Recept på smörkola

| Recept
 
Ingredienser: 
100 g smör
3 dl socker
2 dl vispgrädde
1 dl ljus sirap
1 msk vaniljsocker
 
Gör så här:
Smält smöret. Tillsätt sedan övriga ingredienser. Låt det koka i ca 15-30 min, rör om emellanåt. Smeten ska klara kulprovet eller ha ca 125 grader. Lägg sedan ett bakplåtspapper i en form som är  ungefär 20x30. Häll smeten i formen, låt den svalna innan du skär upp den i bitar. 
 
Slå sedan in i cellofan papper eller bakplåtspapper.
 
Receptet kommer härifrån, klickbar länk! 
Inlägget skulle ha publicerats före julafton haha. 
Clara

Så jättefint du har slagit in dem!

Åh så gott. :)

Petra

åh vad gott

Klara Andersson

åå så fint och gott det såg ut!

Ninni - Vimsiga mamman

Gott :)

Nu blev man godissugen! :)

Viktoria - Gravidblogg

Åh vad gott det ser ut :)

Elin

Åh vad gott!!

Celine

Åh men gooott!

Olivia

Omg vad gott!:)

Boel

Mums vad gott haha :D

Sv: Tack!

Rebecca

ååh värdigt fint blogg :* var gärna med på min blogg tävling:)kram

Carolina Thoor

Åh vad gott! Blev jätte sugen nu haha, kanske ska testa baka på skoj ;)

Sv; Jag har fått en jätte bra dag :D hoppas du också fått en bra dag du med :D ♥

F R I D A ▴

gudars vad gott! sjukt fint med inslagningen också!

Karin Lygnersjö

Är så bra med godis som är så enkelt men ändå så gott!

Robyn

Sååå gott!!

Sanna Preifelt

Mums vad gott, och vilket härligt recept. Blir sugen på att prova, det är ju en bra present trots att julen är över :)

Sara

Vad fina dina blev :) Så roligt att du gjorde ett av mina recept <3 Kram

Sarah

Så fina du gjorde :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

hjjonsson.blogg.se

Åh mums!

Beatrice Johansson

Dem ser riktigt goda ut:)

sv: hihi, jag med:) Kramisar♥

MALIN

Åh vad gott!

natalie

åh, vad gott det såg ut!

Sofie

Åh gud så gott det set ut!

Bea

Åh så gott!

♀ THE REVOLT ♀

ÅHH!:D så fint och gott det ser ut!^^



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: