Jag vill bli ljushårig

| Vardag
Jag vill så himla gärna färga mitt hår. Jag vill få bort de orange, röda tonerna och få en fin mörk blond färg. Men alla säger till mig att det kostar för mycket pengar, att mitt hår kommer dö/slitas ut och att det kommer bli blond orange istället. Jag har en del röda toner i mitt hår. Men är så trött på den här hårfärgen. Jag färger alltid brunt och några veckor senare är det orange igen -.- Tänk i sommar om jag inte färgar det innan, jag kommer se ut som jag vet inte vad. No offense mot de som har naturligt orange hår, men jag vill inte ha det. Jag vill så himla gärna bli ljushårig. Någon som har tips?
Bilder lånade från google
Helen

Tror faktiskt du skulle passa super i den där färgen :D

jag misslyckades ju så jag ska inte ge några tips, HAHAHA..

- ja :( <3

tess

Ska du bleka själv är moods blekningar jättebra :) Klart att det blir orange först , det sliter på håret men inte så farligt som jag trodde.. jag har blonderat från svart till blond jättemånga gånger :D

Jessica

Gå till frisörn! Dom vet bäst! :)

J o j z y ♛

Tycker du passar jättebra i den färgen du har nu!

Jag hade ungefär en sådan färg som dig innan jag färgade blondt, sen började jag lägga i blonda slingor och håret blev så småningom den blonda färgen jag ville ha. Håret slits jättemycket, mitt hår var jättetjockt innan jag blev blond, sen blev det mycket tunnare! :(
Men om du använder hårinpackning, och sköter om det så mycket som möjligt med olika produkter så ska det väl nog gå bra :)
Silvershampoo är verkligen något jag rekommenderar också, så behöver du inte bleka håret lika mycket !

Lycka till ~

Ida

Då passar nog bra i vilket som:)

anna

härligt ne idag har ja jobba tå tränat :)

hm silverschampo tar ju bort gula reflexer när man färgar de blont kanske hjälper mot de oranga me?

|| mannen som kan prata om hundar ||

Du får väl prova att färga håret! :)

Inga-Linn

Det tycker jag att du ska bli!:)
sv: Härligt:)

Jag vill också bli blond eller vara mörk med blonda slingor. Men jag har mörkt, så det kommer inte gå. Det blir sviiiiindyrt :(

Ebba Green

Vilken snygg blogg :)

RockBarbie

Riktigt snygga hårfärger. Sant att det kan slita en del, men jag gjorde mitt hår ljust från nästan svart förut, mitt hår är kvar =)
Dock kosta det mkt eftersom jag gjorde hos frisör, men har hört att avfärgningsprodukter man kan köpa i vanliga butiker fungerar jättebra de me :)

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Det skulle nog bli fint, men jag tycker du ska gå till frisören och fixa håret. Det blir inte alltid så bra att laborera hemma själv.

HANNA AHNSKOG

Hej! Super bra och inspirerande blogg :)
Några speciella planer inför sommaren? :D
Kika gärna in på min blogg!

♫♪ sandra

fint!

Nathalie Tegelstam

- härligt, jo det är bra :)
Vill också bli ljushårig speciellt nu till sommaren!

Terese

Vad händer nu då? :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

gå till frisören du lär behöva gå ditt kanske två gånger (max 3). Finns ju frisörer som är lite billigare.

Malin

vill också bli ljushårig, men jag vet inte om jag skulle passa så bra i det:)

Madelene

Måste bara säga att jag tycker ditt hår är jätte fint ! :)

linah brown

du skulle passa bra i det tror ja :D!!

Tycker du ska gå till en frisör och höra vad dom säger, bara för att man har röda toner i håret är det inte omöjligt att bli ljus, mitt hår är typ orange/rött naturligt, och jag har varit blond/ljus, det tog lite tid och några frisörbesök, men det går! :)

SV: Tackar! :)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: