Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Börsmäklaren Jordan Belfort går från den amerikanska drömmen till den ohejdade girigheten, från ärlighet till korruption, under det sena 80-talet. Överdriven framgång och rikedom redan i 20-årsåldern gav Belfort, grundaren till mäklarfirman Stratton Oakmont, öknamnet ”The Wolf of Wall Street”. Pengar. Makt. Kvinnor. Droger. Frestelserna var lättillgängliga och hoten från myndigheterna ofarliga. För Jordan och hans ”vargflock” var ödmjukhet någonting överskattat och ”mer” var ändå aldrig nog.
 
 
En film på tre timmar, lite för långt men den var jätte bra. Jag tyckte att den var riktigt rolig, den bjöd på många scener där man skrattade. Scenen när de slår sig på bröstet och gör ett sorts ljud så att det låter som musik var hilarious. Leonardio DiCaprio är ju dessutom så galet snygg, även hans fru som han skaffade senare i filmen är riktigt snygg. Deras jobb är ju egentligen så fel, men när man ser det ur deras perspektiv så ser det ju så rätt ut, haha. När det sedan går sämre för Jordan så tyckte jag så synd om honom samtidigt som han fick skylla sig själv. Jag hade hoppats på att Matthew McConaughey skulle haft en större roll i filmen men tyvärr inte. En otroligt bra film, som inte ens var tråkig under en sekund. 
Bilder lånade från google
Agnes Eriksson

sv: åh tack ska du ha!
Oj 3 timmar, hade jag aldrig orkat haha.. kram

Åsa

Vill se den!

Sv: Tack!!
Kram

Josefine Johansson

den borde jag se älskar Leo! :D <3

Linnéa Alpsten

Den verkar så himla bra, måste se den! :)

Josse

den var hur bra som helst!

♫♪ sandra - en musikblogg

åh leonardo dicaprio är så bra, måste kanske se den filmen då!

ANGELICA - Hälsosamt

den borde jag se, eftersom du gav den så bra betyg :D

jonna

ja, dom är så snygga! Det blev dom vita :)
Åh, den filmen måste jag se!

Emelie

vill se filmen!!=)
SV:åh ja visst är den!!=)

bexollila.

den vill ja verklien se!

Milina Salihodzic

Den verkar bra :)

Hanna

tack!
den där vill jag se den verkar jätte bra :D

MajaLinnéa

Åh har velat se den där länge och nu vill jag se den ännu mer! :D

Nathalie

Måste se den!!!!

bexollila.

vet du om filmen går att ladda ner ännu :p?

Linnéa

Jag måste komma mig iväg till biografen i veckan och se den filmen <3

MartinaOlsson

hej! allt bra? :)

Anonym

Får väl kolla den där :)

bexollila.

har du ngn mer filmtips kanske :D ?

Ida

Hade verkligen tänkt se den!
SV: Ja, riktigt mumsigt!
Kramisar <3

Chanelle

Den verkar vara bra :)

Ida Lindborg ♡

Åh den var skitbra! :D såg den i fredags :)

Sv: åh ja det förstår jag, hoppas de kommer fler chanser:)

sandra

åh den verkar riktigt bra, vill se den :)

Sandra

Den vill jag se :)

Emmie

Ååå måste verkligen se den filmen!

Matilda

Såg också den igår! Var tyvärr lite för lång för min smak men scenen när han försöker ta sig till bilen utan att gå var något av det bästa på länge. Ge grabben en Oscar för sjutton!



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: