Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Litteraturstudenten Anastasia Steele går med på att intervjua miljardären Christian Grey för att göra sin rumskompis en tjänst. Intervjuoffret visar sig vara en man som är både vacker och intelligent, men också en aning överlägsen. Den naiva Ana och den reserverade Christian dras ohjälpligt till varandra. Hon kan inte motstå honom och han vill ha henne, men på sina egna villkor. Ana tvekar när hon under den framgångsrike Christian Greys yta, anar en man som har ett kontrollbehov på gränsen till besatthet. Men ju närmare de kommer varandra, desto mer upptäcker Ana inte bara av Christian hemligheter, utan även sidor hon själv inte visste hon hade.
 
Den här filmen har fått så himla blandad kritik. Vissa har sagt att den till och med är bättre än boken medan vissa är otroligt besvikna. Jag själv tycker att den var jätte bra och jag tyckte om slutet. Om jag inte redan hade läst böckerna hade jag blivit tokig av slutet. Filmen/serien är möjligtvis alldeles för förutsägbar vilket jag inte alls tycker om egentligen, tyckte också att det var lite klyschigt att hon såklart skulle vara oskuld. Dock tänkte jag inte alls på det när jag läste böckerna men blev mycket tydligare i filmen. Jag måste även erkänna att jag är lite besviken över vem som spelar Anastasia, Christian däremot är super snygg. Scenen när han ska visa henne precis vad han tycker om däremot är fan obehalig. Vad tycker ni om filmen? :) 
 Bild lånad från SF.se
Jeanette - Livet i London

Den där filmen vill jag inte ens se, den verkar inte alls bra, känner mig som den enda personen som inte vill se den haha.

Jossie

Verkar rätt så sevärd :)

Linnéa Pyrrö

Har hört så olika åsikter om den! Kul att du tyckte om den

Ida Lindborg ♡

Jag hade inte läst boken innan haha men läser den nu. Filmen var bra var den men tycker inte det framgick så mycket, så blev lite besviken. Men hoppas jag fattar mer när jag ser den en andra gång efter jag läst boken :)

Sv: Tack så mycket :D

Thea

Håller verkligen med dig!!

KassandraPalma

filmen är så himla bra!!

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Måste se den! :D

Amanda Halldan

Ska se den på söndag och jag är så peppad!! :D

Caroline Blomberg

ja tyckte om den filmen!! ändå en helt okej film liksom!

Sandra

Jag ska gå och se den på söndag :)

Helen

Haha även fast jag läst böckerna ville jag inte att filmen skulle sluta där :P
Ville se mera :)

Aschmanda

Så du har sätt den, har inte gjort de än! Men fundera starkt på att :) <3

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag har inte sett den och kommer nog inte göra det för ens man kan se den hemma istället:)

marina

sv. Tack så mycket. :)
Jag bojkottar filmen då alla bara skriver om den hela tiden överallt, ser den när hysterin är över istället. :)

Linnea Kinis

jag tyckte den var bra! och är nöjd med skådsiarna också :)

F E L I C I A

Inte vågat mig på den ännu ;)

Irini Vanessa Argiri

Har inte sett den men ska! Tror att jag kommer gilla den :)

Bea

Jag tyckte med att filmen var väldigt bra!

jonna

Jag tyckte också filmen var sjukt bra :) Längtar tills nästa kommer!

FrökenTV, bloggen om tv och film

tyckte den var helt okej. Tyckte hon passade perfekt till rollen, han var ok.



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: