by amanda

tack så himla mycket för alla komentarer jag fått medans jag har varit borta ..
men var beredda på ett långt inlägg nu (a)

igår alltså på onsdagen så möttes vi klockan 8 i kärrtorpscentrum. det var dåligt väder och kallt, men 10 över tog vi tunnelbanan in till slussen. där gick vi runt i säkert 5-10 minuter för att hitta rätt buss. när vi väl hittat den åkte vi buss bara några få stationer och sen gick vi den sista lilla biten till båten "sjögull" tror jag den hette. vi fick åka båt i 2 timmar så när vi satt på båten så satt vi först bara vid ett bord och fottade + pratade. sen sprang max tobias mattias och alexander upp till övervåningen så jag matilda filippa angelica och philip sprang efter. de skulle köra kort, klädpoker så alla var med förutom jag angelica och alexander som bangade =) de höll på ganska länge, filippa förlorade. så en liten stund efter att de hade spelat klart var vi framme ! vi fick gå av och sen var det någon tjej som berättade några få regler, mattider och annat. sen fick vi äntligen gå upp till vandrahemmet. men som tur var hade vi bokat hela ön så de var nästan inga andra på ön, men vandrahemmet hade vi själva. när vi kom dit fick vi skriva in personnummer + namn & efternamn för de hörde till att man skulle göra det. sen fick vi välja rum och självklart delade jag rum med filippa angelica och matilda. vi packade upp lite sen gick vi ner till matsalen och åt lunch. efter hade vi fritt vad vi skulle göra så jag och resten av klassen drog till fortet. ön är ju typ känd för att det finns ett skit gamalt fort på och en kyrkogård utan gravstenar. menmen, så vi sprang runt upp på fortet, fottade och körde burken (fast jag var inte med) vi stannade kvar där ganska länge men gick sen tillbaks till huset och bara chillade. tog det lugnt, sprang i varandras rum o.s.v vid halv 2 tror jag klockan var så hade vi en guidad tur inne i fortet ! och snacka om läskigt men spännande. det var liksom ett museum där inne, det var flera meter långt ner från marken.. det troppade vatten ner från taket så det var inte mysigt men det gick tydligen inte att göra något åt det. efter guidningen så fick vi gå runt där ensamna och kolla. jag gick runt med tobias, vi kollade exakt överallt. vi fick klättra upp i rum där man skjuter kanoner och en massa spännande. nog om det, när vi var färdiga så gick vi tillbaks till huset och gjorde lite vad vi vill. efter någon timme så skulle vi bada .. matilda och filippa stog och bytte om, dörren var öppen och vi hörde fredrik och svante komma så jag som stog utanför vårat rum fick springa in och smälla igen dörren. men jag typ snubblade på någon pelar som stog mitt i vårat rum, och sprang rakt in i den med lilltån. jag fick skit ont men tänkte att det inte var något mer med det. vi gick ut igen och när vi kom in så vi blodfläckar på golvet. det var bara jag som hade slagit i mig så jag tog av min strumpa. och självklart var hela den blodig. jag hade på något sätt stukat foten. alltså svårt att förklara men mitt i nageln av lilltån så såg det ut som om att den hade gått i 2 delar. det droppade blod överallt. hela golvet, hela min fot. vi tog skit mycket papper men ingenting hjälpte. jag fick en chock, kallsvettades, höll på att kräkas, fick huvudvärk och resten. jag tror det var nära att jag svimmade. de satte på plåster och sprang efter vatten till mig. jag kunde inte längre sitta så jag la mig på sängen och bara blundade. jag var så nära på att kräkas, jag bara skrek. förlåt för det tjejer (a) men i allafall så gick de och badade så jag låg kvar på sängen och tog det lugnt. men grejen var den att hela min byxor var fulla med blod, överallt. innuti och utanpå. orkar inte berätta mer om det i allafall .. jag kunde knappt gå, fick halta : ( jag gick runt i huset, det vart bättre dessto längre tid det tog. vid halv 6 åt vi middag och sedan gick vi upp på rummet, bytte om, plattade håret, sminkade oss och mera. sen vid 8 vart det disko ! de flesta var med och dansade men några satt bara på sitt rum och tråkade, andra kollade på när vi dansade. men fick faktiskt med nästan hela klassen upp på dansgolvet. vi höll på i flera timmar, men mitt i diskot gick vi ner till bryggan och tog skit många bilder på alla i klassen förutom alexander som var lite ledsen tror jag .. fast vet inte varför. försökte prata med honom men han avstog, och jag orkade inte tjata. sedan gick vi in igen och hade disko men efter några timmar drog vi ut igen och åt grillad korv med marsmellos. sen gick vi in igen och fortsatte diskot. men vid 11 vart vi tvugna att stänga av för det var läggsdags. vi gjorde oss i ordning, sa godnatt till alla och sen gick vi in till rummet och bara pratade. max tobias fredrik svante mattias och philip som låg i 7:rummet lite udda från oss andra sa att de hade sett någon så jag filippa och angelica gick ner till de när alla andra somnat fast vi egentligen inte fick. vi var bara där i drygt i 5 minuter och sen passade vi på att gå på toaletten sen gick vi till rummet igen. vi pratade med leon i telefonen men de andra somnade förutom jag och filippa för lippa kunde inte sova för att jag störde. så jag la på vid halv 2 och sen somnade både hon och jag. på morgonen, allstå idag blev vi väckta klockan 8. vi gick upp, klädde på oss och sen gick vi ner och åt frukost med de andra i klassen. efter frukost gick vi till killarna och satt där och chillade, skit mysigt =) men gick sedan in till oss igen för att städa. klockan 10 skulle rummen vara tömda och städade. vi vart klara lite innan så alla satt typ i något rum, åt glass och chillade galet. det finns inte mycket mer att berätta än att vi åt lunch i samma rum istället för matsalen för att vi kollade på filmen "kyrkogårdsön" som spelades in på den ön vi var + grannön. efter allt det där fick vi städa och sen tog vi båten. på båten spelade vi kort, och många psp. skit tråkigt .. menmen. när vi sedan var framme tog vi tunnelbanan till kärrtorp och sen vart jag hämtad av mamma. vi åkte hem, hämtade nycklarna till pappa och åkte sedan till honom. jag packade upp väskan där och hämtade lite kläder sen åkte vi till mamma igen. när jag kom hem gick jag direkt in i duschen och efter det klädde jag på mig och sedan var det middag. efter middagen läste jag lite bloggar men hann tyvärr inte skriva klart det här inlägget så jag följde med mamma till söder för att göra lite grejer. men nu är jag hemma igen, bilder från klassresan kommer snart. pussar amanda <3

Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas