Dag fyra, fem, sex och sju

| Resor

Dag fyra och vi bestämde oss för att åka och shoppa. Vi tänkte åka till Woodbury outlet men det var inte så enkelt att åka dit, det var väldigt långt, dyrt och bussarna gick inte så ofta som vi ville. Så istället åkte vi till The mills at Jersey garden. Vi åkte därifrån båda väldigt nöjda. Jag med bland annat två Micheal Kors väskor och Daniel med en klocka och några skjortor. När vi kom hem var vi helt utmattade, käkade middag på vägen tillbaka till hotellet. Vilade en stund och gick sedan till en helt fantastisk rooftop bar ovanför Times Square.

Dag fem och vi gick runt i New York och letade efter Rockafeller center. Den bästa utsiktsplatsen i New York. Så där var vi, fotade och njöt. Knatade vidare till Central Park, gick runt där och det var nog bland det bästa på hela resan. NY är en sådan livlig stad, full med människor och bilar. Men när man kom in i parken var det så fridfullt, tystnad och vackert. Det var häftigt att se platser från filmer och serier. Vi satte oss på The Loeb boathouse, drack mimosa och åt en ost. Sedan promenerade vi hem igen.

På kvällen hade vi bokat biljetter till Aladdin på Broadway. Föreställningen var riktigt häftig. Fantastiska kläder, effekter och skådespelare. Nöjda, glada och trötta några timmar senare var vi på väg hem igen. Men kvällen var inte slut där, vi bestämde oss för att åka upp till toppen av Empire state buildning igen för att vi ville se samma utsikt på kvällen. Såå vackert!

Dag sex och det var helt sjukt varmt. 30+ grader och strålande sol. Vi gick och åt frukost och sen en uber till början av Brooklyn bridge. Där gick vi av och promenerade över. Det tog sin lilla tid, inte överdrivet långt men man stannar, tar bilder och så. Vi tog sedan en promenad i Brooklyn, åt lunch vid vattnet och så. Några timmar senare var vi helt slut så vi tog en uber tillbaka. När vi kom tillbaka köpte vi med oss fika och satte oss i Bryant park. Gick som vanligt ut och åt och promenerade runt lite på kvällen.

Dag sju och sista dagen. Jag ville tillbaka till Central Park så vi gick dit igen, satte oss vid båthuset igen och bara hängde. Kollade i flera affärer på vägen tillbaka till hotellet och så. På kvällen åt vi middag på hotellets resturang och sedan gick vi till en rooftop bar. Skulle träffa Daniels kompis och hans flickvän men det blev inte riktigt av. Så istället satt vi där och bara hade det helt fantastiskt, pratade om veckan som gått och hur bra vi haft det.

Dagen efter gick planet hem och mååånga timmar senare landade vi äntligen i Stockholm. Det var inte helt smärtfritt, planet var två timmar försenat i New york, vi höll på att missa planet i Oslo men som tur var väntade de på oss. Men på grund av att vi fick springa så blev våra resväskor kvar i Oslo. Wihooo ♥
Celine

Vill också <333

Carolina Thoor

Vad roligt att du har haft det så himla trevligt där borta. Låter verkligen som en drömresa och jättefina bilder :D

Sv; tack ska du ha :D

Josefine

Fina bilder!!

MALIN

Det ser verkligen helt magiskt ut! Älskar New York! Kram

Amanda Forsman

Vilka fina bilder :)

Amanda CL

Gud vad coolt att kolla på musikal där!! :D
Fina foton också! :)

miningalinn

Verkar så härligt! Får nog bli min nästa resa efter London:)

sarah

aaa det är det =) fina bilder

Ida - foto & häst

Åh så härligt det ser ut!!

LIL' BABUSTYLE - Here's my story

Men så härliga bilder! Skulle vilja åka dit någon gång! :D

Så trevligt det låter och vilka härliga bilder :)

Josäfin Andersson

Såå härligt :D

Pauline Hurtig

vilka härliga bilder!

Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas