by amanda

|

det var faktiskt jätte mysigt idag förutom att jag inte kunde sova på hela natten. vi skulle upp 6 och jag la mig 11 men jag kunde ändå inte somna, fast jag tror jag somnade vid 2 i allafall. när vi vaknade gick vi upp och åt frukost sen tog bilen och åkte iväg. vi åkte enda till romme, alltså 22 mil från stockholm tror jag att det var. när vi kom fram stog vi i kön för att hämta våra skidor och pjäxor. sen gick vi till bilen och bytte om till varmare kläder. jag fick skit ont i fötterna för jag hade en storlek för små pjäxor pågrund av min syster -.- fast det var ganska okej. vi åkte först i barnbacken för min lillebror åkte första gången idag så vi fick träna lite först. och jag skojjar inte, det var världens köer till liftarna. man fick typ stå där i 5-10 minuter ! inte skönt kan jag lova, + att alla försöker tränga sig förbi. men det var jag faktiskt också ganska bra på eftersom det var jag som gick först i familjen. menmen, en stund senare mådde jag så jävla illa så jag tog av mig skidorna och gick till bilen för att dricka, och sen satt jag där en liten stund. när jag kom tillbaka åkte vi 2 gånger till i barnbacken och sen gick vi till "resturangen" för att äta lunch. det var jätte skönt att få vila fötterna lite ! sen bestämmde vi oss för att åka i dom större backarna, så vi ställde oss i kön till sittliften. och där var det ännu mer kö liksom så jag fick typ panik när jag stog där (a) det var skit läskigt första gången vi åkte med sittliften för jag satte mig fel och fick någon jävla stolpe mellan benen som fastna i mina byxor (?) sen åkte vi i allafall ner, och det var så jävla högst ska jag säga ! men vi åkte gröna backen så det var najjs, för jag var skit rädd för att jag skulle bryta benen hela tiden! det var kul men det gick så segt eftersom kalle ramlade hela tiden. menmen, sådär höll vi på hela tiden och till slut vågade jag åka en liten bit av den röda backen. klockan 15:40 orkade vi inte längre så vi satte oss och fikade. det stängde endå 16:00. jag drack bara en varm choklad med vispgrädde, det var faktiskt ganska mysigt. sen hade man så jävla ont i fötterna så pappa gick och hämtade bilen och vi andra satt på en bänk och väntade. så tog vi av oss alla jobbigheter och sen lämnade vi skidorna och drog järnet hem ! när vi kom hem gick åt vi middag och sen gick jag in på datorn. förlåt att jag inte uppdaterade tidigare men jag var verkligen så jävla trött. tur att man inte har 3 bloggar längre som jag hade förut. jag ska snart ta mig en dusch tror jag, men vi får se om jag orkar annars gör jag det imorgon. jag är just nu ganska rädd för att bli sjuk eftersom jag själv har mått lite illa och haft ont i huvudet hela dagen och har det fortfarande. och nu har min låtsas mamma blivit sjuk. jag själv tycker det gick ganska fort eftersom jag inte märkte att hon var sjuk när vi satt i bilen. menmen, imorgon händer nog inget speciellt på dagen, vi får se om jag orkar gå ut. men jag ska i allafall bowla med mamma, hennes pojkvän och kanske syster imorgon. bara jag inte blir sjuk. jag hatar det, fast vem gör inte det liksom? men nu ska jag faktiskt dra mig. bilder kommer imorgon hoppas jag. puss & kram amanda <3



Läs det här innan du kommenterar:
- Jag fotar med min systemkamera, CANON EOS 600D
- Du får inte kopiera eller printa min bilder utan tillåtelse
- Jag vill inte ha kommentarer om din frågestund
- Kommentarer som inte handlar om min blogg eller mitt inlägg raderas


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: