Recept på köttfärspaj

| Recept
Pajskal:
100 g smör
3 dl vetemjöl
3 msk vatten
 
Gör så här:
Blanda samman ingredienserna med hjälp av en matberedare. Tryck ut degen i en smörjd paj- eller springform och nagga botten med en gaffel. 
 
Fyllning:
500 g köttfärs
1 gul lök
2 dl passerade tomater
1 dl matlagningsgrädde
2 msk paprikapulver
1 köttbuljongtärning
Salt och svartpeppar
2 dl riven ost
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Finhacka löken och fräs den tillsammans med köttfärsen tills den blir grynig. Krydda färsen med paprikapulver. Tillsätt de passerade tomaterna, matlagningsgrädde och köttbuljongen. Koka upp och låt puttra i ca 10 min för att få bort lite vätska. Smaka av med salt och peppar. Häll fyllningen i pajskalet och sprid ut osten ovanpå. Grädda pajen i mitten av ugnen i 25-30 min. Serveras tillsammans med en fräsch sallad.
 
Tips
- I det här receptet står det att man ska använda en matberedare för att blanda ingredienserna. Men jag gjorde en liknande paj fast en annan fyllning för ett tag sedan och då knådade jag degen med händerna i en plastpåse så det borde gå lika bra. 
- Jag skippade att smörja formen innan jag tryckte ut degen eftersom det redan är en hel del smör i degen. 
 
 
Receptet kommer härifrån!
Josefine

Så mumsigt!!

Gabriella

Åh såå gott!!

FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

Felicia [17år & rullstolsburen ]

Gud vad god den ser ut! Jag gillar egentligen inte paj men denna måste jag testa! =D

Polly Svensson

Men å så gott. Blev hungrig nu. Tack för receptet. Kramis

LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Nämen åh så gott! Tack för receptet och tipset! Måste testa!

Amanda Forsman

Mums vad gott!

MALIN

Kul med recept! Detta både låter och ser jättegott ut! Kram

Anita

Gott :)

Amanda

Åh så gott! :D

Lucy

det här receptet ska jag allt testa :D

CAMILLAESI

så gott :)

Nettan

Mums va gott:) :)

Julia

Åh gud vad gott!!

Åh det låter gott :D. Får testa :)

sandra.

kul med recept :D det såg jättegott ut!

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag äääälskar paj :D så himla gott :D



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: