Tips på serier x6

| tips
The blacklist

Raymond "Red" Reddington är en av FBI: s mest efterlysta rymlingar. Han hävdar att FBI och han har ett gemensamt intresse av att bli av med farliga brottslingar och terrorister, och att han han har ovärderlig information, men att han enbart kommer att tala med Elizabeth Keen, en nykläckt FBI-profilerare. Efter att FBI använt Reddingtons information för att hitta en terrorist, avslöjar Reddington att denna terrorist är bara den första av många brottslingar som han kommer att hjälpa dem att neutralisera. Under loppet av sin egen kriminella karriär har han gjort en lista över globala brottslingar som han tror är riktigt farliga för samhället, varav de flesta är okända för FBI. Reddington kallar den "The Blacklist".

 

Min åsikt:

The Blacklist är en väldigt spännande serie som man inte kan få nog av när man väl har börjat kolla. Tyvärr finns det bara två säsonger än så länge men jag ser fram emot fler. I de flesta avsnitt är det ett nytt fall men det finns en röd tråd genom hela serien och man får ny, spännande information. Elizabeths koppling till Red är fortfarande ett mysterium trots den nya informationen i varje avsnitt vilket gör det hela ännu bättre. Man får lätt en "wtf" eller "vad fan händer" upplevelse när man kollar men det är alltid positivt. Red är så himla skön och han gör i stort sätt hela serien. Cred till hur snygg Elizabeths man Tom är! 

 
 
The following
Den före detta FBI-agenten Ryan Hardy tas till nåder av sin gamla arbetsgivare när seriemördaren Joe Carroll, som dömts till dödsstraff, rymmer från fängelset. Hardy känner Carroll bättre än någon annan men han är också en spillra av sitt forna jag med både fysiska och psykiska problem.
 
Min åsikt:
Jag har än så länge inte sett speciellt många avsnitt av serien. Jag är inte ens färdig med säsong ett men än så länge tycker jag verkligen om den. Det är ett ständigt letande efter Joe och Joey vilket kan bli lite uttjatat men det händer nya saker hela tiden så man blir aldrig uttråkad. Jag tycker om att man får tillbaka-blickar som gör att man lättare förstår varför saker är som det är och hur vissa personer hamnat Carrolls kult. Det ska bli riktigt spännande att få se hur fortsättningen lyder. 
 
 
Revenge

Emily Thorne, vars riktiga namn är Amanda Clarke, flyttar tillbaka till The Hamptons för att utkräva hämnd på de som orsakade hennes far Davids död och splittrade hennes familj. Då hon var liten dömdes hennes far för ett terroristbrott och avled i fängelset. Amanda hamnade på ungdomsfängelse, men då hon var 18 blev hon fri och ärvde pengar från ett företag som fadern investerat i. Hon bytte namn till Emily Thorne och flyttade till Hamptons för att utkräva hämnd. 

 

Min åsikt:
Det här är helt klart en av de bättre serierna jag har sett. När jag började kolla på serien höll de fortfarande på att släppa nya avsnitt på sista säsongen men nu är serien tyvärr avslutad och det är riktigt tråkigt. Serien består av drama, intriger, romantik och mycket mer. Många karaktärer i serien har försvunnit genom säsongerna vilket är hur tråkigt som helst men det har även kommit in många nya, härliga skådespelare. Jag älskar verkligen Emilys/Amandas engagemang och passion för det hon gör trots att det ibland går lite för långt. Det gömmer sig så otroligt många hemligheter bakom huvudpersonerna i serien vilket gör allting så mycket bättre. All eloge till hur många, snygga klänningar vi får ta del av i serien. En serie verkligen alla borde kolla på!

 
 
Suits

Serien utspelar sig i New York och handlar om Harvey Specter, en av New Yorks främsta advokater som nyligen blivit befordrad till senior partner på den prestigefyllda fullservicefirman Pearson Hardman, och tvingas av företagets policy att anställa en biträdande jurist. Efter en oavsiktlig intervju med Mike Ross - ett geni med fotografiskt minne - är Harvey imponerad av den yngre mannens intelligens och kvicka tänkande, hans juridiska kunskaper, och hans genuina önskan att bli advokat, och anställer honom. Men på grund av det faktum att Mike saknar juristexamen, och eftersom företaget föredrar Harvardalumner, blir de båda tvingade till att låtsas att Mike har en Harvardexamen. 

 

Min åsikt:
Först tar vi en tyst minut för hur snygga och välklädda alla är i serien, framför allt Harvey och Mike..... 
Serien handlar som sagt om advokater och olika fall vilket jag personligen tycker är väldigt spännande eftersom jag själv funderar på att gå jurist programmet. Att Mike är anställd jurist utan examen gör allt lite extra roligt och att försöka behålla hemligheten visar sig bli väldigt knepigt efter ett tag. Rachel är dessutom en riktigt pingla och att få lära känna henne mer genom säsongerna tycker jag om. Vilka av er har sett Suits och vad tycker ni?
 
 
Klicka på kategorin tips för att se mina tidigare, 16 serie-tips. 

Jag har ingen tv, så jag följer inga serier idag direkt :)

Bara några få via Dreamfilm :)

Life of Johanna

Ja Revenge är sjukt bra och tycker med det är tråkigt att den är slut efter säsong 4. Men det går väl inte spinna vidare på det hela, och då är det bättre och avsluta än att dra ut på det som vissa serier blir :(

Javisst är Hugo söt

Koehler - Skönhetsblogg

asså fyfanm vad the blacklist är bra! Ligger på tredje säsongen nu, to die for!!

amanda: tack så mycket! :)

Emma

Revenge verkar så spännande! :D

Viktoria Eriksson

så bra tips! måste kolla in någon av dessa! :)

Clara

Alltid kul med tips!

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Kul med tips! Har hört om dem men inte sett någon. Men ska nog börja se The Blacklist! :)

Lina - my art & my life

ååh har så länge tänkt börja titta på suits, verkar så bra!

sofie

Vilket roligt inlägg :) Jag tycker alltid det är svårt att hitta nya bra serier när man har sett klart på sina favoriter

Sara Åkerlund

The blacklist verkar jättespännande, får nog ta och se den när jag har tid ! Har funderat att börja se på revenge. På tal om suits - LOVE IT!

MALIN

Blacklist och Revenge gillar jag verkligen! Dom är bra!

Netti

Det här var ju intressant att läsa och jag har inte sett på någon av dessa serier :-D

Elin

Blacklist är så bra! :)

Anita

Bra tips :D

Skogsraah ☾

Väl skrivet! Många verkar bra :)

Caroline

Tack för tips! Är sugen på att börja kika på Revenge nu när jag läst din recension :)

linah

åh tack för tipsen:D älskar serietips

JOHANNAOFSWEDEN !

Dom här inläggen gillar jag!

Klara Andersson

bra tips!

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vad roligt att läsa din åsikt, har faktiskt inte sett någon av dessa! :)

sara

Älskar Revenge! :D

jonna

tack för tips :)

Kimmey

Bra tips!

Pauline

har inte sett någon av dom :o

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag har inte sett några av de där serierna.

Fashion Blogazine

Bra tips! :D



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: