Recept på kyckling med pasta

| Recept
Jag är riktigt dålig på att laga mat och dessutom har jag dålig fantasi. Men igår försökte jag lite spontant laga till något roligare till lunch. Receptet är för en person. 
 
Ingredienser:
Pasta - hur mycket avgör du själv efter hur mycket du orkar äta
1 kycklingfile
2 dl creme fraiche
1 kyckling buljong
1 tomat
1/2 mozarella
basilika
 
Gör så här:
Koka pastan med lite salt. Välj hur mycket pasta du ska koka efter hur mycket du orkar äta. Tina kycklingen och skär kycklingen i mindre bitar innan du steker den med lite salt och peppar. Häll creme fraichen i en kastrull och lägg i buljongen. Mozarellan och tomaten skär du bara upp så mycket du orkar äta, basilika blad till det är riktigt gott. 
 
Tips:
- Håll koll på kycklingen när du steker den så den inte blir för torr. 
- Rör om såsen nästan hela tiden för att den inte ska brännas, och låg värme på spisen. 
♫♪ sandra

åh vad gott, älskar kyckling!

Malin Johansson [ PINKPIERCING ]

Åh va gott det där ser ut :D Synd att jag inte kan käka pasta :/

Inga-Linn

Åh, seriöst bästa eller iallafall mest användbara tipset hittills! Tack så sjukt mycket!! :D

J U L I A

Åh så gott, fin blogg du har! :)

Det där ser gott ut!

Sv: Thaank you!! :D Vad glad jag blir!

ebba

åh vad bra tips! kom gärna med flera. ska vara ensam nästnästa vecka med min pojkvän och kommer bli jag som får laga mat & så eftersom han jobbar ;)
kramis

Emelie Andersson

Ser riktigt gott ut :D

Emelie

Mums så gott! Tack för tipset (:

Lydia

ser gott ut!

Pauline

mums!

hjjonsson.blogg.se

Mums!

Moa Persson

åh mumsigt :)

jonna

ser väldigt gott ut :)

Kashaya

Mumsigt.=)

Natalie

Det där såg supergott ut:D

Madeliene

- gott!

Sanna Preifelt

Mums :)

fashion

Gott!! :D

V I L M A L A ♔

Åh gud vad smarrigt :3

Marlene S.R

åh vad gott!

Anonym

Ser gott ut

Liza Ludvigsson

Åh men mums så gott det ser ut!

Anonym

Gu va gott!

♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥

Åh det såg gott ut! :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Mums :)

Mirjam Wallmark

Åh det där såg och lät väldigt gott! :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

Åh vad mumsigt

Selina

Mums!

Miss Åberg

såg verkligen gott ut! Lånar det receptet!

Ida - foto & häst

så himla gott, älskar kyckling :D
sv; tack snälla du ❤

Inga-Linn

Ska laga det där till veckan:) köpte ingredienser i fredags:)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: