dagens fråga

| Vardag
nu har alla i min skola blivit erbjudna att få ta vaccin mot svininfluensan.
jag vill absolut inte ta det, jag är inte säker men det finns ju massor av bivärkningar. det finns dom som har dött av sprutan, blivit förlammade och sjuka. jag är som sagt inte helt säker men det sägs så. att folk blivit sjuka och fått ont i kroppen efter stämmer i allafall. svininfluensan är inte ens farlig, varför blir det en sån stor grej ?
vad jag vet får man bara svininfluensan en gång och det är precis som en vanlig influensa förutom att man får ont i kroppen när man blivit smittad. jag vet inte, borde jag ta den och kommer ni att ta den ?
Ida

Näää de borde du inte .. :)



Jag har haft den, och eftersom du är lika gammal som mig, och aldrig sjuk ! Precis som jag.. så är det ingen som helst fara om du får den.. ! :D

Ida

Jag har ju haft den gumman så jag vet :p

Carro

svar:godkväll :D

JoHaNsSoN

hahah värsta som kan hända e att du hamnar i tv, o dom som "dött" lr fått "biverkningar" av vaccinet har ju typ fått det under testerna, har säkert förbättras nu annars borde dom inte få ge ut det vafan? men ändå e det bara 3-4 st i sverige som dött av svininfluensan... så vet inte riktigt kanske

Filippa

sv: pk :)

CLIP

tack så mycket=)

M A T H I L D A ♥

SVAR Jo, helt okej :) Själv?

angelica

ja

Linnea bara ღ

hihih :)

melinda

Alltså de som fått sjukdomar och dött är sånna som annars skulle dö i svininfluensan också, alltså de kunde inte bli friska de som dött och så.

Man får inte bivärkningar om man tar det lugnt dagen man tagit den, alltså inte träna eller vara ute eller något sånt, bara vara hemma och tagit det lugnt, då får man inte bivärkningar, men det är ju inte heller säkert att alla får det :)

melinda

Och det är visst en fara att få den, vi ungdomar ligger i högre risk, eftersom vi inte haft några influenser förut, allvarliga. Under 30 är de som mest kan få den



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: