Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Pearl Harbor handlar om två våghalsiga unga piloter i det amerikanska flygvapnet, och den vackra och modiga sjuksköterskan Evelyn Johnson, som tjänstgör i den amerikanska flottan. Inte bara deras liv utan hela världshistorien förändras när 183 japanska bombplan dyker upp vid horisonten. Detta är en berättelse om ett katastrofalt nederlag, heroiska hjältedåd, personligt mod och om överväldigande kärlek med kriget som skrämmande bakgrund.
 
 
Den här filmen var så bra. Den var lite sorglig, tårarna satt i ögonvrån många gånger. Den var dock otroligt lång, lite mer än 3 timmar. Men det är inte så konstigt när de försöker få med det mesta. Filmen är bascerad på en händelse från kriget mellan Amerika och Japan. Danny och Rafe är så galet snygga! Jag fick lite av en adrenalin kick när jag såg filmen, man blir så himla arg när man ser vad Japan gör mot Pearl Harbor. Jag förstår inte hur man kan utsätta så många människor i fara och faktiskt ta deras liv. Jag vet att den amerikanska flottan gjorde samma sak men eftersom Japan var först är det lite mer okej.. Har ni också sett filmen? Vad tyckte ni?
Bilder lånade från google
HJJONSSON

ÄÄÄÄÄLSKAR FILMEN! :D

Cajsa

hoppas du sover gott sötnos! :)

emelie

svar: hihi

Åhh den filmen är så sjukt bra, gillar vanligtvis inga krigsfilmer eller pang pang, men den är så bra, och ögongodis! mums! :)

Lotta

Sv: Jaa, det var riktigt gott :) och den där filmen är helt underbar!! Jag gråter lika mycket varje gång jag ser den... så hemsk :/

Linda [fotoblogg]

Åh, jag håller på att se den där eftersom vi jobbar om andra världskriget! :)

M A T I L D A ♥

åh den filmen har jag inte sett ännu:(

♫♪ sandra

har faktiskt aldrig sett den

MADDISENJ.SE

Den är så bra, längesen jag såg den nu faktiskt!

Milina

Den vill jag se!

Moa Eriksson

åååhåhh älskar den filmen sååå mycket! sett den en gång dock men ååååh!!

Sanne-Madeleine Håkansson

Sv: tack sötnos :) fin design!
Allt bra? Kram

Agnes Eriksson

ååh den filmen är såå bra! kram

Agnes Eriksson

grät sjukt mycket... kram

aina [fotoblogg]

Vad fin din nya bloggdesign är :)

cassandra gigel

så bra :)

Amanda [SPONTAN]

Måste se den! :)

hanna

den där filmen är faktiskt riktigt grym :D

Cajsa

göres snygging?

Nathalie Tegelstam

- ja det känns så bra :D
Åh den måste jag se!

Johanna - A dream as model ♥

jag har för mig att jag sätt den.. men såg tyvärr inte hela :/ men den var rätt bra :)

Natalie

åh har länge tänkt se den filmen.. får göra det!

Sent svar: Tack så mycket! :)
hoppas du haft en bra torsdag!
kramis

felicia

kanske man ska se :)

frida

har inte sett den filmen konstigt nog... får nog ta och göra det :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: