Film betyg

| Filmbetyg


5/5 hjärtan
Tina och Cilla bor i Piteå och är 14 år gamla. De är enäggstvillingar och identiskt lika men olika som personer. På mammas födelsedag rusar tvillingarna iväg för att hinna med skolbussen. Då inträffar katastrofen. Cilla blir påkörd och dör. Det är som om Tinas halva jag försvinner. Med det blir samtidigt startpunkten för Tinas omtumlande väg till ny självinsikt.

Tryck här för att se trailern.

När filmen kom ut och jag bara hade läst om den och sätt trailern tyckte jag inte alls den verkade så bra. Hade inte planerat att se den på bio utan i såfall ladda hem den. Men så blev det icke! Elin ville gå och se den så då blev det så. Och tacka för det, ångrar inte en krona. Den var så sjukt bra, älskar den. Jag är inte alls känslosam när det handlar om filmer, men det gick bara inte att inte gråta till den. Jag älskar hur Tina ställer upp för Cilla när de 3 killarna ger sig på henne i matsalen. Och jag gillade lägret med Tina och Stefans kärlek. Men jävla idiot han var när de kom hem! En av mina största rädslor i livet är att förlora någon jag älskar. Så denna film var verkligen se värd!

Emelie den bästa (y)

Vill också se den! :D



Sv: Härligt att höra :D

allt är toppen med mig också!

Daniella Fagerberg

Kika gärna in på min blogg och tyck till om dagens fråga :)

Hoppas du annars har haft en toppen dag! :)

Emelie den bästa (y)

Sv: Jag skulle ha sätt den igår , men blev aldrig av. Så får ta och se den någon annan dag :D

a'photography (y

vad har du gjort i dag då?

caroline

sV nej :(

malin

Vinnaren av dagens blogg är nu dragen, kika in och se om det blev du och var gärna med i den nya omgången! :)

DIREKTLÄNK - http://mallansundqvist.blogg.se/2011/september/dagens-blogg-vinnare-ny-tavling.html#comment

kram

' - Saveu♥ - ' Fobin, Musiken, Livet

vill se den igenigenigen!

Louise

17de fyller jag :)

jennifer / photography

Ja, fantastiskt gott! Speciellt till frulle :)

HANNAH / SPOINK

Åh jag vill se den! :o



ps, när du ändå svarar på min kommentar, varför inte anmäla dig till kvällens blogg? Bara skriv "jag är med" så är det ju klart ! ;)

cassie-vardag&foton i ett :)

jätte fina bilder på din header :)!

cassie-vardag&foton i ett :)

jo varsegod :)

cassie-vardag&foton i ett :)

jaa visst är det :D

Louise

jadu ja antar pengar ;)

Anna med A

teve :)

MARIA ~ MAKE CUPCAKES NOT WAR

- jaha okej :)

Anna med A

idol :)

MARIA ~ MAKE CUPCAKES NOT WAR

- tog studenten i somras haha (;

Louise

tackar :)

Anna med A

typ alla ser det :D

Anna med A

tränar du? :)

Sasha

Den där filmen ska jag nog se senare :)

MARIA ~ MAKE CUPCAKES NOT WAR

- ja jag extra jobbar i Norrtälje :)

HANNAH / SPOINK

sv: okej kul! :)

Blir mys med familjen ;)



Ps, när du ändå svarar på min kommentar, passa på att anmäla dig till kvällens blogg! Bara kommentera "jag är med" så är det ju klart ! ;)

Anna med A

okejokejokej :)

HANNA - tävlingar, videobloggar och foton!

sv: tack så mycket :)

MARIA ~ MAKE CUPCAKES NOT WAR

- inredningsbutiken AKEBA :)

sofia

har varit med två kompisar som kom förbi å sen bara chillat, dusj? :D <3

Anna med A

haha :D

sv: :)

aww

haft en bra helg? :)

caroline

sv: jadå :)

sofia

okejj :D

Anna med A

skola, träningar och kompisar :) du?

emma härnqvist

ett tips om du gillar filmen; läs boken!! :)

Alice

Ja såg den på premiären, den är så sjukt bra! riktigt sorglig, verkligen sevärd! :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: