Tips på serier x7

| tips
Narcos
Narcos berättar den sanna historien om den ökände drogkungen Pablo Escobar från Colombia, som mellan 80 och 90-talet lyckades smuggla så mycket droger att han kunde bygga ett imperium åt sig själv. Historien följer de riktiga händelser, och det blodiga krig som bröt ut, när han blev jagad av de (verkliga) DEA-agenterna Steve Murphy och Javier Peña,
 
Min åsikt:
En serie som kanske inte riktigt går i min smak men ville se den ändå eftersom den är verklighetsbaserad. Trots att den inte är en favorit kommer jag helt klart se säsong två om det kommer en till säsong, det ryktas ju om det i alla fall. Den här serien var riktigt skrattretande. Det var så frustrerande att se alla avguda och beundra någon som Escobar när han gjorde så mycket hemska, sjuka saker. Samtidigt som det ändå är helt sjukt att han lyckades med allt som han gjorde.
 
 
Homeland
Homeland handlar inledningsvis om marinkårsoldaten Nicholas Brody, som efter åtta år i fångenskap i Afghanistan återvänder till USA som hjälte. Men alla tror inte på honom, framför allt inte CIA-agenten Carrie Mathison, som misstänker att Brody har omvänts och nu arbetar för Al-Qaida. Serien följer sedan Mathisons arbete för att avslöja Brody och den farliga katt- och råttalek med Amerikas nationella säkerhet som utvecklas.
 
Min åsikt:
Homeland är en serie som jag verkligen tycker om, jag plogade igenom säsong ett på bara några dagar och de andra säsongerna har också gått i kanonfart. Säsong ett och två är hur spännande som helst. Säsong tre kom igång efter en liten stund och tyvärr är säsong fyra ännu segare men den är helt klart värd att se i alla fall. Det händer nya saker hela tiden och man sitter nästan och biter på naglarna för att den är så spännande. Måste ses!!
 
 
Supernatural
Sam Winchesters uppväxt kretsade kring mörka krafter. Men det var då, nu är det ett normalt, tryggt liv som jurist som lockar. Allt detta är gott och väl till den dag Sams bror Dean oväntat dyker upp med dåliga nyheter - deras far är försvunnen. För att hitta honom måste bröderna ge sig ut på en jakt efter samma onda väsen som deras far ägnat de senaste 22 åren till att spåra upp... Sam tvingas återvända till ett liv han trott sig ha lämnat för alltid.
 
Min åsikt:
Den här serien har otroligt många säsonger och jag har än så länge bara kommit till säsong två på grund av att den faktiskt är ganska seg till och från. Avsnitten i åtminstone säsong ett är som nya fall i varje avsnitt och saknar nästan helt röd tråd. De är väldigt spännande men man får tyvärr inget sug till att kolla nästa avsnitt. Jag ska fortsätta kolla och hoppas på att den kommer igång lite eftersom den ändå har så många säsonger. 
 
 
 
För att se mina tidigare serietips på hela 20 serier kan ni klicka på min kategori tips i menyn.
Clara

Kul med tips!

Carolina Thoor

Supernatural in my heart! Världens bästa serie nästan! :D synd att den har uppehåll nu :(

Sv; åh tack ska du ha! :D 💕

linah

åh vilka bra tips:D alltid kul med serietips haha! <3

Carina Marianne Holst

Älskar serier!! :)Kram!

Henrik Olsson

Jag har sett lite av narcos, och det är ju minst sagt en brutal verklighet många lever i! :/

Emma Engström

Härligt med lite tips! Narkos tycker jag verkar spännande, gillar sanna historier! :D

Linnea

Har inte sett någon av dessa! Får ta och kolla upp, tack för tipsen!

Jonna kanon

Bra tips! Vill testa och kolla på narcos!

Louise

Bra tips! Behövde verkligen lite nya serietips! :)

Boel

Jag älskar Supernatural, blir bättre längre fram tycker jag :D

tess- mamma till Malin & Olivia

Oh vad kul! Kollar aldrig på serier längre. Om det är något så kanske möjligen gamla avsnitt av vänner eller nått, haha. Det tröttnar jag aldrig på!

Eleonora Adriana ♥

Gott nytt år :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Tack för tipsen! :)

jonna

tack för tips :)
Gott nytt år fina du!

Amanda Forsman

Så kul med tips :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: