New York - 11 maj

| Vardag
Hej! Som ni vet åker jag och Daniel till New York nästa vecka. Det känns lite märkligt faktiskt, det var så länge sedan vi bokade den här resan så det känns som att det fortfarande är långt kvar. Men det är det ju inte.. tiden går så himla fort. 
 
Vi har köpt något som heter New York Pass. Det kostade 2250kr för tre dagar. Ett tips är att köpa det själv på internet för då kostar det ca 1800kr. Det finns 90 stycken attraktioner, dvs sightseeing både med buss och båt, man kan gå på museum, besöka Frihetsgudinnan och Empire State Buildning. Det finns väldigt mycket att välja på, och då är det alltså gratis inträde som ingår. 
 
Man väljer hur många dagar man vill ha passet, och kortet känner av när man använder det första gången. Sedan gäller det för de kommande dagarna. Man kan inte välja själv vilka dagar man vill nyttja det så det kommer att bli tre riktigt intensiva dagar. Alla dagar blir förmodligen intensiva men dessa kommer att bli lite extra. Jag har gjort en liten lista på vad vi är intresserad av att göra. 
 
Empire State Buildning - en skyskrapa och kontorsbyggnad på Manhattan. Byggnaden har 102 våningar och är 381 meter hög. Ett garanterat utflyktmål som jag så länge velat besöka efter att ha kollat sex säsonger av Gossip Girl. 
 
Frihetsgudinnan - New Yorks stolthet och mest kända turistmål. Syns i nästintill varenda film som är inspelad i staden. Statyn står på Liberty Island så jag är lite osäker på om man måste åka båt dit eller om man kan gå på någon bro eller liknande. 
 
9/11 memorial musuem - Den 11 september 2001 raserades tvillingtornen i World Trade Center i en terroristattack, två kapade flygplan användes som vapen. Till minne av händelserna finns 9/11 memorial och museum.
 
Brooklyn Bridge & Brooklyn Botanical Garden - Självklart ska vi ta oss till Brooklyn Bridge, den äldsta hängbron i New York. Bron har sex filer för motortrafik och under den rinner East River. Vi har tänkt gå över bron för att kolla in Brooklyn och när vi ändå är där kan vi besöka Brooklyn Botanical Garden. 
 
Dessa fyra finns med i våra New York Pass. Utöver dessa ska vi såklart shoppa, vi tänkte besöka Woodbury, en outlet som ligger cirka en timme utanför staden. Vi ska även gå på Broadway och se Alladin. Vi ska självklart promenera i Central Park och jag har även planerat att vi ska äta picknick där. Gud så mysigt! Ser verkligen fram emot det. Om det finns tillfälle är jag även sugen på att kolla in Chinatown och Upper East Side. Det kommer att bli en riktigt bra resa och jag ser fram emot att få dela den med Daniel ♥
carolines

Gud så häftigt! Vill också fara dit! =)

Dixi Wonderland

Hoppas att ni får en fantastisk resa :D

Felicia

ååh vad nice! vill också.

Netti Starby

Åh vad roligt att ni reser om en vecka! <3 Kramis

Henrik Olsson

Hoppas att ni hinner se allt ni vill se :)

Josäfin Andersson

Åh vad roligt!! Hoppas ni får en super-resa :D

elin

Åh så roligt med en resa , hoppas ni kommer ha det super bra!<3

Pauline Hurtig

åh så kul :D

Linda

wow jag vill åka! :)

Åh vilken kul grej att åka på :)

MALIN

Vad roligt! Jag älskar New York! Kram

Ida

Men gud vad häftigt med New york! :D

J

Så spännande!!

Carolina Thoor

Åh låter som om ni kommer att ha fullt upp i New York. Det är sevärdheter jag också skulle velat besöka om jag åkte till New York. Hoppas att ni kommer att ha det underbart tillsammans <3

Sv; tackar!

Sarah

aaa det är det =) kul att åka till usa =)

Åh men vad kul! Skulle mer än gärna åka till New York!

Photo by E M E R E L L A

Åh vad härligt med NY :) Jag skulle också vilja åka dit :)

Jasmine

Hoppas att ni har det fantastiskt i New York och att ni hinner med att göra allt roligt som ni har planerat!

(Sent) Svar: Tack för att du berömde mina inbjudningskort. Det är alltid roligt med en anledning att fira och träffa släkten.

Kram

TereseFlint

Men AVIIIIIS! Vill sååå gärna dit, så roligt för er! Ha det så´himla bra när ni åker och ta massor av bilder!

sv: Ja det var supergott!
Kramis

Amanda Forsman

Åh vad häftigt det ser ut! :)

shazi

så fint



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: