Recept på ost&skinkpaj

| Recept
 
Receptet kommer från Fannys blogg som ni hittar här!
 
Pajskal:
3 dl vetemjöl
100 g smör
3 msk vatten
 
Blanda ihop ingredienserna i en plastpåse för att enklast knåda smöret.
Bred ut degen i en form och låt den sedan stå i kylen i 30 minuter.
Gräddda skalet i ugnen i 10 minuter på 250 grader. 
 
Ingredienser: 
Rökt skinka
3 dl riven ost
3 ägg
3 dl mjölk
Salt och peppar
 
Skär skinkan i strimlor efter hur mycket skinka du vill ha.
Lägg i formen tillsammans med osten.
Blanda sedan ägg, mjölk och kryddor och häll över innehållet.
Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter. 
 
 
Serveras tillsammans med sallad och bröd. 
 
Tips
- Jag använde mig utav serranoskinka istället för rökt på grund av att vår var slut hemma, fungerade minst lika bra men strimla de ordentligt. 
- Var försiktig med saltet om du använder serranoskinka eftersom den är ganska salt i sig. 
Boel

Mums vad gott!

Linnea Kinis

mums! :D

Anita

Gott :-)

Mia Forsberg

Tack så mycket! :)

Gott med paj, är dock inte förtjust i skinka. Men älskar tacopaj, hihi.

Kaffehörnan

Men herrejösses säger jag bara. Riktigt fetnice maffigt gott

N

Vad gott!

SofiaMaria

Så gott! :)

Ida - foto & häst

Gud så gott! :D

jonna

Låter väldigt gott :) Det ska jag prova göra i veckan!

MALIN

Denna pajen älskar jag! Det är såååå gott! Kram

Pauline Hurtig

gott!

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så gott!

Amanda Forsman

Ser mumsigt ut!

Sara Ekman

Gott :)

Ser riktigt gott ut :)

Josefine

Det vill jag testa!!

sv: Tack :)

Kaffehörnan

Gud vad gott

NICOLE

Smarrigt! :D

Emma Engström

Paj som är så gott! :D

Jeanette

Vad gott :)

miningalinn

Ser riktigt god ut!(:

Sara Ekman

Gott :)

Viktoria Eriksson

låter och ser jättegott ut! :)

Louise

Muuums!

Eleonora Adriana ♥

Mums!

N A T H A L I E

Muuums va gott! :) kram



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: