Recept på morotskaka

| Recept
Värdelös bild och visste inte alls hur jag ska skulle göra för att det skulle se gott ut så den här får duga.
 
Ingredienser: 
100 g rumsvarmt smör
2 & 1/2 dl socker
2 st morötter
3 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk kanel 
 
Krämen
25 g smör
250 g arla kökets kesella kvarg
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Börja med att smälta smöret till krämen. Låt det svalna och blanda sen ned kvarg, florsocker och vaniljsocker. Ställ krämen i kylen. 
Blanda smör och socker. Rör i äggen, ett i taget. Skala och riv morötterna. Blanda ned i smeten. Blanda ned mjöl, bakpulver och kanel. Häll sedan smeten i en smörad och brödad form. Grädda i 40 min i nedre delen av ugnen. Låt den svalna. Bred över krämen och låt sedan kakan stelna i kylen. 
 
Receptet kommer härifrån
Flisan

Sv: javisst e den :)

Morotskaka e grymt gott hehe :)

Daniella

Mums, morotskaka är gott!
Sv: Tack så mycket ^^

LINNEA

Åh grymt! Ska testa någon dag :D
Det är så jävla gott.. Suger att jag misslyckats de gångerna jag gjort det hahaha

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Duktig du är:)

Vera

Jag tycker att den såg god ut!! SKa prova någon dag.

Emma Grann Fotografi

Men åh vad gott!!

Beatrice Johansson

Så himla gott!:)

sv: Tusen tack!:) Kramisar♥

♫♪ sandra

åh gott!

Emma

Morotskaka mums! :)

MALIN

Men ÅH vad gott!

miningalinn

Bra resept, synd att jag inte är något större fan av morotskaka.

MADDISENJ.SE

Tack! Gud vad gott, älskar morotskaka!!

Liborius

älskar morotskaka!!

jonna

tack :) det ser väldigt gott ut!

Elin

Vad gott! Är det favorit-kakan?

Ronja

Ser jätte gott ut! Och verkar vara enkelt att göra dessutom :)

Emmy

Åååhå älskar morotskaka! :D

Petra

åh vad gott

Marlene S.R

gott!

Pauline

mums!

Denise

Mums! :)

carolines

Men åh så gott! :)

Kimmey ~ Kung varje dag

Gott :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

Åh! Så gott

Bea

Så god den ser ut!

Anna

nu vart jag sugen på morotskaka..
måste göra en!

Kajsa-Stina

Åh! Alltså morotskaka är bara såå gott! Bland det bästa bakverken jag vet hihi! Slår det mesta med hästlängder! Så smarrigt :)♥



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: