Filmbetyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Filmen om den fantastiske olympiern och krigshjälten Louis ”Louie” Zamperini som, tillsammans med två besättningsmän, överlevde 47 dagar i en flotte efter att deras plan blivit nedskjutet under andra världskriget – bara för att därefter bli tillfångatagna av den japanska flottan och skickade till ett interneringsläger.
 
Filmen är verklighetsbaserad vilket är bland det bästa jag vet. Unbroken är gripande, hemsk, vacker och helt otroligt på en och samma gång. Till en början påminde filmen lite om "Berättelsen om Pi" men efter att de blivit tillfångatagna av den japanska flotten påminner den mer om "12 years of slave". Jag skulle vilja säga att den är en blandning mellan båda filmerna. Jag älskade att Louie stod på sig trots allt hemskt som hände med honom, hur han efter varje slag reser sig igen och accepterar nästa. Filmen är även väldigt sorglig och ibland mycket jobbig att kolla på men den är sevärd till hundra procent! 
 Bild lånad från google.
ebba

jag såg den för ett tag sen, gillade den inte alls, riktigt tråkig tyckte jag!

svar: ja supermysigt verkligen :)
kram

Linnéa Pyrrö

älskar verklighetsbaserade filmer!

VERONICA - fashion blog

Såg den på bio, den var ruskigt bra! Blev väldigt tagen av den, äe grym var den :) Ha en fin dag tjejen! Kramar!

Rebecca

Ååå den filmen är så bra :) Har den på min topp lista också,
Har nyss gjort ett inlägg med mina filmfavoriter från 2014 och 2015. Titta gärna in det om du vill ha massa nya tips :)

ha en fin dag!

Anonym

Tack för tipset. Tycker att jag har sett de flesta filmer den har jag inte sett!

SaraNavjord.se

Låter som en bra film :)

Den borde man verkligen se! Gillar verklighetsbaserade även om de skildrar en grym verklighet!

Elin

Tack för filmtips, måste ses :D

Verkar bra. :)

Viktoria Eriksson

bra tips, måste se den! :)

Lydia

Vill verkligen se den!

Amanda Jona [SPONTAN]

Tack för tipset! :)

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Bra tips! :)

Boel

Åh den verkar bra!
Tack för tipset :D

bexollila

Den kanske ja ska Kika på ^^

Beatrice Johansson

Jag skulle vilja se den men hatar att se misshandel och sånt, är det mycket sånt i denna? :/
sv: Ja, verkligen:) Kramisar♥

Klara Andersson

åå den är så bra!

Petra

kanske borde se den? :P

Mikaela

Den verkar så himla bra! Måste se den :)

Emelie

åh vill se den! blir när jag behöver ta de lugnt en dag! :)

sandra

Då kanske man borde kolla på den :)

Elin

Önskar dig en fin dag!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: