by amanda

| Vardag

I fredags var jag på grönan med Annie Lippa Tildaa Emma Svante Joel och Phille, vi hade fan roligaste. Det började med att jag Tildaa Lippa och Annie sov över vi gick upp klockan 8 för att vi skulle köa för vi trodde det skulle vara mycket folk efterssom det var national dag. När vi hade gjort oss i ordning kom Emma hem till Tildaa för det var där vi hade sovit över. När klockan var typ 9 åkte vi hem ifrån med tunnelbanan till skanstull, sen tog vi båten över till grönan. När vi kom dit var det inga där och klockan var bara 10. Där man köper biljetter öppnade 11 och grönan öppnade 12. Vi stog där till halv 11 och då började det komma lite folk. Killarna kom 10 över 11 och köpte biljetter då. Sen stog vi utanför och väntade i en timme. När det öppnade sen så sprang vi direkt in till berg o dal banan. Annie skulle åka med Emma med Emma vågade inte åka så Annie fick åka själv. Jag åkte med Tildaa ! :) Senare så såg vi Leon, Martin, Rasmus och Radwan komma efter oss på berg o dal banan. Men i allafall efter vi hade åkt så åka alla förutom jag och Emma extreme ;) Den var lite läskig och jag är lite åksjuk så vågade inte åka den. Vi åkte typ skit mycket. Efter några timmar när vi skulle åka berg o dal banan igen så blev annie ensam igen så hon ringade leon och bad han åka med henne. Det gjorde han, Martim som skulle åka med honom hade ingen att åka med då så han åkte inte alls, han stog ensam kvar och väntade. Men efter berg o dalbanan ville dom åka extreme igen och så följde leon martin rasmus och radwan med, och svante joel o phille ville inte vara med dom inte jag och emma heller så vi gjorde något annat så länge, sen stack leon och dom andra killarna så jag och resten var med dom andra sen. Klockan 5 stack leon o rasmus hem och svante joel och phille stack hem klockan 6 så vi tjejer var själva med radwan och martin. Radwan stack sen klockan 8 och vi andra var kvar tills tildaas mamma kom klockan 8 och då var vi kvar med henne och tildaas brosa där till 10. Sen åkte vi bussen tillbaka, och tog tunnelbanan i slussen. Martin gick av i björkhagen och jag o emma gick av i kärrtorp. Dom andra skulle sova hemma hos Tildaa igen så dom åkte vidare. Jag hade glömt ringa mamma när jag var påväg hem så jag ringde henne när jag var i kärrtorp. Då hade jag sagt till henne att jag kunde gå hem själv då hade hon sagt att hon skulle hämta mig med bilen men det hade inte jag hört, så jag började gå hemåt. När mamma sen var i kärrtorp hade hon försökt ringa mig men det hade tutat upptaget för jag pratade med Svante. Så mamma sprang runt i centrum och letade efter mig. När jag sen var vid gamel hemmet så fick mamma tag på mig och när jag sen sa att jag var där blev hon skit lack och skrek åt mig genom telen och sen la hon på. När jag var nästan hemma sen hämtade hon upp, mig men hon sa inget utan hon satt och höll käften i bilen :p När vi sen var hemma skrek hon åt mig ännu mer. Då skrek jag tillbaka :p ;) Sen gick jag och låste in mig på toaletten sen när jag kom ut igen låtsades hon om som ingenting och frågade vad vi hade gjort :SMen i allafall vi hade bästaste dagen, glömmer den aldrig. Och gissa vad ,... jag vann en sån här skit stor basket boll, och så köpte 3 stycken bilder :P :) <3