Att kunna älska sin kropp

| Vardag

Att kunna älska sig själv och sin egna kropp är något otroligt viktigt i dagens samhälle.
Jag har under längre tid hatat min kropp, jag har hittat fel överallt.
Men nu på senaste tid har jag lärt mig att acceptera min kropp.
Det finns fortfarande saker jag vill ändra på, förstora och förminska.
Men istället för att bry mig om dom har jag börjat koncenterar mig på de fina sakerna.
Man lär sig helt enkelt att gilla sin kropp med tiden.
Jag bryr mig inte om vad någon annan tycker om mig, dom får tycka vad dom vill.
Vad jag tycker är huvudsaken. Och jag älskar min kropp, mer eller mindre.
För hur ska någon kunna älska mig om inte ens jag själv gör det ?

gabriella

allt e bra :)

kram

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv: tack så mycket :D

LINNEA

?

Beatrice Jakbobsson [foto]

mycket bra text, är det din kropp? :)

super snyggt, tycker jag!

LINNEA

görs? :D

S A N N E

sv: tacktack (:

H A N N A ★

haha, aa :)

sandra

bra skrivit! :)

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv. varsågod :D

okej :D<3

amanda

okej :) avis på dig vill oxå va så smal :D

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv. kanske vara med en vän du då?<3

moa

Nu ska jag snart äta lunch och sedan se "har du hört ryktet om morgans?" och äta en massa godis :D

Beatrice Jakbobsson [foto]

sv. vilken film ? :)

soofie

sv: härligt :D

MATILDA ROSQVIST

åh tack! :)



Riktigt bra text! Jag känner igen mig. Jag har super många komplex över min kropp som jag nog aldrig någonsin kommer bli av med. Men har samtidigt lärt mig, att det är såhär jag kommer se ut! Och det kan vara svårt att älska sin kropp, men ska jag vara ärlig så tycker jag om min kropp mer och mer för varje dag :)

Linda

bra skrivet sötnos :)

amanda

hehe vsg:)

hehe nee :p

Becka - Livet genom min Sony Ericsson lins!

Mycket bra skrivet! Och såå rätt inställning! Att acceptera sin kropp som den är är inte alltid så lätt men lyckas man så mår man så himla mycket bättre!

Emma Håkansson

så rättt!

följa varann via bloglovin?

M A L I N :)

RIKTIGT MODIGT AV DIG !



skulle själv inte våda lägga ut en bild på min kropp med bara bh på en sån här sida asså som bloggen där alla kan se den. vem vet vilka som kolla din blogg det kan va allt från mördare till pedofiler som kan printa ens bilder på bloggen.

så jag tycker det är modigt gjort av dig :)



och du har ritkgit fin kropp (Y)



Anonym

va äklig du e seriöst. nu vet alla hur din kropp ser ut . asso den e privat hallå!!! tänk alla killar i din klass eller skola som läser din blogg eller kanske andra som går på stan o sen ser "aha de e den tjejen som har visat sig naken eller nåt sånt" asso ja tycker de e bra att du står upp för dig själv. själv hatar ja min kropp o hittar fel överallt. men de e ändå dåligt att folk vet hur du ser ut utan kläder. själv skulle ja inte velat de...

madde

du e fin =)<3

Julia

Fan vilken bra text amanda!! Måste bara säga det, grymt starkt av dig. Vet att vi inte typ är vänner just nu, men det var otroligt bra skrivit!

Puss



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: