Scones - recept

| Recept
Idag har jag gjort scones till frukost, de blev super goda så tänkte dela med mig av receptet till er också. 
 
Ingredienser:
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
50 g margarin
2 dl mjölk
 
Gör så här:
Sätt ungnen på 250 grader.
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke. Tillsätt smöret och efter det mjölken. Blanda snabbt ihop till en kladdig deg. 
Lägg antingen ut hela degen på plåten samtidigt eller dela upp till mindre kakor. 
Grädda mitt i ungen 10-12 miuter. 
 
Serveras med marmelad, ost eller annat önskat pålägg. 
 
Tips: att använda sig av en plastpåse istället för bunke är mycket enklare när du ska knåda smöret. Glöm inte att knyta påsen först ;)
 
Källa
Amanda [SPONTAN]

Scones är ju så himla gott! :)

Johanna Svensson ♡

Mums :D

Karin

Det var alldeles för länge sedan som jag åt scones. Det ser väldigt gott ut :)

Denise

Det här receptet ska jag definitivt prova! Varje gång jag har bakat scones har det blivit helt misslyckat haha! :D

♫♪ sandra

så gott med scones!

Pauline

å så gott!

Catrine

älskar scones, va goda de ser ut:D

V I L M A L A ♔

åh fyfan vad gott, scones är ju helt wonderful :D

K

Men gud så gott!

KassandraPalma

så himla gott!!

Linnéa

Mmmm, ser väldigt gott ut :)
Har tappat bort mammas gamla goda recept så jag får skriva upp detta :()

VERONICA - modeblogg

Åh dessa ska jag testa imorgonbitti, GUD så gott! :) Mums, härliga bilder också! Ha en fantastiskt grym lördag, kramar!

Ida - foto & häst

åh scones är bäst! brukar göra vaniljscones, seriöst de gooooodaste som finns!!

Malin Johansson [PINKPIERCINGS.se]

Ser jättegott ut :D

svar: Haha ja kaffe är skitäckligt och det är vin också, tycker jag :p

Linda [fotoblogg]

Åh, var väldigt länge sedan jag gjorde scones, måste göra det någon dag :D

Boel

Åh så gott :D

Sv: Vad roligt! Ska de idag också ^^

sussi

mums va sugen ja blev :)

marina

sv. Tack så mycket. :)
Så gott med scones!

milina.blogg.se

Gott!

Vanessa

åh vad gott! :D

natalia

Vad gott :D

Agnes Eriksson

mumms, scones är såå gott! kram

Erika

Scones är fruktansvärt gott :)

sv- Ja men precis, te kan man ju också dricka :)

Ida Lindborg ♡

åååh vad gott!!

Sv: Tusen tack! :D

Amanda

Så gott, helt klart en favorit!

Sv: Tack.

Kashaya

Scones är så gott!

Tea

Nej men guud så gott alltså!! :)

SV: Tack så mycket sötnos, jag håller verkligen med dig hihi!! :D
hoppas du får en toppenhärlig kväll, kramis! <3

Kimmey ~ Kung varje dag

Gott :)

Rebecca

Oh vad gött!

FrökenTV, bloggen om tv och film

mums



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: