och det stod galet många polis bilar utanför, helt plötsligt så strömmar det ut dubbelt så många racer bilar :D
Bild lånad från google
anna

visst ä de :)

åh ja gillar dom filmerna å 6an ä grym å de kommer komma en 7a med:)

Fanny Lind

Allt bra? :)

J o j z y ♛

älskar de filmerna! :D

Terese

6an som jag såg på bio var jättebra!


sv; Allt bra annars ikväll? :)

Har inte sett dem filmerna :O

kicki

Va den bra? Gillade typ inte femman

Sara - Hold on be strong

Bästa filmerna :D såg fast & furious 6 på bio idag, sååå grym!! :)
kram

|| mannen som kan prata om hundar ||

Den gick väl på tv ganska nyligen? :)

Liborius

kul att du tyckte den var så bra^^

Nathalie Tegelstam

åh älskar dom filmerna. Precis sätt 1an, 2an och 3an haha :) love them!

tess

Jag älskar dom filmerna^^

Helen

SÅ bra :) Såg den i söndags :D

Hanna

Vad kul att du tyckte om filmen. Själv har jag inte sätt den än. Men snart så...

Mvh: Hanna

Inga-Linn

Kanske ska se den filmen när internet har slutar lagga!;)

:)

bra blogg!

Cajsa Lindahl

många som säger att den där ska vara bra...

Dom tre första fast and furious filmerna tycker jag är himla bra, sen känns det som att det spårade ur lite.. :/

SV: Jo det är sant, det blir ju lite pengar.. :/

Linnea

Gillar också de här filmerna :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: