Film betyg

| Filmbetyg
5/5 hjärtan
Nick Carraway kommer med författardrömmar till New York våren 1922, en tid som präglas av dekadens, överdåd, jazz, alkoholförbud och en överhettad aktiemarknad. När Nick träffar den excentriske miljonären Jay Gatsby dras han in i en fängslande värld av illusioner, omöjlig kärlek och svek. Men alla drömmar har ett slut.
 
Tryck här för att se trailern.
 
Det var den här filmen som My bjöd oss tjejer på. Först var jag tveksam på om jag skulle gilla den eftersom den utspelar sig för väldigt länge sedan. Men den var faktiskt riktigt bra. Gatsby - DiCaprio är ju så himla snygg trots att han börjar bli gammal nu. Någon som vet hur gammal? Scenen från när Gatsby och Daisy var unga och de satt i bilen var vacker, eller Daisy hade så fint hår. Det är helt sjukt att Gatsby gör allt det där för henne, det är så fint men samtidigt lite vrickat. Men deras hus, eller slott kanske man ska säga, så gigantiska och vackra! Scenen när Gatsby ska träffa Daisy för första gången hemma hs Carraway på 5 år är helt underbar, kolla bara hans vardagsrum! Han är såååå nervös, bästa scenen och riktigt rolig!
|| mannen som kan prata om hundar ||

Den har jag inte sett!

Ellinore Lundin

Tack och tack igen :) Ka bara hålla med dig om att Dicaprio är dö läcker :3

FrökenTV, bloggen om tv och film

åh, den vill jag med se fast visste inte att man kunnde få tag på den än :)

iisa

älskar din header! ^^

sv; tack så mycket :)

Pia och Maja

fin blogg!!

Madelene

vill med se den där ! :D

anna

åh leornado ä ju fortfarande snygg samma som typ johnny deep :P

EMMAS!

vill se den :D

Brukar inte heller gilla filmer som utspelar sig så långt tillbaka, och har aldrig hört talas om den där filmen ;o

anna

va händer ikväll då?

♕ I S A B E L L A W L ♕ ‏

Allt bra idag? ♥

elsa

aahh han är så snygg haha! :)

åh tack! <3

elsa

Jaa älskar han som skådespelare! ♥

♫♪ sandra

vill se den!

Liborius

åh måste se den!!

P

Måste se den! Besök gärna mun blogg!

patriciac.blogg.se

Den har jag inte hunnit se än!

LORISSA LOVEBOMB

Jag har hört mycket bra om den, men jag har inte hunnit se den än. Måååste ^^

missle

vill med se filmen! :)

Silvia

SÅ fin blogg.
Kolla in på min :)

IDA

Åå den måste jag se:)



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: