Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Vi får följa vår hjältinna Katniss Everdeen när hon leder Panems tolv distrikt i ett uppror mot den korrupta huvudstaden Capitol. Kriget som kommer att avgöra Panems öde eskaleraroch Katniss måste bestämma sig vem hon kan lita på och göra allt som krävs för att skydda sin familj och sina vänner.
 
Som jag berättade förut så skyndade jag mig med att läsa ut boken för att bli klar innan filmen släpptes, hann bli klar två dagar innan men tog mig flera veckor att se filmen. Jag tyckte att filmen var sjukt bra. Det är på något sätt segt att de dragit ut på filmen för att tjäna mer pengar och så genom att göra en del 1 och en del 2, men jag har ju läst boken och vet att de hade fått skippa många smaskiga detaljer om de gjort boken till bara en film. Dessutom blir det mer ögongodis åt oss, är det någon som vet när del 2 kommer? Måste bara tillägga också att det som händer med Peeta är så himla hemskt, man ser på hela honom att han lider. I slutet av filmen, kolla hur smal han är?! Vad tycker ni andra som sett filmen? :)
 Bild lånad från google.
HJJONSSON

Ääääälskar filmen!

malin

Åh tycker också filmen eller filmerna varit så himla bra :)

♫♪ sandra

vill se den!

Ida Gratte

Låter bra :D

Ha en fin Torsdag :)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åh den där är så bra:)

Anita

Åh.. Vill se :)

Celine

Så himla bra var den!

ebba

åh den är så bra! vill se part2 nu ;)
svar: åh tackar :)

Lydia Elstig

Den är så bra!

Nathalie Tegelstam

Åh älskar den filmen, såå bra! :) kram

MALIN

Jag gillade första filmen bäst hittills men denna är fortfarande grym!

miningalinn

Jag tror att jag har sett den och den var bra!:D

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Kul med filmtips! :)

Emma Elisabedt

Shit vad jag älskar alla thg filmer och böcker! finns inga böcker jag läst mer och få filmer jag sätt oftare!

Kajsa-Stina

Gud vad kul med filmtips! Jag har faktiskt aldrig sett Hunger Gamesfilmerna men känner mig så sugen på att göra det då många säger att dom är bra! :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

åh, har inte sett den än ;(

wilma

Den är så sjukt bra!

♀ THE REVOLT ♀

Jag har enbart läst böckerna, gjorde det då jag var 13-15 år, minns inte exakt. Sedan såg jag första filmen då det var premiär och blev besviken som fan så har valt att typ bojkotta filmerna då de suger hästballe :) Första filmen var en totalkatastrof för min del. Vill fan gråta i biosalongen för att jag var så besviken ...

De förstörde mina favoritböcker jag hade under min yngre tonår >.< blää

Josephine - Living in London

Jag vart faktiskt lite besviken på den, trodde att den skulle vara bättre än den är "/

Amanda CL

har inte sett någon av filmerna, måste se dem :)

Pauline

alltså jag har inte sett den än :O

Ida - foto & häst

åh den är så himla bra!! :D

Natalie

Riktigt bra film, längtar till nästa:D

Christina

Jag gillade filmen, men kände att det var bara en uppvärmning till den sista filmen :/ Har tänkt läsa böckerna, men först efter att jag sett filmerna :)

Julia

Åh jag har inte sett den än! Måste bara säga att jag tycker din blogg är riktigt fin och jag önskar dig en trevlig helg!

Robyn

Har också sett filmen, tyckte den va grym och väntar på andra delen, vet dock inte när den kommer...!! ;)

Angelica Bengtsson Fotografi

Har inte sett den men har hört att den ska vara på :)

Boel

Älskar seriöst filmen! Jag hade låga förväntingar för det tog typ ett halvår för mig att ta mig igenom den sista boken för att första halvan är så himla seg (enligt mig).
Så blev glatt överraskad hur bra de hade fixat den första delen!
I löv it :D

Sv: Tack!

Rebecka

Älskade den filmen, grymt bra!

Emelie

Ååååh♥♥♥♥

Nelly

Jag är ett stort fan av böckerna och håller med om att den senaste filmen är värd 5/5 poäng! :3 Väntar otåligt på den sista filmen, tror den kommer bli gryymt bra! ;D

Elin karlsson

Den filmen är sååå bra!! :)

Malin Lindgren

Alltså, ville se filmen så jäkla mycket men när den gick på bio hade mycket annat hänt så hann aldrig och den kommer ju för tusan aldrig ut på swefilmer, blir tokig :/ </3

Kashaya

Den vill jag se.=)

Aschmanda

ååh vill se den! :)


sv: Tusentack <3

Amanda Johansson

Måste se den! :D

Pauline

alltså när jag såg ditt inlägg tänkte jag; nä nu ska jag se denna! men då funkade inte filen -.- får göra ett nytt försök :)

Malin Lindgren

Kollade filmen på swefilmer igår kväll, så sjuukt bra, över förväntingarna då jag hatade den sista boken...

linah

har hört att de är bra, men har aldrig sett det:!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: