Recept på rabarberpaj

| Recept
Ingredienser:
Rabarber - tillräckligt mycket för att täcka formens botten plus lite till. 
2 dl socker
2 dl mjöl
1 dl havregryn
100 g margarin
Potatismjöl 
 
Gör så här: 
Sätt ungnen på 225 grader. Börja med att blanda smör, socker, mjöl och havregryn i en plastpåse. Plastpåse istället för bunke är mycket enklare och effektivare. Skär rabarberna till 1cm tjocka bitar och strö över lite potatismjöl och socker. Blanda om. Häll sedan över smulblandningen. In i ugnen  och låt stå i kanske 30 min, tills det puttrar och har fått färg.
 
Serveras med vaniljsås. 
Sofia

Åh så gott! :)

Hanna

Ser gott ut! :)
Måste prova någon gång. Har så mycket rabarber hos mig så det är något jag verkligen kommer prova :D

Sofia

Så himla himla gott med rabarberpaj!!

LIENE

Mums, bara för gott!

Linda [fotoblogg]

Åh vad gott, måste prova!

Ida - foto & häst

åhh rabarberpaj är bland de godaste som finns!! :'D
sv; taack ❤

Pauline

mums :)

♫♪ sandra

åh älskar paj!

V I L M A L A ♔

Toppen!! Älskar paj omg ska baka detta med emma så fort jag är hemma :D kram ❤

Olivia Magnusson

Åh gott :D

sv: hihi tack :D
kram ♡

Isabelle

Men åh vad gott!

Catrine

åh älskar rabarberpaj :D!!!

FrökenTV, bloggen om tv och film

men mums!

VERONICA - modeblogg

Snacka om att detta var ett inlägg för mig, SÅ bra! Mumms, detta ska jag testa i veckan! :) Härligt tjejen! Ha en otroligt fin dag! Kramar!

louise

mums :D

Denise

Åh, den ser riktigt god ut! :D

Liborius

Så himla gott:)

SOMSOFIA

Men guud vad gott

Linnea

Åh, såååå gott <3

Emma Broberg

guu vad gott det ser ut :D

Celine

Det är ju sååå gott det där!

Boel

Mums vad gott :D

Sv: Ja väldigt :)

frida

Mums vad gott! Får man ta och göra nån dag :))

Nathalie Tegelstam

Mums vad gott och måste testa de receptet :) kram

Erika

Nu blev jag himla sugen på att slänga ihop en paj ju :)

Life of Johanna

Mums så gott

molly - jmphoto ♛

åhh så gott det ser ut!

sv: tack! :)

Emmy

Sååå himla gott ju :)

sv;
Åh tack så jättemycket hihi :D

Vicky

Åh vad gott med rabarberpaj :)
Hur mår du idag då? :)

Felicia

GOTT, jag köra alltid på måfå :D

puss

Agnes Eriksson

mumms så gott!! kram

Elin

Haft en bra dag?

Ida Josefin

Åh, älskar rabarber! Detta borde man ju testa :)

jennifer

åh vad gott!
sv: åh tack!

Kaffehörnan

Den ser raffigt god ut

Malin

Åh, måste testa!

Sarah

Kul me recept :) De e så himla gott me rabarberpaj :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: