Recept på amerikanska blåbärspannkakor

| Recept
Idag har jag gjort amerikanska blåbärspannkakor till frukost-lunch. Ta del av receptet och gör det du också :) 
Ingredienser:
50 g smör
1 citron
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
4/5 dl socker
2 ägg
2 dl créme fraiche
2 dl mjölk
250 g blåbär (frysta eller färska)
Margarin till stekning
 
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 75 grader. Smält smöret. Riv av det yttersta skalet på citronen. Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker. Skilj äggulorna från vitan. Vispa ihop äggulorna med créme fraiche, mjök, smör och citronskal. Blanda i mjölblandningen och vispa till en jämn smet. Vispa äggvitorna till ett hårt skum med elvisp. 
 
Vänd försiktigt ner äggvitan och blåbären i smeten. Stek små pannkakor, ca 1/2 dl smet per pannkaka. Lägg de färdiga pannkakorna i ugnen så de håller sig varma. 
 
Tips:
- Serveras med glass och sirap eller annat önskemål. 
- Vad som menas med 4/5 dl socker är oklart men ta ungefär en hel dl men inte riktigt! 
- För er som är laktos eller gluten, klicka er in här för att få alternativ. 
 
Receptet kommer från ica.se
Liborius

men åh vad gott:D

hanna

såg sjukt gott ut ! :d

Denise Taylor

Nu vet jag vad jag ska äta till frukost imorgon :D

Emilia Sjödin

åh vad gott! :)

KassandraPalma

åh så gott!

Madeliene

- åh vad gott!

Lovisa

Ser så gott ut, måste prova! Tack för tipset :)

Sarah

Ser jättegott ut :)

Inga-Linn

Synd att jag inte är så förtjust i pannkakor för det såg enkelt ut att laga!:)

Sv: Tråkigt att du har den känslan..hoppas det går bra ändå!<3

♫♪ sandra

åh gott!

Ida Lindborg ♡

så himla gott!!

Sv. Tack snälla! :D Kram

Det där såg så gott ut! :)

Madeliene

- hoppas du har haft en bra helg :)

Carolina

Halloj där! Länge sedan nu :) är allt bra med dig ?

Karin

Åh vad det ser gott ut!

jonna

åh, så gott :)
Hoppas du har haft en bra helg!

fashion

Mumms! :D

Emma Grann Fotografi

Åh mums vad gott! :)

♀ THE REVOLT ♀

Va gott!:DD ska prova!!:DD

Vera

Åh vad gott, vad fina dina blev!

Josephine - Living in London

Åh, så gott!

Sv; Tack fina du!

Linnea - fotoblogg

Ser jättegott ut, kul att du lade ut receptet!! :)

sv: Tack så mycket! :D

CECILIA

men fyyyy så gott!!

Pauline

mums!

Maria Karlsson

Ser riktigt gott ut, måste verkligen testa dessa :D

Flisan

Gud så gott :D

Bea

Så gott!!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: