Semester!

| Vardag

I måndags förra veckan hade jag min första semesterdag. Om jag mådde bra? Helt fantastiskt. Sov hos pojkvännen på söndagen så vi bara myste och kollade på vår nya favoritserie The 100 innan jag drog mig hemåt. Packade och styrde bilen mot landet. Åt middag med familjen i Simpnäs på Thairesturangen och på kvällen firade vi Helena. På tisdagen åkte jag, pappa och Therese ut med båten. Vi åkte Väddökanal upp till Älmsta. La till båten där och sen gick vi bort till Väddö gårdsmejeri och åt glass på deras glassresturang. Hur gott som helst! På kvällen sen träffade jag Athina och Frida. Tog igen allt sen vi pratade sist, spelade kort, grillade mashmellows och hade de trevligt.

På onsdagen sen åkte jag till Gåsvik till mammas landställe. Daniel skulle komma ut så vi möttes där. Åt lunch och sen åkte vi tillsammans med mamma till Grisslehamn och spelade äventyrsgolf. Åkte till Väddögårdsmejeri efteråt och åt ännu mera glass. På kvällen tog vi båten tillsammans med familjen och våra familjevänner till Gräddö, där det var spelning.

I torsdags var vi på Edblads i Gåsvik och åt lunch, sedan fikade vi hos mamma och mormor som har sitt landställe i byggnaden bredvid. På kvällen hade vi bokat bord på Barnens Ö, Scen&Krog där vi åt grillbuffé. Senare hängde vi med Frida och Jonas.

I fredags på dagen tog vi båten till Arholma. Åt burklunch på Arholma Nord och gick en guidad tur genom en gammal militäranläggning. Så det var spännande. Strosade omkring där på ön. När vi kom tillbaka åkte Daniel hem till Stockholm igen. Jag själv plockade hallon, gjorde paj och bjöd över farmor och Perre. På kvällen träffade jag Frida, Linus, Matte och Jonas och krökade lite.

I lördags åkte jag hem till Stockholm igen, fixade mig och sen plockade jag upp Emelie och Filippa. Filippa fyllde år så vi hade ordnat en överraskningsfest för henne. Så jag körde runt de båda två en stund innan vi rörde oss mot lokalen. Hur lyckat som helst! Spelade drickspel, umgicks och krökade innan vi åkte in till stan på kvällen. Förade på Neverland och avslutade på Klubb Göta.

I söndags mötte jag upp min kusin en snabbis. Sen köpte jag, Emelie och Filippa mat och gick till Filippa. Käkade, kollade serie och sov. Åkte till Daniels föräldrar på kvällen där vi blev bjudna på middag. Daniels pappa bor i Afrika de här året så han är hemma på besök nu. Super trevligt.

I måndags packade vi, tvättade och sen var vi på middag hos Daniels föräldrar igen. Igår vid halv 11 påbörjade vår resa mot Värmland, Grumms. Tog några timmar med ett stopp i Arboga för lunch. Här bor Daniels mormor och morfar så vi firade Daniels mamma som fyllde år igår, åt tårta, grillade till middag och hade det hur trevligt som helst. Vi har nyligen ätit frukost och ska strax åka vidare till Göteborg. Där ska vi vara i två nätter och sen vidare mot Ullared! Sist men inte minst ska vi tillbringa en natt i Halmstad. Puss&Kram
Lisa

Men wow vad glassen ser god ut haha :)

Tilda Barkselius

Åh vad mycket härliga bilder!!

tess

OH VAD MYCKET HÄRLIGT!
Ullared... blir alltid lika avundssjuk när andra åker dit...

Vanessa

åh, sån semester vill jag också ha! Där man gör saker heeela tiden :D

Gabriella

Åh så härligt, mycket roligt!!

Jos

Amanda

Åh vad härligt! :)

Lina Lingman

Vilken fin blogg du har!

Polly Svensson

Härligt med semester och lite att göra som du verkar ha hihi. Fina bilder tjejen. Kramis

Josäfin Andersson

åh vad mysigt :D

Tarn

Vilka härliga bilder! :)

N a t h a l i e

Åh va härligt, såå mysiga bilder! :)

Amanda CL

Härliga foton!
Hoppas resten av semestern va bra också :)
Kram

Emelie Andersson

Låter som en perfekt vecka, skönt med semester också! :)

Julia Svensson

Åh gud vad härligt!!

Amina

Låter som att du haft fullt upp men bara med massa härliga grejer! :) Hallonen såg ju inte lite mumsiga ut.

susana

skönt med semester, den där glassen men chokladbollen i ser så god ut!

Amanda Forsman

Åh, glassen ser såå god ut!

Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas