Tips på serier x5

| tips
Nashville
I dramaserien Nashville följder vi den prisbelönta countrystjärnan Rayna James, som har dominerat hitlistorna i åratal. Nu kämpar hon med sjunkande popularitet, halvtomma spelningar och dalande skivförsäljning. Rayners chef försöker att rädda sin klients karriär genom att bjuda med sig den sexiga och lovande, men oärliga och manipulerande, artisten Juliette Barnes på nästa turné. Den falnande stjärnan Rayna är mycket motvillig till detta eftersom hon avskyr Juliettes tuggummipop, och häftig rivalitet uppstår snart mellan de två divorna.
 
Min åsikt: 
En serie som är bra och underhållande. Den är inte speciellt spännande vilket gör att man inte känner sig så taggad på nästa avsnitt efter att ha sett klart ett, men jag tycker om den i alla fall. Så känner man åtminstone under säsong 1, i säong 2 blir det lite mer spännande och mer dragkraft. Tycker så himla många låtar ur serien är bra och finns väldigt många fina moments. En drama serie där det händer saker hela tiden, snygga skådespelare och grymma låtar!
 
 
Drop Dead Diva
Serien handlar om Deb, en blond, extremt ytlig ung kvinna som söker modelljobb. När hon blir dödad i en bilolycka och hennes själ kommer till himlen förklaras hon som en "zero-zero". En person som varken har gjort några goda gärningar eller onda. Deborah gillar inte vad hon hör och blir beslutsam att ändra på hur himlens portvakt, Fred, ser på henne. Hon trycker på en knapp som ska få henne att återvända till sin gamla kropp. Dessvärre går något fel och Debs själ hamnar i den nyligen avlidna Jane Bingums kropp. Jane är en superbegåvad, smart och hårt arbetande advokat. Från en början livrädd, börjar Deb- i sin nya kropp - att upptäcka meningen med inre skönhet samtidigt som hon jonglerar ett nytt krävande jobb med helt nya bekantskaper.
 
Min åsikt: 
Drop Dead Diva började jag kolla på en bakis söndag, vi trodde att det var en film tills vi kollade efter och insåg att det är en serie. Kände mig sugen på att kolla fler avsnitt så fortsatte att se på den. Under varje avsnitt är det ett eller flera fall som advokaten Jane och hennes kollegor löser, samtidigt som serien har en röd tråd som gör att trots de olika fallen så måste man kolla på avsnitt efter avsnitt i ordning för att hänga med. Tycker Jane är så himla grym som fortsätter att kämpa och som jag tror efter en viss tid faktiskt börjar acceptera och tycka om sig själv trots att Jane och Deb är så olika varandra. Absolut en serie värd att kolla på :) 
 
 
Breaking Bad
Breaking Bad handlar om Walter White, en alldaglig high school-kemilärare i 50-årsåldern som för att dryga ut hushållskassan extraknäcker på en biltvätt. Han lever ett stillsamt liv, i ett oengagerat äktenskap med sin gravida och för tillfället arbetslösa fru Skyler och deras tonårige son Walter Jr., som lider av en lätt CP-skada. När Walt sr. blir diagnostiserad med allvarlig lungcancer bestämmer han sig för att slå sig in på den brottsliga banan. Tillsammans med sin tidigare elev Jesse Pinkman börjar han koka en sällsynt potent typ av metamfetamin för att kunna lämna ett sparkapital efter sig till sin familj vid sin stundande död.
 
Min åsikt:
Det här är en serie som handlar om något annat än vad serier jag brukar kolla på gör. Det gillas skarpt. Man måste ge den några avsnitt för att inse hur bra den är. Serien är riktigt bra, rolig och spännande. Det händer så mycket sjuka saker hela tiden, saker som är helt nya för Walter och Jesse vilket gör att det blir extra kul att se hur de hanterar det. Jag har inte kommit så långt in i serien än men jag tycker absolut att ni ska se den om ni inte redan gjort det! 
 
 
Klicka på min kategori tips och bläddra ner för att komma till mina tidigare serietips. Finns ytliggare 13 rekommenderade serier där!
miningalinn

Hur hinner du följa alla serier?:)
Sv: Krya på dig!:)

NICOLE

Bra tips :D

Linda

Älskar drop dead diva!

Kul med lite tips :)

Ida Lindborg ♡

åh har faktiskt inte sett några utav de, men de verkar bra!!

Sv: Tack så jättemycket! :D

Kajsa-Stina

Gud vad kul med lite serietips! Jag har faktiskt inte sett någon av dessa :o Haha vad har jag missat!? Måste kolla ikapp jag med då av dina recensioner att döma är goda! Låter verkligen som serier i min smak :)

Elin

Åh, tack! Letar faktiskt efter serier atm så detta var kalasbra! :)

♫♪ sandra

nashville är bra!

Den enda serien jag följer idag är 2½ män! :P

Pauline

kul med tips :)

sofie

Bra tips :)

bexollila

drop dead diva kanske man ska börja kolla på :D

Boel

Nashville är en mysig serie :)
Bra tips!

Sv: Åh men visst är den :)

Denise

Bra tips! :D

☆Z I N J A☆

Älskar nashville!

Hanna

Vad roligt med lite tips på serier :) Själv följer jag ingen serie för tillfället :)

Linda

GILLAR DU ANDRE SERIER OCKSÅ?:d

Sarah

Va bra me tips :)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Tack för tipsen. Jag har inte sett någon av dem:)

Kimmey ~ Kung varje dag

Bra tips!

Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤

Breaking Bad måste vara vääärldens bästa serie :)

milina.blogg.se

kul med tips :)

Jasmine

älskar nashville!

linah

ska ge 'breaking bad' en chans tror jag:d!

Wild Child

Tack så mkt:) haha satt prec å bläddra runt bland en massa serier för tips =)

Sara

Åh så många bra serie :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: