mobbing..

| Vardag
i skolan så håller vi på med mobbing just nu. och genom det har jag lärt mig ett och annat. läst på hemsidor och lärt mig en massor om varför mobbing finns, vad som händer, hur man får hjälp o.s.v vi har även sett på massor av filmer. det är hemskt att se. jag vet inte om den filmen finns att köpa eller hyra men det finns en film som heter " sparkad i själen " tror jag. och man blir verkligen rörd av den. den är baserad på en sann historia. det är flera ungdomar som berättar hur de blev mobbade och så får man se en flicka som blivit mobbad och misshandlad, man får se hur hon misshandlat och hur hon känner sig efter. filmen är värd att se, den beskriver så mycket. hur kan man göra något mot en sån person ? såren som länge länge sitter kvar. tänk er själva om ni skulle bli mobbade, hur skulle det kännas ? att i hela erat liv komma ihåg vad som hände, minnena från sin barndom. att inte våga lita på någon, att inte kunna berätta vad som händer för att vara rädd över vad mobbaren mer kan göra, att inte våga titta någon i ögonen, att alltid tänka på vad man har på sig, vad man säger och vad man gör. att alltid känna sig ensam och aldrig få göra som man själv vill. det finns så mycket att beskriva men som man inte får ut i ord. jag hade aldrig klarat det, jag är beroende av mina vänner. det spelar inte ens någon roll vad som händer, mobbing är alltid lika fel. aldrig tillåtet ! alla som blivit mobbade på något sätt måste söka hjälp. det är ingen, och då menar jag ingen som ska behöva må så dåligt. jag är inte proffs på sånt här, men tillräckligt erfaren för att veta om vad det kan bli för konsekvenser o.s.v

nu har jag pratat nog om mobbing för tillfället, men alla som mobbar eller blir mobbade behöver söka hjälp. eftersom mobbaren själv oftast mår dåligt och tar ut det över någon oskyldig person..




Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: